semKRK to impreza, której nie trzeba przedstawiać. Od lat wydarzenie kierowane przez ekipę pod przewodnictwem Krzyśka Marca to jedna z najważniejszych konferencji SEM/SEO w kraju. Jak było w 2019 roku? Po staremu, czyli dobrze!
W trakcie konferencji zobaczyliśmy 12 prezentacji SEM/SEO podzielonych na cztery bloki.
Stefan Chochlac - Why & how to automate product ads on Google Search?
Stefan zaprezentował podstawowe zasady automatyzacji kampanii dla produktów i grup produktowych w e-commerce. Na tablicę wziął przede wszystkim duże sklepy internetowe generujące duże ilości stron produktowych.
Stefan podkreślał, że widoczność strony w reklamach w Google oraz w Google Zakupy diametralnie zwiększa klikalność i konwersję (dodajmy, że widoczność w Adsach i organicu działa podobnie).
Kaspar Szymański - Kary Google - jak je usuwać oraz jak ich unikać
Kompendium wiedzy dla tych, którzy narazili się Google. Pytanie czy to temat aktualny czy jednak raczej wspomnieniowy. W Silence kary od Google nie widzieliśmy od lat, a cała branża mocno się sprofesjonalizowała – już dawno przestaliśmy być dla Google klasowym zbójem, który łapie uwagi do dziennika. A może prezentacja Kaspara to znak, że jednak nie jest tak „white hat’owo” jak nam się wydaje? 😉
Paweł Gontarek - Jak (o)szukać w Krakowie?
Mięso od Zgreda do wdrożenia od zaraz. Wizytówka w Google jest bardzo ważna dla lokalnego biznesu i tak jak inne wyniki wyszukiwania da się jej pozycją manipulować. Paweł przypomniał podstawy optymalizacji wizytówki: wypełnienie formularzy Google Moja Firma, optymalizację fraz (uwaga na spam), umieszczenie wizytówki i NAP na stronach wraz ze schema.org. Jak zauważył, poza standardową optymalizacją dodatkowo warto dbać o opinię i na każdą odpisywać. Zgred sprzedał też patent na fikcyjne założenie siedziby swojej firmy tam gdzie jej… nie mamy.
Bartłomiej Kaczmarczyk - Pimp Yours Conversion Rate via Google Optimize. Case Studies oraz Tips And Tricks jak podnieść CR za pomocą testów A/B – Vol. 2
Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem i możesz sobie pozwolić na testy – to nie zawahaj się ich użyć. Bartek zestawił przykłady testów A/B. Najczęściej zmiany przynosiły kilkanaście % wzrostu, ale jeden z testów dał wzrost o kilkaset %. Co do zasady, jeśli chcesz pozyskiwać jak najwięcej zapytań przez stronę internetową? To musisz nad nią pracować cały czas. Nie ma zmiłuj 🙂
Martyna Zastrożna - Dlaczego Google Analytics nie mówi prawdy o źródłach odwiedzin i jak to naprawić
Świetna prelekcja na temat tego, że metryki w Google Analytics nie są w 100% dokładne i w przypadku gdy chcemy dokładnie analizować ruch na naszej stronie, musimy się zagłębić w instrukcję działania Google Analytics. W szczególności ważne jest to w momencie gdy podejmujemy decyzję o przenoszeniu budżetów pomiędzy kampaniami.
Cezary Glijer - Toksyczna Floryda
Zmieniające się SEO – nowe sposoby podejścia do tego, co znamy. Cezary wziął na warsztat aktualizacje algorytmów w Google – zwłaszcza ostatnie „medical update”. Cezary przestrzegał przed pochopnymi zmianami w razie nagłego spadku wyników. Zaprezentował też, jakie czynniki miały wpływ na utrzymanie lub spadek pozycji w wyniku ostatnich zmian w algorytmie.
Damian Sałkowski - Zmieniające się SEO – nowe sposoby podejścia do tego, co znamy
Damian przygotował solidny pakiet nowych narzędzi i pomysłów na SEO - idealne do zastosowania, gdy wydaje się, że już wszystko zostało zrobione. Damian zwracał uwagę, że pozycjonowanie metodami, które stosują "wszyscy" może być nieskuteczne i utrudnia zdobywanie przewagi konkurencyjnej. Dlatego Damian zaleca m.in. testy różnych rozwiązań narzędziami Rank Science i Casual Impact. Przedmiotem testów mogą być np. rich snippets czy nawet ulokowanie treści na stronie.
Piotr Rudnicki - Que sommes nous? Ou allons nous?
Google cały czas zmienia swoje narzędzie Google Ads. Coraz więcej funkcji jest przejmowanych przez sztuczną inteligencję. Czy w przyszłości kampanie Google będą prowadzone przez robota Google ? Raczej nie, zawsze będzie pole dla specjalistów, którzy będą wiedzieli jak sterować sztuczną inteligencją, aby osiągać coraz to lepsze wyniki. Ale do tego etapu nam jeszcze daleko. Na chwilę obecną kampanie Google są prowadzone przez ludzi (na szczęście) 🙂
Paulina Wiktorska - Czy kampanie YouTube rzeczywiście wpływają na wizerunek i rozpoznawalność marki?
Fajna prezentacja pokazująca w jaki sposób można mierzyć efekty kampanii YouTubowych dzięki Brand Lift. Dzięki temu narzędziu możemy przeprowadzać ankiety i badania dotyczące naszej kampanii wśród odbiorców reklam. Super temat, ale dla klientów z większymi budżetami.
Sławomir Czajkowski - Tworzenie vs optymalizacja treści w oparciu o dane
Pozycjonowanie to wiele czynników wpływających na pozycję strony. Mamy w tej chwili narzędzia, dzięki którym możemy na wiele czynników spoglądać. Ale wyciąganie wniosków musi bazować na wielu elementach. Z Surfera korzystamy na co dzień, a prezentacja Sławka utrwaliła nas w przekonaniu, że idziemy dobrą drogą 😉
Artur Strzelecki - Rozwój sklepu internetowego za granicą
Świetna prezentacja pokazująca podstawy tego w jaki sposób wyjść na rynek zagraniczny. Odpowiedni dobór domeny oraz metod płatności to nie wszystko. Odpowiednie dostosowanie numerów IP oraz ustawień lokalizacji w Google Search Console zwiększają widoczność i dostępność stron w wybranych krajach.
Łukasz Chwiszczuk - Krótka historia o kampaniach, które nie konwertują
Prezentacja na temat kampanii na Youtube. Jak przygotować video, jak je targetować. Fundamentem jest przyciągnięcie użytkownika na pierwsze 5 sekund filmu. Natomiast sama reklama produktu powinna pojawić się dopiero w okolicach 25 sekundy. Łukasz przekonywał – przedstawiając dane statystyczne – że reklamy na youtube celnie konwertują i przynoszą realną sprzedaż.
Dodaj komentarz