W ostatnim czasie bardzo wiele firm zgłasza nam problem zawieszonych wizytówek w Google. Problem zaczął się nasilać w okolicach września 2022. Początkowo dotyczyło to głównie biur nieruchomości i firm związanych z tą branżą, teraz problem zaczyna dotyczyć coraz większej liczby branż. Jak sobie z nim poradzić? Ile czasu trwa odblokowanie wizytówki? Poniżej odpowiem na te pytania.
Najłatwiej to sprawdzić w usłudze Google Moja Firma. Jeśli po zalogowaniu się na konto przy nazwie Twojej firmy jest informacja o zawieszeniu, to niestety oznacza to problem.
źródło grafiki: google.com
Możesz to też sprawdzić w wyszukiwarce Google. Jeśli jesteś zalogowany na konto, którym zarządzasz swoją wizytówką, wpisując nazwę swojej firmy, może pojawić się taki komunikat:
źródło grafiki: google.com
Niestety nie zawsze przychodzi mail z Google z informacją o takim zawieszeniu, także warto sprawdzać swoją wizytówkę ręcznie.
Większość przypadków, które do nas trafiają, dotyczą tego, że wizytówka nie spełnia wymogów jakościowych wyszukiwarki Google. Niestety nie otrzymujemy dokładnej informacji o tym, który element nie spełnia tych wymogów. W związku z tym musimy sami przeanalizować, które z elementów mogą naruszać wytyczne Google i samodzielnie to naprawić. Aby odblokować wizytówkę Google, należy z Googlem się skontaktować przez wskazany formularz. I tu z doświadczenia napiszę, że zadawanie pytań Google’owi typu “gdzie jest problem”, nie ma sensu. Bo Google po prostu na ten formularz nie odpowiada…
Stąd też należy naprawić ten problem, wypełnić formularz i czekać cierpliwie na odpowiedź.
Z naszego wynika doświadczenia, że gdy wszystko zrobimy poprawnie, Google odpowiada w ciągu 2-3 dni.
Jak to naprawić?
Odpowiedź jest z jednej strony prosta, z drugiej - niestety skomplikowana.
źródło grafiki: google.com
Komplikacja polega na tym, że nie wiemy, który element jest niezgodny z wytycznymi Google’a. Z naszego doświadczenia wynika, że przeważnie jest to nazwa firmy, która widnieje w wizytówce Google. Należy pamiętać, że wg Google’a wstawianie tam fraz kluczowych jest niezgodne z wytycznymi. To pierwszy element, na który należy zwrócić uwagę.
Jeśli widzisz w wyszukiwarce Google komunikat o zawieszeniu Twojego profilu, to obok tego jest przycisk Edytuj informacje. Klikając ten przycisk, masz możliwość edycji każdego z pól wizytówki. Ustaw je tak, aby były zgodne z wytycznymi.
Następnie wypełnij formularz, który jest dostępny tutaj:
https://support.google.com/business/troubleshooter/2690129?authuser=1
Wypełnij go zgodnie z zadawanymi przez Google’a pytaniami. W polu tekstowym, gdzie Google prosi: Podaj dodatkowe powody, dla których uważasz, że Twoje konto powinno zostać przywrócone i wymień wszelkie działania podjęte przez Ciebie w związku z wizytówką, warto opisać, który element - Twoim zdaniem - naruszał wytyczne i że został on naprawiony.
W pewnym momencie Google pyta o informacje na temat dokumentów dotyczących firmy, takich jak potwierdzenie rejestracji firmy czy też rachunków za media.
źródło grafiki: google.com
Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie, wystarczy przesłać wypis z CEIDG lub też wpis do KRS. Rachunków za media nigdy nie przesyłaliśmy, a skuteczność odblokowywania wizytówek mamy na poziomie 100%.
Po wysłaniu formularza otrzymasz mailem potwierdzenie. W tytule wiadomości e-mail będzie numer sprawy. Gdy będziesz chcieć dalej pisać z Googlem, należy powołać się na wspomniany numer sprawy. Najprościej można to zrobić, odpisując na otrzymanego maila. Ale z doświadczenia też wiemy, że Google na takie wiadomości nie odpisuje.
źródło grafiki: google.com
Jeśli wszystko zostało dobrze zrobione, to wizytówka powinna zostać odblokowana. Na dzień dzisiejszy (marzec 2023) czas oczekiwania na odblokowanie wizytówki to 2-3 dni robocze. Google komunikuje w swoich plikach pomocy, że czas oczekiwania wynosi 2 tygodnie. Jeśli do tego czasu nie otrzymasz odpowiedzi, powinieneś uznać, że coś nadal jest źle uzupełnione.
Jeśli masz problem z zawieszeniem wizytówki Google, odezwij się do nas, a postaramy Ci się pomóc!
Dodaj komentarz