W ostatnim czasie coraz częściej słyszymy od klientów informację, że znikają im opinie w wizytówkach Google. Dotyczy to również opinii, które były przekazane kilka lat temu - zarówno negatywnych, jak i pozytywnych. Podobne informacje czytamy na forach dyskusyjnych związanych z SEO/SEM, dlatego postanowiliśmy napisać kilka słów na ten temat.
Opinie w mapkach Google są ważne dla wielu przedsiębiorców, ponieważ mają wpływ na klientów i potencjalnych klientów. Wiele osób decyduje się podjąć współpracę lub skorzystać z usług danej firmy właśnie na podstawie przeczytanej opinii. Dlatego sprawa znikających wizytówek jest bardzo ważna i warto poświęcić chwilę, żeby dowiedzieć się, jak sobie poradzić z tą sytuacją.
Przedsiębiorca - właściciel wizytówki - dowiaduje się o zniknięciu opinii, przeglądając wizytówkę. Jeśli nagle zmniejszy się liczba wystawionych ocen, oznacza to, że część z nich została usunięta.
Wiemy, że wielu klientów bardzo pielęgnuje swoje wizytówki w Google i dba bardzo o wystawiane opinie, stąd też informujemy, że taka sytuacja może spotkać każdego. Co można z tym zrobić? Największe pole do popisu mają osoby, które te opinie wystawiły. W związku z tym, że taka opinia mogła być wystawiona kilka lat temu jej autor może jednak nie przywiązywać wagi do tego, żeby ją przywrócić.
źródło grafiki: google.com
Jak autorzy opinii dowiadują się o ich zniknięciu? Otóż otrzymują powiadomienie na adres mailowy, do którego dana opinia została przypisana. Co ciekawe, nawet jeśli zostawili tę opinię dłuższy czas temu, taki mail przychodzi dopiero teraz.
Jeśli przedsiębiorca jest w stanie prześledzić swoje opinie i dojść do tego, komu taką opinię Google cofnęło, może się z tą osobą skontaktować i poprosić o dokonanie zmian (chyba, że opinia jest negatywna, to mamy bonus od Google :-)).
Z tego co zauważyliśmy, Google zwraca uwagę na:
Przy okazji zauważyliśmy też, że coraz trudniej jest pozostawić opinię danej firmie. I zdarzały nam się sytuacje, że ktoś zostawił pozytywną opinię o firmie, ale Google jej nie przepuściło. Warto w takim wypadku dostosować się do powyższych zaleceń i prowadzić nieustanne działania mające na celu zdobywanie opinii od swoich klientów.
Dodaj komentarz