Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać przez internet, Twoja oferta musi dotrzeć do jak największej liczby osób. Podstawową wizytówką firmy jest strona internetowa, która w niektórych przypadkach może dodatkowo pełnić funkcję sklepu. Twoim najważniejszym celem jest przyciągnięcie na nią potencjalnych klientów. Po drugie, ważne jest zadbanie o konwersje - strona powinna posiadać wystarczająco informacji podanych w przystępny i wyczerpujący sposób oraz zachęcić do działania.
W jaki sposób przyciągnąć użytkowników na Twoją stronę? Oczywiście wszystko zależy od branży oraz grupy odbiorczej. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji, które naszym zdaniem mają realną szansę zwiększyć ruch na Twojej stronie.
Aby mieć jakąkolwiek szansę na dotarcie za pomocą wyszukiwarki Google do klientów w wysoko konkurencyjnej branży, niezbędne jest zainwestowanie w pozycjonowanie. Niezwykle trudno jest przebić się przez ogrom stron, oferujących podobne usługi. Im wyżej dana strona znajdzie się w wynikach wyszukiwarki Google, tym większa szansa no to, że zostanie zauważona i kliknięta przez użytkownika. Największą klikalnością cechują się pierwsze 3 wyniki. Większość użytkowników znajduje informacje na pierwszej stronie, nie przechodząc do kolejnych. Dlatego jeśli Twoja strona nie jest widoczna na najważniejsze frazy kluczowe na pierwszej stronie wyników - szansa na to, że użytkownicy naturalnie znajdą Twoją stronę, jest bardzo, bardzo niska.
Tutaj wkracza pozycjonowanie. Są to działania optymalizacyjne na stronie oraz link building, czyli zdobywanie wartościowych linków prowadzących do strony. Jest to proces, który wymaga czasu i profesjonalnej wiedzy oraz doświadczenia pozycjonera. Nie ma jedynego słusznego przepisu na pozycjonowanie - wszystko zależy od branży, konkurencji, fraz kluczowych, sytuacji na rynku i specyfiki konkretnej firmy. Oczywiście szanujące się firmy SEO mają pewne szablony i określoną metodykę działań, aby jak najszybciej osiągnąć zadowalające pozycje. Na efekty trzeba czekać, jednak są one stosunkowo trwałe. Dodatkowo, naturalne wyniki wyszukiwarki Google cieszą się największym zaufaniem wśród internautów.
Jeśli prowadzisz biznes na konkretnym rynku lokalnym (na przykład w obrębie jednego miasta), warto jest zainwestować w pozycjonowanie lokalne skierowane do internautów, którzy zamieszkują okolice Twojej firmy, a przez to są najbardziej wartościowymi odbiorcami Twoich usług. Jest to dobre rozwiązanie dla takich firm jak zakłady fryzjerskie, gabinety kosmetyczne czy warsztaty samochodowe.
Dowiedz się więcej na temat pozycjonowania lokalnego
Zapytaj nas ofertę dla Twojej firmy
Usługi Google Ads możemy podzielić na dwie zasadnicze kategorie:
Reklama w postaci linków sponsorowanych na liście wyników wyszukiwania to dobry sposób na szybkie znalezienie się w TOP4 - Google Ads wyświetla czasem nawet 4 reklamy u góry. Płacisz wyłącznie za kliknięcia, czyli za faktyczne wejścia na Twoją stronę. Ważne jest, aby kampanie Google Ads były prowadzone przez specjalistę, który zaoszczędzi budżet i dotrze do najważniejszych grup odbiorczych.
Google Ads posiada także opcję remarketingu, czyli docieraniu z reklamami do osób, które już były na Twojej stronie, jednak nie dokonały zakupu. Dzięki remarketingowi, przypominamy o swojej marce lub produktach, a to zwiększa szanse na powrót klienta i dokonanie zakupu.
Zaletami Google Ads są szybkie uruchomienie i szybkie efekty. Jednak po zakończeniu kampanii lub wyczerpaniu budżetu, reklama od razu znika. Kampanie reklamowe świetnie sprawdzają się zwłaszcza przy uruchomieniu nowych biznesów, wyprzedażach, lub szerokich kampaniach promocyjnych - kiedy zależy nam na czasie i na dotarciu do precyzyjnej grupy odbiorców. Nawet jeśli już osiągasz wysokie pozycje w SEO to warto nie zapominać o Adsach, które wyświetlają się na najwyższych pozycjach. Można je również wykorzystać do tego, aby zaznaczyć swoją obecność dla fraz, dla których w SEO jeszcze nie osiągnęliśmy dobrych pozycji.
Dowiedz się więcej na temat tego, jak prowadzimy kampanię Google Ads
Kampanie reklamowe na Facebooku mają nieco inne przeznaczenie niż kampanie w Google. Tutaj docierasz do osób które mogłyby być zainteresowane Twoim produktem - należą do grupy odbiorczej - jednak trzeba pamiętać, że nie każdy z tej grupy będzie potrzebował w tej chwili Twojego produktu czy usługi.
Facebook jest świetnym narzędziem aby kreować potrzebę posiadania czegoś, lub budować świadomość marki. Docierając z nowym produktem do odbiorcy, wzbudzisz jego zainteresowanie i nakłonisz do zaznajomienia z tematem. Reklamy na Facebooku cechują się bardzo niskim kosztem dotarcia do pojedynczego użytkownika przez co można docierać do dużej ilości osób z informacją o Twojej firmie.
Poszukując porad, informacji lub inspiracji często korzystamy z wyszukiwarki Google. Trafiamy na wszelkiego rodzaju blogi i poradniki, które w mniejszym lub większym stopniu wyczerpują dany temat. Jest to świetny sposób na to, aby w naturalny sposób zdobyć ruch na stronę. Tworząc sekcje poradnikowe na Twojej stronie z unikalnymi treściami i wartością dla użytkowników znacznie zwiększasz widoczność tej strony w internecie. Treści tego typu będą też świetnym wkładem do Twoich kanałów na social media jako treści na fanpage i/lub do reklam.
Możesz opisywać zagadnienia związane mniej lub bardziej pośrednio z Twoimi produktami lub usługami. Jeśli sprzedajesz rośliny, napisz artykuł o doborze idealnych gatunków do warunków konkretnego mieszkania. Jeśli prowadzisz sklep meblowy, opisz najpopularniejsze aranżacje. Dzięki temu sprowadzisz na stronę osoby, które może nie są bezpośrednio zainteresowane zakupem - ale zapamiętają twoją markę i mogą dokonać zakupów w przyszłości.
Pamiętaj, aby w treści zawrzeć nienachalne call to action - zachęcić do wypełnienia formularza kontaktowego lub wejścia na podstronę z produktem.
Publikacje prasowe, infografiki, wyniki badań, krótkie wideo, poradniki, ebooki - mogą to być wartościowe treści umieszczone na innych portalach, które zachęcą użytkownika do odnalezienia Twojej strony. Mówimy tu zarówno o contencie, który możesz publikować na swoich profilach społecznościowych, jak i o publikacjach płatnych na dużych portalach. Jeśli wartość dla użytkownika będzie duża, a logo i nazwa firmy widoczne, jest szansa, że sam poszuka Twojej strony lub udostępni treść dalej. Jeśli internauta uzna, że zyskał coś cennego, zapamięta firma i prędzej czy później do niej wróci.
Warto pamiętać, w czasach content marketingu, tworzenie naprawdę wartościowych, unikalnych i viralowych treści jest niestety dość trudne.
Portale społecznościowe to zarówno dobry nośnik informacji, jaki i platforma do interakcji z Twoimi klientami. Budowanie społeczności w przypadku wielkich marek, lub informowanie o bieżących sprawach mniejszych przedsiębiorstw może okazać się zbawienne, jeśli chodzi o autorytet i postrzeganie firmy. Poprzez spójną komunikację i sumienne prowadzenie konta możemy zyskać cichych obserwatorów, którzy poprzez stały kontakt z naszą marką czasem mogą zdecydować się na skorzystaniu z naszych usług lub kupieniu naszych produktów.
Często to właśnie z social media dowiadujemy się o promocjach, wyprzedażach czy nowych kolekcjach - warto wykorzystać to narzędzie. W dobie istnienia tak wielu portali społecznościowych, niezbędne jest precyzyjne wybranie tych, gdzie istnieje największa grupa odbiorcza dla Twojego rodzaju biznesu.
Obecność w mapach Google jest szczególnie ważna dla biznesów mających fizyczną lokalizację - punktów usługowych, gastronomii, sklepów stacjonarnych. Dzięki posiadaniu uzupełnionej wizytówki Google Moja Firma:
Wizytówka Google Maps jest całkowicie darmowa, a jej założenie i uzupełnienie zajmuje wyłącznie kilka minut. Dlatego jeśli jeszcze nie masz założonej wizytówki, zrób to teraz!
Email marketing może dobrze zadziałać, pod warunkiem że wysyłasz wyłącznie wartościowe treści i budujesz wartościową bazę adresów e-mail. Jak to zrobić? Przede wszystkich kolekcjonuj adresy e-maile z zapytań, od Twoich klientów. Warto dać użytkownikowi Twojej strony coś wartościowego, dzięki temu użytkownik zostawiając maila, otrzyma od Ciebie prezent. Mogą to być informacje o zniżkach i ofertach specjalnych, kupony rabatowe, ebooki, krótkie poradniki. Bardzo ważne jest sprecyzowanie tematu, bo to od niego w głównej mierze zależy czy użytkownik odczyta wiadomość, czy nie. Newsletter możesz uruchamiać ręcznie - np. pisząc jakąś wiadomość do Twoich użytkowników. Możesz również go zautomatyzować - np. gdy ktoś pobierze poradnik z Twojej www otrzyma kilka dodatkowych maili informacyjnych, które możesz tak przygotować, aby "zaprowadzić za rączkę" Twojego subskrybenta do zakupu. Podobnie można zrobić w sklepach internetowych - na podstawie zachowań użytkowników, przypominaj im o towarach w koszyku. Wymaga to integracji sklepu z systemem mailowym. Ale pamiętaj o RODO. Na tego typu działania musisz mieć zgodę użytkowników, którzy zostawiają u Ciebie maila.
Dobre opinie dotychczasowych klientów to najlepsza możliwa reklama. Możesz zbierać opinie pod produktami na swojej stronie, przy wizytówce w mapach Google, na fanpage'u FB, na forach tematycznych, dyskusyjnych. Bardzo wartościowe są duże portale typu Booking.com, TripAdvisor, Clutch - które są swoistym wyszukiwarkami dla konkretnych branż. Poszukaj, gdzie znajduje się Twoja konkurencja, załóż profile i zachęcaj swoich klientów do wystawienia opinii.
Dobre opinie zarówno zachęcą do skorzystania z Twojej oferty, jak i zwiększą rozpoznawalność i autorytet Twojej marki.
Na liczbę użytkowników na stronie oraz jej popularność w sieci ma wpływ wiele czynników. Jeśli do tej pory Twoja strona nie miała zbyt dużej odwiedzalności, może to być wina niskiej jakości strony lub braku skutecznych działań marketingowych i promocyjnych. Podjęcie odpowiednich kroków przyczyni się większej widoczności w sieci, a co za tym idzie - do zwiększenia ruchu i sprzedaży.
Zapisz się na darmową konsultację i dowiedz się, co możesz zrobić dla swojej strony!
Dodaj komentarz