Wygodna integracja z GPS-em, wskazówki dotyczące dojazdu, oraz niezliczona ilość sklepów i punktów usługowych sprawia że usługa Google Maps cieszy się ogromną popularnością. Zobacz dlaczego koniecznie musisz znaleźć się w Mapach z wizytówką swojej firmy!
Dlaczego musisz mieć wizytówkę firmową w Google Maps?
Dziś niemal każdy z nas korzysta z aplikacji Google Maps, aby znaleźć punkty usługowe i sklepy w pobliżu naszej lokalizacji.
Dzięki prawidłowo zoptymalizowanej wizytówce, Twoja firma będzie wyświetlać się nie tylko w aplikacji Mapy, ale także w tradycyjnych wynikach wyszukiwania, nad "zwykłymi" wynikami organicznymi tekstowymi.
Osoby, które poszukują oferowane przez Ciebie usługi i znajdują się w pobliżu Twojego lokalu, ze znacznie większym prawdopodobieństwem odwiedzą cię jeśli znajdą Twoją wizytówkę w Google Maps.
Dlatego z punktu widzenia pozycjonowania lokalnego, zoptymalizowana wizytówka jest bardzo ważna.
WIEDZA
Dowiedz się więcej na temat pozycjonowania lokalnego
Jak zoptymalizować wizytówkę w Google Maps?
Aby wizytówka przynosiła jak najwięcej korzyści musisz o nią zadbać.
- Dobierz odpowiedni tytuł wizytówki uwzględniając słowo kluczowe. Google sugeruje, aby tytułem wizytówki była nazwa marki lub firmy. Jednak w wielu przypadkach można lekko dooptymalizować tytuł dopisując najważniejszą frazę kluczową. Na przykład dla warsztatu samochodowego XYZ, zoptymalizowany pod SEO tytuł powinien brzmieć "Warsztat samochodowy XYZ". Pamiętaj jednak, że Google często weryfikuje wizytówki i jeśli uzna, że w tytule są nadużycia, może przywrócić poprzedni tytuł.
- Dodaj poprawne dane adresowe. Adres, telefon i strona internetowa powinny być prawidłowe i spójne z danymi podawanymi w innych miejscach (np. na Twojej stronie www czy na fanpage'u). Po pierwsze, uzupełnione wizytówki wyświetlają się wyżej niż te nieuzupełnione, a po drugie potencjalnemu klientowi będzie łatwiej Cię znaleźć.
- Określ zakres terytorialny dla swojej działalności. Jest to szczególnie ważne jeśli kierujesz ofertę do odbiorców na niewielkim terenie na przykład w jednym mieście lub dzielnicy.
- Uzupełnij kategorię oferowanych usług. Uzupełnij produkty i usługi. Dzięki temu zwiększy szanse na szersze pokazywanie się wizytówki.
- Uzupełnij godziny pracy, formy dostawy. To są bardzo ważne informacje z punktu widzenia Twoich klientów.
- Dodaj zdjęcia - logo, wybrane produkty i/lub wnętrze. Wybierz najbardziej reprezentacyjne ujęcia, które wyróżnią Twoją firmę i zachęcą do jej odwiedzenia.
- Dodaj opis firmy. Skup się na oferowanych produktach i usługach, w miarę możliwości korzystając ze słów kluczowych.
- Uzupełnij wszystkie pozostałe dane. Czym więcej informacji, tym większa szansa na wyższą pozycję w Mapach. Dodatkowo, uzupełnione informacje pomogą potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji.
- Zdobywaj opinie. Opinie w Google Maps, zarówno w formie zbiorowej średniej oceny, jak i w formie poszczególnych recenzji, są kluczowe dla wielu klientów. Przy okazji zakupów, proś nienachalnie o wystawienie opinii. Może to być w formie tabliczki przy kasie, czy mail z follow-upem. Jeśli w Twojej wizytówce są pustki, poproś znajomych i bliskich o wystawienie opinii - to pomoże Ci zacząć.
Aktualizuj wizytówkę i bądź na bieżąco!
Systematyczne działania podejmowane na koncie to jasna wskazówka dla Google, że Twoja wizytówka jest aktualna oraz aktywna. Poniżej kilka przykładów, w jaki sposób możesz zadbać o swoją wizytówkę aby była jeszcze bardziej "żywa".
- Jeśli zmieniają się godziny pracy lub wybierasz się na urlop, pamiętaj, aby zmienić tymczasowe godziny pracy. To zapobiegnie rozczarowaniom.
- Odpowiadaj na bieżąco wystawionym recenzjom, zwłaszcza tym negatywnym lub z mieszaną oceną. Odpowiednie poprowadzenie sprawy wpłynie na wizerunek Twojej firmy.
- Jeśli w przyszłości zrobisz estetyczne zdjęcie swojego lokalu, dodaj je do galerii.
- Wizytówka Google firma pozwala na dodawanie aktualności i mini postów - jak na mediach społecznościowych. Korzystaj z okazji i informuj swoich klientów o nowościach.
Warto pamiętać o systematycznej pracy nad kontem! Dzięki temu nie tylko wyświetlisz się w wynikach wyszukiwania osobom, które poszukują Twoich usług lub produktów, ale także zwiększasz szansy na fizyczne odwiedzenie Twojego lokalu lub przejście na Twoją stronę internetową.
Zapytaj nas o pozycjonowanie lokalne!
Dodaj komentarz