Facebook – siedlisko wszelkiego rodzaju osobowości, wśród których każda firma jest w stanie znaleźć swoich odbiorców. Pytanie brzmi: jak do nich dotrzeć? Jako pierwsze na myśl przychodzą kampanie reklamowe, które - precyzyjnie ukierunkowane - pomogą trafić konkretnym przekazom do świadomości wybranej grupy odbiorców, a co za tym idzie zyskać wymierne efekty (również sprzedażowe).
Wśród ogromu informacji, jakie codziennie pojawiają się na Facebooku, bardzo trudno jest zostać zauważonym. Kolejne publikacje ukazują się w ułamkach sekund, jednak większość z nich nie trafia do osób, dla których zostały przygotowane. Co zrobić, żeby Twoja wiadomość nie podzieliła ich losu? Najlepszym rozwiązaniem są kampanie Facebook Ads, czyli płatne wspomagacze, które dadzą Ci możliwość dotarcia do użytkowników Facebooka profilowo pasujących do docelowej grupy odbiorców Twojej firmy.
Jednak reklamy Facebook Ads to nie tylko promocja postów, to rozbudowany mechanizm za pośrednictwem którego możesz budować świadomość swojej marki, a także bezpośrednio sprzedawać. Dzięki narzędziu Facebooka - mowa o Menedżerze reklam - możesz tworzyć profesjonalne, rozbudowane kampanie reklamowe, dzięki którym możesz zyskiwać wymierne efekty: bezpośrednią sprzedaż produktów, wypełnienie formularza, telefony z zapytaniami o ofertę itp. Brzmi zachęcająco, prawda?
Kampanie Facebook Ads – jak z pewnością wiesz – to płatne formy reklamy o szerokiej funkcjonalności. Najczęściej są wykorzystywane do promocji sklepów internetowych, wydarzeń, informacji o konkursach czy promocjach.
Decydując się na Facebook Ads, musisz jednak pamiętać, że zanim dojdzie do bezpośredniej sprzedaży, najpierw trzeba zaistnieć w świadomości użytkowników. W końcu z Facebooka nie korzysta się po to, żeby przeglądać oferty sprzedażowe, ale raczej w celach rozrywkowych czy informacyjnych. Nie licz więc na to, że to właśnie tu potencjalni klienci będą szukali oferty Twojej firmy, chcąc coś kupić. Przed zakupem mogą chcieć jedynie sprawdzić opinie innych użytkowników, a także rodzaj skierowanego do fanów contentu.
Pierwszym elementem każdej skutecznej kampanii reklamowej Facebook Ads jest znalezienie potencjalnych klientów danej firmy, a następnie zaistnienie w ich świadomości. W kolejnym etapie zwykle chcemy, aby Ci użytkownicy Facebooka wykonali konkretne działanie, podjęli akcję wobec reklamy. W ten sposób budzi się w nich potrzeba zakupowa, która w przypadku użytkowników Facebooka nie jest tak od początku oczywista. W momencie kiedy jednak pojawi się chęć zakupu, można przejść do budowania kampanii, której głównym celem będzie konkretna konwersja, taka jak np. sprzedaż.
Wykorzystując Facebook Ads, powinieneś być świadomy efektów, jakie mogą Ci przynieść.
Po pierwsze – zaprezentujesz swoją ofertę/produkt osobom, które są tożsame z docelową dla Twojej firmy grupą odbiorców. Musisz bowiem wiedzieć, że Facebook ma bardzo rozbudowane narzędzia związane z targetowaniem reklam. Możesz budować niestandardowe grupy odbiorców, m.in. dzięki podłączeniu na stronie www facebookowego pixela (dzięki niemu można też budować skuteczne grupy remarketingowe). Podczas wyboru odbiorców możesz opierać się także o dane demograficzne, zainteresowania czy zachowania użytkowników tego serwisu społecznościowego. A wszystko to z poziomu Menedżera reklam.
Po drugie – jeśli Twoja kreacja reklamowa zostanie przygotowana w ciekawy sposób, masz szansę dotrzeć do świadomości swoich odbiorców i na długo tam zaistnieć. A to oznacza zwiększenie rozpoznawalności marki, przywiązane do niej użytkowników, a także zbudowanie w nich potrzeby zakupowej, której wcześniej z dużym prawdopodobieństwem w nich nie było.
Po trzecie – możesz zwiększyć oglądalność swojej strony www, na którą reklama kieruje wybranych użytkowników. A im większy ruch, tym większa szansa na to, że użytkownicy dokonają na stronie - np. sklepu internetowego - zakupu. Duży ruch oznacza również większe możliwości tworzenia niestandardowych grup odbiorczych, a także grup remarketingowych, które są bardzo skuteczne w kampaniach reklamowych.
Największą zaletą korzystania z Facebook Ads jest to, że Twój przekaz wyświetla się użytkownikom, którzy z bardzo dużym prawdopodobieństwem mogą zmienić się w Twoich klientów. Najmocniejszą cechą reklam na Facebooku jest bowiem możliwość dokładnego ich ukierunkowania na odbiorców. Menedżer reklam oferuje możliwość wyboru użytkowników na podstawie danych demograficznych, lokalizacji, zainteresowań, zachowań, płci czy wieku. Warto w tym miejscu podkreślić, że wybór trafnej grupy odbiorczej jest niezwykle ważny dla skuteczności reklamy Facebook Ads. Dlaczego? Ponieważ tylko użytkownicy potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą, mogą zmienić się w klientów Twojej firmy!
Jeśli masz do zaoferowania specjalną ofertę, jeśli chcesz zaprezentować nietypowy produkt, jeśli Twoim celem jest sprzedaż i dotarcie do świadomości potencjalnych klientów – to Facebook Ads z pewnością powinny stać się częścią Twojej strategii działania.
Z pomocą Facebook Ads może bowiem uzupełnić swoje działania marketingowe i dotrzeć do nowej grupy docelowej. Łącząc tego rodzaju kampanię z kampanią Google Ads oraz działaniami SEO masz pewność, że ze swoim przekazem dotrzesz do różnego rodzaju internautów, którzy pomimo różnych aktywności w sieci pasują idealnie do profilu Twoich idealnych klientów. A to oznacza, że z dużym prawdopodobieństwem zwiększą się Twoje zyski.
Jesteś zainteresowany współpracą? Skontaktuj się z nami!
Dodaj komentarz