Prowadzisz samodzielnie kampanię reklamową na Facebooku? Sprawdź, czy w pełni wykorzystujesz możliwości, jakie daje swoim reklamodawcom ten serwis społecznościowy. Wiele osób uważa, że włączenie kampanii Facebook Ads to nic trudnego, więc nie potrzebna jest do tego agencja. I mają rację - samo włączenie kampanii jest proste, tyle że jej odpowiednia optymalizacja, znajomość narzędzia i jego możliwości oraz doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych - to już kolejny stopień wtajemniczenia.
W tym wpisie chcę cię zapytać, czy w pełni wykorzystujesz możliwości swojego Menedżera reklam i odpowiednie strategie. Zadam ci kilka pytań i jeśli twoje odpowiedzi będą brzmiały TAK, nie masz się czym martwić, bo robisz to dobrze.
Pixel Facebooka to fragment kodu HTML o wielkiej mocy. Powinien być wykorzystywany podczas wszystkich kampanii reklamowych, które kierują potencjalnych klientów na stronę zewnętrzną, czyli taką poza medium społecznościowym, jakim jest Facebook. Dlaczego? Bo dzięki pixelowi możesz w kolejnym etapie promocji docierać z komunikatem właśnie do nich. Jak widzisz, to dzięki pixelowi możesz włączyć remarketing!
A jakie jest główne zadanie pixela facebookowego? Ma on zbierać informacje o użytkownikach i rejestrować ich zachowania. Na podstawie danych, jakie uzyska, możesz wyeliminować rzeczy, które na przykład zaburzają na twojej stronie proces zakupowy. Możesz zobaczyć, w którym momencie użytkownicy nie reagują tak, jak twoim zdaniem powinni i wyeliminować błędy.
Jeśli nie jesteś pewien, czy masz na swojej stronie www zainstalowany pixel lub czy działa on poprawnie, skorzystaj ze specjalnej wtyczki do przeglądarki internetowej: Facebook Pixel Helper. Dzięki niej będziesz widzieć, czy masz pixela na swojej stronie oraz czy jest on poprawnie zainstalowany.
Do kogo zazwyczaj kierujesz swoje reklamy na Facebooku? Do fanów? Do potencjalnych klientów zgodnie z ich możliwymi zainteresowaniami? Świetnie, ale czy wiesz, że możesz tworzyć grupy odbiorców niestandardowych?
Są to osoby, które wykonały konkretną czynność na Facebooku, np. były aktywne wobec postów, które publikujesz albo obejrzały udostępnione przez Ciebie wideo. Mogą to być też osoby zarejestrowane przez wspomniany wcześniej pixel, czyli takie, które wcześniej odwiedziły twoją stronę firmową i wykonały na niej konkretną akcję, np. wypełniły formularz kontaktu lub kliknęły w telefon.
źródło grafiki: facebook.com
Facebook idzie nawet o krok dalej! Możesz tworzyć grupy osób do nich podobnych (m.in. w 5%, 4%, 3%, 2%, 1%). Są to tak zwane grupy lookalike. W takiej grupie mogą znaleźć się osoby, które przykładowo są klientami twojej konkurencji, czy też są podobne do osób, które u ciebie kupują, jednak do tej pory nie miały styczności z twoją marką. Wielkość grupy lookalike jest zależna od procenta dopasowania, jednak jest to zwykle kilkaset tysięcy osób! Pomyśl, jak to zwiększa potencjał kampanii reklamowej.
Tak, format reklamy w formie wideo nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Wyniki kampanii wykorzystujących wideo posiadają większe zasięgi i większe zaangażowanie niż klasyczne reklamy graficzne. Są też tańsze - jeśli chodzi więc o budżet reklamowy może być niższy dla całej kampanii.
Podpowiem ci, że do formatów wideo zalicza się także slideshow, czyli pokaz slajdów. Można go bardzo łatwo przygotować. Wystarczy wybrać zdjęcia, a następnie wrzucić do dedykowanego narzędzia w Menedżerze reklam, gdzie trzeba tylko wybrać czas wyświetlania poszczególnych slajdów, a także sposób przechodzenia pomiędzy nimi. Korzystałeś z tego typu reklamy? To również reklama wideo.
źródło grafiki: facebook.com
Aby skorzystać z reklam dynamicznych musisz mieć nie tylko podłączony pixel Facebooka, ale również wgrany plik z katalogiem produktów dostępnych w twoim sklepie internetowym. Te dwa elementy pozwolą ci stworzyć reklamę, która jest nastawiona maksymalnie na personalizację kreacji. To algorytm Facebooka wybiera bowiem, w którym miejscu wyświetli się reklama każdemu z użytkowników z osobna, a także jaki zobaczy obraz (jeśli dodasz kilka opcji tekstu, to również będzie wśród nich wybierał). Co ciekawe, taka kreacja na bieżąco jest optymalizowana przez algorytm. Dzieje się tak na podstawie zachowań użytkowników względem reklamy.
Reklamy dynamiczne polecane są szczególnie do promocji sklepów internetowych z dużą liczbą produktów.
Lejek sprzedażowy - słyszałeś kiedyś o nim? Jeśli tak, to czy wykorzystujesz go, włączając swoje kampanie reklamowe? Jeśli nie, to posłuchaj uważnie, gdyż może on zmienić twoje myślenie o kampaniach reklamowych o całe 180 stopni.
Chodzi o to, aby stworzyć kilka etapów promocji. Na pierwszym etapie przedstawić się potencjalnemu klientowi i zdobyć jak największy zasięg. Drugi etap to rozpoznawalność - chcemy zostać zapamiętani. Kolejny etap to budowanie zaangażowania. Chcemy, żeby odbiorca reklamy wykonał konkretną akcję, np. dodał komentarz, przeszedł z Facebooka na stronę www. Tu już powinien czuć swego rodzaju więź z marką i odczuwać potrzebę zakupową (jeśli prowadzisz działania promocyjne, których celem nadrzędnym jest sprzedaż). Na koniec sprzedajemy lub zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego i dołączamy do naszych działań remarketing.
Jak widzisz lejek sprzedażowy to kilkuetapowa strategia, która w dłuższej perspektywie może przynieść ci określone i stałe korzyści.
Czy na wszystkie pytania odpowiedziałeś TAK? Jestem pod wrażeniem. Wiesz, jak przygotować skuteczną kampanię reklamową na Facebooku. Znasz możliwości narzędzia, jakim jest Menedżer reklam i masz odpowiednią wiedzę, aby tworzone przez ciebie kampanie przynosiły zaplanowane przez ciebie efekty.
Czy na któreś pytanie udzieliłeś odpowiedzi NIE? Mam nadzieję, że ten krótki artykuł pomógł ci zdobyć wiedzę o tym, czego brakuje twoim kampaniom. Na tej podstawie, możesz dokonać zmian na lepsze. Jeśli jednak nie wiesz, gdzie szukać wspomnianych wyżej opcji i chciałbyś skorzystać z profesjonalnej pomocy, zapraszam do kontaktu.
Kampania sprzedażowa na Facebooku - sprawdź ofertę
Dodaj komentarz