Facebook Ads daje reklamodawcom szerokie możliwości promocji. Są one skierowane zarówno do sklepów internetowych, jak i właścicieli firm usługowych działających w różnych sektorach. Jedną z możliwości, jaką reklamodawcom daje Facebook są reklamy dynamiczne. Żeby jednak uzyskać dzięki nim najlepsze efekty, trzeba wiedzieć, jak je poprawnie je uruchomić.
W przypadku branży ecommerce i promocji produktów dostępnych w sklepach internetowych warto skupić się przede wszystkim na dynamicznych reklamach produktów, które zautomatyzują całą kampanię.
W tym artykule chciałabym skupić się na możliwościach automatyzacji reklamy, jakie Facebook daje sklepom internetowym do promocji ofertowych.
Nasza kampania będzie opierać się na celu, jakim jest Sprzedaż z katalogu. Wybiera się go w Menadżerze reklam.
źródło grafiki: facebook.com
Jednak przed rozpoczęciem budowania kampanii trzeba przygotować kilka rzeczy niezbędnych do tego, aby reklama mogła działać prawidłowo.
Katalog produktów to lista towarów, które chcemy reklamować za pośrednictwem Facebooka. Każdy z nich powinien posiadać nazwę, krótki opis, cenę, grafikę, a także adres URL strony docelowej – czyli wszystkie elementy, które są niezbędne do utworzenia reklamy. Przygotowanie wspomnianego katalogu umożliwi narzędziu Facebooka dynamiczne zmiany kreacji reklamowych i automatyczne kierowanie konkretnych towarów do osób, które mogą być nimi potencjalnie zainteresowane.
Co ważne, poszczególne kategorie towarów można pogrupować i utworzyć zestawy produktów, dla których następnie można tworzyć osobne zestawy reklam, kierując je na przykład do różnych odbiorców. Jeśli wiec sprzedajesz kosmetyki zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, możesz stworzyć dla nich osobne zestawy produktów i reklamy, które będą skierowane do różnych osób.
Kolejną ważną kwestią - obok katalogu produktów - jest pixel facebookowy. To fragment kodu HTML wygenerowany przez Facebooka, który należy dodać do swojej strony internetowej. Po co jest on potrzebny? Dzięki niemu można zbierać informacje o użytkownikach odwiedzających witrynę. Zebrane informacje można następnie wykorzystać albo w reklamach, albo posłużyć się nimi jako danymi wyjściowymi do wprowadzenia zmian na stronie. Nie bój się jednak, nie są to wrażliwe dane osobowe. Chodzi raczej o to, jakie podstrony użytkownicy odwiedzają, w co klikają, a jakich akcji unikają. Tego typu informacje są bardzo ważne dla reklamodawców, ponieważ dzięki nim mogą oni precyzyjnie targetować reklamy, poprzez budowanie niestandardowych grup odbiorczych.
Dzięki wspomnianemu wcześniej pixelowi możemy tworzyć niestandardowe grupy odbiorcze, a także grupy odbiorców podobnych do nich. W praktyce są to osoby, które na stronie internetowej wykonały konkretne akcje, na przykład odwiedziły wybraną podstronę, oglądały konkretne produkty, wrzuciły coś do koszyka, ale nie dokonały zakupu. Do każdej z takich grup (musi się ich jednak uzbierać spora liczba, tygodniowo najlepiej 50, żeby algorytm Facebooka mógł prawidłowo zadziałać) można też dzięki narzędziu Facebooka wyszukać podobne osoby i do nich skierować reklamy. Ma to duży wpływ na jakość kampanii i zyski, jakie przynosi.
Aby stworzyć kampanię reklamową, której celem będzie „Sprzedaż z katalogu”, najpierw należy przesłać wspomniany katalog do Menedżera sprzedaży. Ważne jest to, aby dobrze go przygotować. Pojawiające się błędy mogą obniżyć możliwości reklamowe. Pamiętaj, że wszystkie zmiany w katalogu należy wprowadzać z poziomu strony internetowej, gdyż Facebook zaciągnie je w odpowiednim czasie i zaktualizuje samodzielnie katalog.
Masz 3 opcje dodania katalogu do Facebooka:
Po dodaniu katalogu możesz przygotować zestawy produktów, którymi później posłużysz się w czasie budowania kampanii dla użytkowników Facebooka.
Po przygotowaniu powyższych elementów możesz przejść do kolejnych etapów tworzenia kampanii reklamowej, czyli tworzenia zestawów reklam, a następnie treści reklamowych. Chciałabym podkreślić, że dynamiczne reklamy produktów na Facebooku wyglądają tak samo jak reklamy standardowe lub karuzelowe, ich wygląd jest automatycznie dostosowywane do miejsca, w którym w danej chwili są wyświetlane.
W opisywanej kampanii cechą charakterystyczną jest to, że zamiast przygotowywać osobną reklamę dla każdego produktu, możesz od razu stworzyć jedną reklamę dla nich wszystkich i pozwolić, żeby Facebook automatycznie dopasowywał kreacje do wybranych użytkowników. Dynamika tych reklam polega bowiem nie tylko na tym, gdzie są wyświetlane, ale też komu, które kreacje są wyświetlane.
Dlaczego warto korzystać z reklam dynamicznych?
Po pierwsze: oszczędza to wiele pracy przy budowaniu kampanii. To typowa automatyzacja.
Po drugie: tego typu reklamy są szyte na miarę konkretnych odbiorców, a więc potencjalnych klientów. Maksymalizuje to personalizację reklamy, a to w przypadku sklepów internetowych zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży.
Po trzecie: reklama dynamiczna stale się optymalizuje.
Dynamiczne reklamy produktów na Facebooku pozwalają zaoszczędzić cenny czas, który trzeba poświęcić na przygotowywanie kampanii. Ponadto treści przekazów reklamowych są dokładnie dopasowane do potrzeb klientów – opierają się bowiem na produktach, którymi potencjalni odbiorcy już wyrazili zainteresowani, oglądając je na stronie danego sklepu.
Jesteś zainteresowany współpracą? Skontaktuj się z nami!
Dodaj komentarz