Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Facebook Ads daje reklamodawcom szerokie możliwości promocji. Są one skierowane zarówno do właścicieli firm usługowych, jak i sklepów (w tym sklepów internetowych), do firm z sektora B2C, jak i B2B. Żeby uzyskać najlepsze efekty, trzeba jednak wiedzieć, które opcje wybrać i w jaki sposób efektywnie je wykorzystać.

Promocja sklepu internetowego

W przypadku branży e-commerce i promocji produktów dostępnych w sklepach internetowych warto skupić się przede wszystkim na dynamicznych reklamach produktów, które umożliwiają przygotowanie kampanii w oparciu o wybrany asortyment. Uruchomienie tego rodzaju reklam jest możliwe z dwóch poziomów: wewnętrznego narzędzia Facebooka Power Editora oraz aplikacji zewnętrznej np. Fasttony.

W tym artykule chciałabym skupić się na możliwościach, jakich dostarcza reklamodawcom Power Editor. Dodam tylko, że z poziomu facebookowego Menedżera reklam również można włączyć reklamę dla sklepu internetowego, jednak skupia się ona na promocji konkretnej oferty (w tym różnego rodzaju rabatów), z kolei Power Editora pozwala promować całą listę produktów dostępnych w sklepie. Poza tym w porównaniu z Power Editorem Menedżer reklam posiada bardzo wiele ograniczeń. Nie trzeba szukać daleko – już sama treść komunikatu reklamowego jest znacznie okrojona, ponieważ tekst nie może mieć więcej niż 90 znaków (a to dopiero początek…).

Power Editor – dynamiczne reklamy produktów

Najbardziej rozbudowanym narzędziem wewnętrznym Facebooka, za pomocą którego można obsługiwać reklamy płatne w tym kanale społecznościowym, jest Power Editor. Żeby z niego skorzystać, trzeba wejść do facebookowego Menedżera reklam, a następnie z górnego menu wybrać guzik „Power Editor”.

Power Editor

źródło: facebook.com

Po otwarciu tego narzędzia można przystąpić do tworzenia kampanii reklamowej. Na początek trzeba wybrać cel reklamy. Jeśli z listy 14 dostępnych celów wybierzesz „Sprzedaż katalogu produktów”, trzeba dodatkowo przygotować listę promowanych przedmiotów i załadować ją do Menedżera firmy.

Katalog produktów to lista towarów, które chcemy reklamować za pośrednictwem Facebooka. Każdy z nich powinien posiadać nazwę, krótki opis, cenę, grafikę, a także adres URL strony docelowej – czyli wszystkie elementy, które są niezbędne do utworzenia reklamy. Przygotowanie wspomnianego katalogu umożliwi narzędziu Facebooka dynamiczne zmiany kreacji reklamowych i automatyczne kierowanie konkretnych towarów do osób, które mogą być nimi potencjalnie zainteresowane. Są to internauci, którzy już odwiedzili konkretną podstronę sklepu, jednak nie dokonali tam oczekiwanej konwersji (np. zakupu).

Reklamę dynamiczną można włączyć za pośrednictwem Power Editora, do tego jednak niezbędna jest znajomość tego narzędzia – daje ono zdecydowanie większe możliwości niż Menedżer reklam, ale jednocześnie jest też bardziej skomplikowane w obsłudze. Trzeba tu bowiem (mówiąc najprościej) utworzyć najpierw kampanię główną, następnie należące do niej zestawy reklam, a dopiero na koniec dla każdego zestawu reklam konkretne treści.

Facebook Ads, sprzedaż katalogu produktów

źródło: facebook.com

Aby stworzyć kampanię reklamową, której celem będzie „Sprzedaż katalogu produktów”, najpierw należy przesłać wspomniany katalog do Menedżera firmy. Aby to dobrze zadziałało, plik musi spełniać wymagania techniczne określone przez Facebooka. Najważniejsza informacja dotyczy rozszerzeń: .XML, .CVS (z tekstem rozdzielonym tabulatorami), .TXT, .TSV, .ZIP, .BZ2 oraz .GZ – te są obsługiwane. Zwróć też uwagę na grafikę dołączoną do każdego z reklamowanych produktów – obrazy powinny mieć rozmiar standardowych reklam karuzelowych (600x600 px) lub reklam standardowych (1200x628), w zależności od tego, jaką reklamę chcesz włączyć.

Jeśli posiadasz już katalog produktów, taki który przesyłałeś do innych portali z zakupami online, to najprawdopodobniej będziesz mógł go wykorzystać również do reklam na Facebooku. Pamiętaj jednak, że twój plik może zawierać maksymalnie 2 miliony pozycji, a jego rozmiar nie może przekraczać więcej niż 2 GB.

Po utworzeniu kampanii będziesz mógł przejść do kolejnych etapów, czyli tworzenia zestawów reklam, a następnie treści reklamowych. Chciałabym podkreślić, że dynamiczne reklamy produktów na Facebooku wyglądają tak samo jak reklamy standardowe lub karuzelowe (w zależności od wyboru) – podobnie też są wyświetlane w prawej kolumnie lub aktualnościach.
W opisywanej kampanii cechą charakterystyczną jest to, że zamiast przygotowywać osobną reklamę dla każdego produktu, możesz od razu stworzyć jedną reklamę dla nich wszystkich (maksymalnie 2 milionów) i pozwolić, żeby Facebook automatycznie dopasowywał kreacje do wybranych użytkowników.

Jak działa dynamiczna reklama produktów?

Na konkretnych podstronach witryny sklepu online należy umieścić piksel grupy niestandardowych odbiorców (możesz go wygenerować z poziomu Menedżera reklam) – jest to tzw. piksel remarketingowy. Umieszczając go na stronie, zyskujesz możliwość podglądu zachowań odwiedzających ją użytkowników. Następnie na tej podstawie możesz zbadać zainteresowanie odbiorców produktami znajdującymi się w ofercie, a także wyselekcjonować asortyment, który następnie trafi do katalogu produktów reklamowanych na Facebooku. Ważne jest to, że kiedy internauta odwiedzi podstronę twojego sklepu – na której będzie umieszczony piksel remarketingowy – i nie dokona na niej konwersji, to reklama właśnie tego produktu wyświetli mu się na Facebooku.

Dynamiczne reklamy produktów na Facebooku pozwalają zaoszczędzić cenny czas, który trzeba poświęcić na przygotowywanie kampanii. Ponadto treści przekazów reklamowych są dokładnie dopasowane do potrzeb klientów – opierają się bowiem na produktach, którymi potencjalni odbiorcy już wyrazili zainteresowani, oglądając je na stronie danego sklepu.

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl