Gdy decydujesz się na pozycjonowanie strony internetowej przez zewnętrzną agencję, dobrze jest móc samodzielnie skontrolować jej działania. Każda dobra agencja dostarcza regularnych raportów z działań i obecnej widoczności strony. Warto wiedzieć, co poszczególne dane w raportach oznaczają, a także znać sposoby na sprawdzenie, czy działania SEO są faktycznie prowadzone – zwłaszcza na początku współpracy z nową firmą.
Aby strona była dobrze widoczna w wyszukiwarce Google, jej podstrony powinny zostać zoptymalizowane – zarówno jeśli chodzi o aspekty bardziej techniczne, jak i modyfikacje treści. Dla strony powinny również być prowadzone działania link buildingowe, podnosząc jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych elementów, na które warto zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu - zwłaszcza na początku współpracy z nową agencją.
Optymalizację dla najważniejszych podstron przeprowadza się przede wszystkim na początku pozycjonowania, po wyborze fraz kluczowych oraz po audycie strony. W czasie trwania całej współpracy, dobre agencje przeprowadzają co jakiś czas audyty kontrolne i przeprowadzają drobne optymalizacja na stronie w celu osiągnięcia jeszcze lepszych wyników.
Możesz bardzo szybko zweryfikować, czy optymalizacja witryny została wdrożona.
Zwróć przede wszystkim uwagę na znacznik <title> - jest to tekst, który wyświetla się na belce karty przeglądarki. Zoptymalizowany znacznik title powinien zawierać słowa kluczowe najważniejsze dla danej podstrony oraz nazwę firmy / marki. Warto, by był on unikalny oraz precyzyjnie opisywał to, co znajduje się na podstronie. Jeśli od początkowego audytu minął miesiąc, a title dla Twojej strony głównej nadal brzmi "Strona główna" lubi jest nim tylko nazwa Twojej firmy, to coś mocno jest nie tak.
W dzisiejszych czasach bez unikatowych zbudowanych treści na stronie, nie ma skutecznego pozycjonowania. W zależności od umowy i budżetu, agencja SEO samodzielnie przygotuje treści lub poszerzy / zoptymalizuje istniejące albo przygotuje dla Ciebie szereg wytycznych, według których trzeba napisać teksty. Jeśli minęło trochę czasu, a Ty nadal nie masz pewności, czy treści na stronie zostały poszerzone, warto jest dopytać się o ich aktualny stan.
Link building to kolejny ważny element pozycjonowania. W zależności od strategii mogą to być linki bardziej ilościowe (np. katalogi) lub jakościowe (np. artykuły sponsorowane). Warto zwrócić uwagę na przyrost linków w danym okresie - jeśli od początku współpracy z agencją linków nie przybywa - to może wskazywać na problem. Tutaj trzeba jednak pamiętać, że z czasem stare linki mogą być usuwane - wtedy pomimo zdobywania wciąż nowych, wartościowych linków przez agencję, wykres przyrostu stoi.
Istotne są także tzw. "anchor text" czyli słowa składające się na link prowadzący do strony www. Mogą to być nazwa firmy, adres strony www lub słowa kluczowe. Te ostatnie pomagają we wzmacnianiu pozycjonowania na konkretne frazy. Najlepiej jest utrzymywać zdrowy bilans pomiędzy linkami na frazy kluczowe, a pozostałymi.
Generalnie każda agencja ma swoje wybrane sposoby i strategie link buildingu, które u nich sprawdzają się najlepiej. Dlatego jeśli nie jesteśmy pewni, jak wygląda to w przypadku naszej strony, warto porozmawiać z agencją odpowiedzialną za SEO.
Zanim pod wpływem pozycjonowania na stronie pojawi się większy ruch i większa liczba transakcji, strona zaczyna zyskiwać na widoczności. Jest to pierwszy "zdrowy objaw" skutecznych działań pozycjonerskich - wzrasta liczba fraz kluczowych, na które widoczna jest strona, a pozycje poszczególnych fraz idą do góry. Widoczność strony można ocenić zarówno w narzędziach płatnych (np. TOP 50 w Senuto), jak i w bezpłatnym Google Search Console ("Wyświetlenia").
W zależności od kondycji strony, wzrost widoczności może pojawić się szybciej lub później. W przypadku nowych i niewielkich stron bez historii, może się okazać, że dopiero po kilku miesiącach odnotowywane są znaczące zmiany w liczbie wyświetleń. Jednak w większości przypadków, pierwsze efekty pojawiają się szybciej.
Powyżej wymieniliśmy tylko kilka spośród elementów wskazujących na prowadzenie działań pozycjonerskich. Pamiętaj – jeśli nie jesteś czegoś do końca pewny / pewna, lub otrzymywane raporty nie są zrozumiałe – skontaktuj się ze swoją agencją!
Zapytaj nas o audyt dla swojej strony internetowej!
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
To niezły poradnik. Wystarczy sprawdzić title, by wiedzieć, czy agencja wprowadziła optymalizację, a później już tylko weryfikacja widoczności w Senuto za 2000zł i wiemy, czy nikt nas nie oszukuje :O
Bardzo fajny artykuł
Bardzo fajny wpis, widziałem ostatnio podobne artykuły i ten się wyróżnia na tle innych oraz jest wart uwagi. Konkretnie objaśniony temat. Bardzo przyjemnie się go czyta. Czekam na takich więcej 🙂
Jakie polecilibyście narzędzie do analizy profilu linków?
Najczęściej korzystamy z ahrefsa 🙂
Ciężo o firmę która rzetelnie to wykona.