Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym jest jednym z najtrudniejszych zadań copywriterskich. Wszyscy wiemy, że opisy takie posiadają ogromne znaczenie pod względem sprzedażowym i wizerunkowym, a także stanowią ogromne wsparcie dla działań związanych z pozycjonowaniem sklepu. Chcesz szybko i sprawnie napisać lub poprawić opisy produktów w Twoim sklepie internetowym? To nic trudnego – jeśli pamiętasz o kilku ważnych zasadach.
Zakładasz sklep internetowy, dodajesz produkty i…
Jak zatem zadziałać, aby przygotować dobry opis produktu, który zadziała dobrze pod kątem SEO i wpłynie na sprzedaż?
Pamiętaj, że niezależnie od tego czy posiadasz zwykłą stronę, czy też sklep internetowy, oryginalne treści są bardzo ważne – zarówno z punktu widzenia pozycjonowania, jak i użytkownika, któremu łatwiej porównać określone produkty i usługi. Zanim zabierzesz się do ich przygotowania, przejrzyj ofertę konkurencji. Zwróć uwagę na sformułowania, jakie zostały już zastosowane i zredaguj swoje opisy w sposób unikalny, jak najmniej zbliżony do tych, widniejących na stronach innych firm. Jednocześnie pamiętaj o użyteczności.
Jeśli Twój produkt posiada kilka wersji np. kolorystycznych czy rozmiarowych, a każdy wariant ma unikalny adres URL – wtedy zastosuj tag rel=canonical z odniesieniem do wariantu podstawowego. Wtedy nie musisz opisywać każdej możliwej kombinacji unikalną treścią oraz unikniesz problemu duplicate content. Zobacz jak używać tagu rel=canonical.
Czym różni się sprzedaż internetowa od tej, które odbywa się na żywo? W sklepie stacjonarnym klient posiada możliwość przymierzenia oraz dokładnego obejrzenia produktu. W Internecie natomiast bazuje na dobrym zdjęciu oraz dokładnym opisie, zawierającym wszystkie najważniejsze funkcje i cechy. Zadbaj o taki właśnie opis, a na pewno zyskasz przychylność potencjalnych klientów. Sprawdź czy:
Uzupełnij swój sklep o dodatkowe treści, które zainteresują Twoich klientów, tj. poradniki zakupowe, rankingi produktów, opinie. Dzięki temu możesz skłonić internautów, aby pozostali dłużej na twojej stronie. Dodatkowa treść, bogata w słowa kluczowe, pozwoli Ci wesprzeć działania z zakresu pozycjonowania. Tutaj doskonale sprawdzi się sekcja blogowa.
Zaimplementuj na swojej witrynie znaczniki schema.org, aby uatrakcyjnić sposób wyświetlania produktu w wynikach wyszukiwania. Produkt, obok którego wyświetlają się gwiazdki świadczące o pozytywnych opiniach, będzie bardziej „klikalny” niż konkurencja.
Jeśli już wiesz jak ważna jest unikalna treść – nadszedł czas działać! Przejrzyj ofertę konkurencji i wspomóż się opisem producenta. Jeśli chodzi o sprawy techniczne, zwróć uwagę na:
Czy powyższe zasady są skomplikowane? Nam wydaje się, że nie. Jednak stworzenie takich opisów może być pracochłonne, zwłaszcza jeśli masz dużo produktów. Wtedy zacznij od towarów najpopularniejszych i na sprzedaży których Ci najbardziej zależy.
Spróbuj wdrożyć nowe opisy do swojego sklepu 😉 Pochwal się efektami bądź zadaj nam pytanie.
Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas!
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Jeden z takich artykułów, które warto wsiąść sobie do serca podczas pracy nad wypełnianiem treścią sklepu. Niestety w przypadku dużych sklepów ciężko jest zapanować nad wszystkimi opisami i opisane powyżej błędy są bardzo częste.
Tak jak wszędzie, warto postawić na naturalność i przejrzystość, ponieważ produkt kupi klient, a nie robot wyszukiwarki.