Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym jest jednym z najtrudniejszych zadań copywriterskich. Wszyscy wiemy bowiem, że opisy takie posiadają ogromne znaczenie zarówno pod względem sprzedażowym, wizerunkowym jak i stanowią ogromne wsparcie dla działań związanych z pozycjonowaniem sklepu. Chcesz szybko i sprawnie napisać lub poprawić opisy produktów w swoim sklepie internetowym? To nic trudnego – wykorzystaj proste zasady:

Unikatowość
Pamiętajmy, że niezależnie od tego czy posiadamy zwykłą stronę czy też sklep internetowy, oryginalne treści są dla nas bardzo ważne. Zanim więc zabierzemy się do ich przygotowania, przejrzyjmy ofertę konkurencji. Warto zwrócić uwagę na sformułowania jakie zostały już zastosowane i zredagować swoje opisy w sposób unikalny, jak najmniej zbliżony do tych, widniejących na stronach innych firm.

Akapity
W przypadku, kiedy mamy do czynienia z dłuższym opisem akapity są sprawą konieczną. Od tego czy tekst jest przyjazny i łatwy w odbiorze będzie zależało ile czasu użytkownik spędzi na naszej stronie.

Wypunktowania
Obecnie wszyscy konsumenci są zniechęceni tzw. bełkotem informacyjnym, a także wrzeszczącą ze wszystkich stron reklamą. Oczekują więc konkretów! Są wygodni, co oznacza że nie będą przebijać się przez warstwy tekstu w poszukiwaniu najważniejszych atutów produktu. Dlatego warto je wypunktować!

Język opisów
Każdy z nas doskonale zna branżę, w której działa i zna profil swojego idealnego klienta. Dostosuj język swoich opisów właśnie do niego. Wykaż się znajomością jego preferencji, a także wiedzą na temat tego co i jak oferujesz.

Słowa kluczowe
Pamiętaj, że każdy opis produktu w sklepie internetowym powinien zawierać właściwe dla niego słowa kluczowe. Tutaj pomocna będzie lista słów kluczowych, którą z pewnością wcześniej przygotowałeś w ramach strategii pozycjonowania. Zadbaj aby znalazły się one w opisach oraz zostały odpowiednio rozmieszczone w całej architekturze treści.

Czcionka
Sprawą, o której bardzo często zapominamy, jest odpowiednia czcionka. Zadbaj o komfort użytkowników Twojego sklepu. Duża i wyraźna czcionka umożliwia wygodne i szybkie zapoznanie się z ofertą, niezależnie od urządzenia z którego aktualnie Internauta przegląda stronę.

Dokładność
Czym różni się sprzedaż internetowa od tej, które odbywa się w tzw. realu?
A mianowicie faktem, że w sklepie stacjonarnym klient posiada możliwość przymierzenia oraz dokładnego obejrzenia produktu. W Internecie natomiast bazuje na dobrym zdjęciu oraz dokładnym opisie, zawierającym wszystkie najważniejsze funkcje i cechy. Zadbaj o taki właśnie opis, a na pewno zyskasz przychylność potencjalnych Klientów.

Aktualizacja
Pamiętaj o systematycznym aktualizowaniu treści na stronie sklepu. Wszyscy wiemy, ze trendy, a co za tym idzie funkcjonalności produktów ulegają zmianie. Nie pozwól sobie na osłabienie wizerunku w oczach klientów rozczarowanych nudną, pozbawioną nowości ofertą.

Dodatkowe treści
Uzupełnij swój sklep o dodatkowe, interesujące użytkowników treści tj. poradniki zakupowe, rankingi produktów, opinie. Dzięki temu możesz skłonić Internautów aby pozostali dłużej na twojej stronie, a dodatkowa treść, bogata w słowa kluczowe, pozwoli Ci wesprzeć działania z zakresu pozycjonowania.

Czy powyższe zasady okazały się dla Ciebie skomplikowane? Odpowiedz na to pytanie próbując wdrożyć je do swojego sklepu 😉 Pochwal się efektami bądź zadaj nam pytanie. Napisz do nas na info@silence.pl

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl