Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym jest jednym z najtrudniejszych zadań copywriterskich. Wszyscy wiemy, że opisy takie posiadają ogromne znaczenie pod względem sprzedażowym i wizerunkowym, a także stanowią ogromne wsparcie dla działań związanych z pozycjonowaniem sklepu. Chcesz szybko i sprawnie napisać lub poprawić opisy produktów w Twoim sklepie internetowym? To nic trudnego – jeśli pamiętasz o kilku ważnych zasadach.
Zakładasz sklep internetowy, dodajesz produkty i…
Jak zatem zadziałać, aby przygotować dobry opis produktu, który zadziała dobrze pod kątem SEO i wpłynie na sprzedaż?
Pamiętaj, że niezależnie od tego czy posiadasz zwykłą stronę, czy też sklep internetowy, oryginalne treści są bardzo ważne – zarówno z punktu widzenia pozycjonowania, jak i użytkownika, któremu łatwiej porównać określone produkty i usługi. Zanim zabierzesz się do ich przygotowania, przejrzyj ofertę konkurencji. Zwróć uwagę na sformułowania, jakie zostały już zastosowane i zredaguj swoje opisy w sposób unikalny, jak najmniej zbliżony do tych, widniejących na stronach innych firm. Jednocześnie pamiętaj o użyteczności.
Jeśli Twój produkt posiada kilka wersji np. kolorystycznych czy rozmiarowych, a każdy wariant ma unikalny adres URL – wtedy zastosuj tag rel=canonical z odniesieniem do wariantu podstawowego. Wtedy nie musisz opisywać każdej możliwej kombinacji unikalną treścią oraz unikniesz problemu duplicate content. Zobacz jak używać tagu rel=canonical.
Czym różni się sprzedaż internetowa od tej, które odbywa się na żywo? W sklepie stacjonarnym klient posiada możliwość przymierzenia oraz dokładnego obejrzenia produktu. W Internecie natomiast bazuje na dobrym zdjęciu oraz dokładnym opisie, zawierającym wszystkie najważniejsze funkcje i cechy. Zadbaj o taki właśnie opis, a na pewno zyskasz przychylność potencjalnych klientów. Sprawdź czy:
Uzupełnij swój sklep o dodatkowe treści, które zainteresują Twoich klientów, tj. poradniki zakupowe, rankingi produktów, opinie. Dzięki temu możesz skłonić internautów, aby pozostali dłużej na twojej stronie. Dodatkowa treść, bogata w słowa kluczowe, pozwoli Ci wesprzeć działania z zakresu pozycjonowania. Tutaj doskonale sprawdzi się sekcja blogowa.
Zaimplementuj na swojej witrynie znaczniki schema.org, aby uatrakcyjnić sposób wyświetlania produktu w wynikach wyszukiwania. Produkt, obok którego wyświetlają się gwiazdki świadczące o pozytywnych opiniach, będzie bardziej „klikalny” niż konkurencja.
Jeśli już wiesz jak ważna jest unikalna treść – nadszedł czas działać! Przejrzyj ofertę konkurencji i wspomóż się opisem producenta. Jeśli chodzi o sprawy techniczne, zwróć uwagę na:
Czy powyższe zasady są skomplikowane? Nam wydaje się, że nie. Jednak stworzenie takich opisów może być pracochłonne, zwłaszcza jeśli masz dużo produktów. Wtedy zacznij od towarów najpopularniejszych i na sprzedaży których Ci najbardziej zależy.
Spróbuj wdrożyć nowe opisy do swojego sklepu 😉 Pochwal się efektami bądź zadaj nam pytanie.
Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas!
Jeden z takich artykułów, które warto wsiąść sobie do serca podczas pracy nad wypełnianiem treścią sklepu. Niestety w przypadku dużych sklepów ciężko jest zapanować nad wszystkimi opisami i opisane powyżej błędy są bardzo częste.