Wielu naszym klientom polecamy prowadzenie bloga firmowego. Praktycznie każda branża może go w jakiś sposób wykorzystać. Blog to wartościowa treść na stronie, która zarówno wpływa na pozycjonowanie całej witryny, jak i na pozyskiwanie nowych klientów.
Wpisy na blogach firmowych możesz pozycjonować przede wszystkim na tzw. długi ogon. Są to frazy kilkuwyrazowe, które są rzadziej wyszukiwane od tych najbardziej konkurencyjnych. Jednak są dużo bardziej precyzyjne – osoba, która je wpisuje oczekuje konkretnej odpowiedzi. Takie frazy są też znacznie łatwiejsze do wypozycjonowania. Zatem może mniej osób w miesiącu wyszukuje daną frazę z długiego ogona, ale jest dużo większa szansa, że ta osoba wejdzie właśnie na Twoją stronę, znajdzie niezbędną informację i dokona zakupu (od razu, lub w przyszłości).
Nawet bez korzystania z zewnętrznych narzędzi, możesz dowiedzieć się, jakie frazy kluczowe wpisują Twoi potencjalni klienci.
Przez jakie zapytania Twoi potencjalni klienci mogą trafić na Twojego bloga?
Jak widzisz, nie są to zapytania typowe dla klientów gotowych do dokonania zakupu. Są to osoby, które poszukują rozwiązania swojego problemu, chcą zrobić coś samodzielnie lub po prostu poznać lepiej temat. Czyli tzw. najwyższy poziom lejka sprzedażowego. Jeśli będziesz prowadzić bloga na którym znajdzie się bardzo użyteczny content – przyciągnie on do siebie tych użytkowników. Nie bój się, że napiszesz za dużo. Nie bój się dzielić wiedzą. Osoby, które jej użyją we własnym zakresie i tak prawdopodobnie by się z Tobą nie kontaktowali. Dla całej reszty będziesz budował pozycję eksperta, która zwiększy do Ciebie zaufanie – i zwiększy szansę na sprzedaż. Jest też szansa, że Twoi odbiorcy najpierw spróbują samodzielnie zastosować Twoje porady – a później zgłoszą się do Ciebie po pomoc, lub polecą Twojego bloga znajomym, którzy dokonają zakupu.
Jeśli Twoje wpisy blogowe będą wyjątkowo wysokiej jakości i w pełni wyczerpią dany temat, jest duża szansa, że zaczną zdobywać linki w sposób naturalny. Użytkownicy zaczną sami wysyłać sobie nawzajem linki, udostępniać wpisy w mediach społecznościowych, linkować na swoich blogach czy na forach.
Nie zapominaj, że linkowanie do bloga wzmacnia cały link building dla Twojej strony. Zwiększasz także jej wartość w oczach algorytmów Google. Wpisy blogowe możesz wykorzystać do wzmacniania stron ofertowych – poprzez linkowanie wewnętrzne i kierowanie ruchu.
Prowadzenie bloga firmowego pozwala na dotarcie do różnych grup docelowych, które są na różnym etapie zakupu. Możesz różnicować informacje i sposób ich prezentacji w zależności do tego czy chcesz dotrzeć do osób, które:
Jak widzisz, grup do których możesz celować swoje wpisy jest naprawdę wiele. Różnicując tematykę i skupiając się na wielopoziomowych aspektach, możesz skutecznie trafić do nich wszystkich. W tekście skierowanym do użytkowników na początku lejka sprzedażowego, możesz umieszczać odnośniki do innych wartościowych dla nich treści. Tych, którzy są bliżej decyzji zakupowej, kieruj na podstrony produktowe i zachęcaj do kontaktu.
Tutaj mamy kilka możliwości. Inspiracji może dostarczyć Ci dokładna analiza zapytań i potrzeb Twoich klientów. Zastanów się z jakimi pytaniami zwracają się do Ciebie najczęściej. Drugim rozwiązaniem jest skorzystanie z zewnętrznych sposobów. Możesz:
Sekcja na dole wyników wyszukiwania może pomóc ze znalezieniem pomysłów na nagłówki i tytuły.
Wiesz już, że prowadzenie bloga firmowego może wnieść dużo wartości pod kątem pozycjonowania całej Twojej strony. Warto jednak, gdy treści nie są pisane wyłącznie z głowy. Zadbaj o podstawowe SEO, żeby wzmocnić naturalne pozycjonowanie dla wpisów.
Jeśli będziesz regularnie publikować wyczerpujące posty blogowe, w dodatku zoptymalizowane pod SEO, znacznie poszerzysz widoczność swojej strony. Zbudujesz autorytet i zgarniesz potencjalnych klientów ?
Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu bloga? Skontaktuj się z nami!
Dodaj komentarz