Pisałam już o tym, czym jest tzw. duplicate content i jak roboty Google'a weryfikują treści publikowane w sieci. Tym razem skupię się na innej kwestii, otóż na tym w jaki sposób możesz uchronić swoją stronę przed posądzeniem o taki występek. Dowiesz się też, czym jest tag kanoniczny, jak go dodać do podstrony i dlaczego odgrywa ważną rolę w procesie optymalizacji.
Posiadasz kilka podstron generujących te same treści? Istnieje szansa, że zostaniesz posądzony o kopiowanie kontentu, czego rezultatem może być spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz uniknąć tego kłopotu, powinieneś uzupełnić kod swojej strony o atrybut rel=”canonical” (możesz też użyć przekierowania 301).
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy, który ma bardzo wiele podstron. Zdarza się, że w wyszukiwarce albo w poszczególnych kategoriach strony, każdy internauta może sortować znajdujące się tam elementy (według ceny, daty itp.). Jest to szczególnie ważne w przypadku opisów produktów dla sklepów internetowych. Wybierając inny rodzaj sortowania, generowany jest inny adres URL, a każdy z nich jest osobno indeksowany przez roboty wyszukiwarek. Twoja strona główna również posiada wiele adresów URL, które są osobno zapisywane przez boty. Wszystko to powoduje zagrożenie wystąpienia tzw. duplicate content. Aby go uniknąć możesz użyć znacznika rel=”canonical”, wskazując, którą podstronę chcesz oznaczyć jako kanoniczną.
To skuteczny sposób na zapewnienie sobie bezpieczeństwa zarówno względem Google'a, który nie zakwalifikuje już Twojej strony jako spamu (czego efektem mógłby być jej spadek w wynikach wyszukiwania), jak i względem serfujących po sieci hakerów, których działania nie będą już w stanie sprawić, że np. boty zaindeksują więcej niż jeden adres URL dla jednej z Twoich podstron (czego efektem mógłby być duplicate content, a następnie również spadek w wynikach wyszukiwania).
Jeśli zastanawiasz się, którą podstronę wybrać na kanoniczną, powinieneś sprawdzić, która z nich jest najlepiej przygotowana pod kątem SEO.
Dzięki temu będziesz wiedział, jaki link z atrybutem rel=”canonical” umieścić w sekcji wybranych podstron, np. (gdzie podany adres wskazuje botom podstronę do zaindeksowania). Takie działanie da Ci pewność, że wędrujące po Twojej stronie roboty wyszukiwarek, niezależnie od tego jaką obiorą drogę, zawsze będą indeksować tylko wybrane przez Ciebie podstrony.
Głównym celem tagu kanonicznego jest pomoc w czasie indeksowania strony przez roboty Google'a. Dzięki atrybutowi rel=”canonical” możesz zaoszczędzić sobie kłopotów, dlatego warto o nim pamiętać.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz