Z pewnością słyszałeś o Instagramie. To społecznościowa aplikacja na smartfona, która cieszy się coraz większą popularnością, szczególnie wśród osób pomiędzy 15 a 24 rokiem życia. Jako że jest to grupa bardzo specyficzna, która wychowywała się już w kulturze obrazkowej, to właśnie Instagram jest w stanie odpowiedzieć na jej potrzeby.
Chcesz tu zaistnieć?
Wystarczy, że założysz profil, a następnie na bieżąco będziesz publikować w nim zdjęcia. Żeby jednak zostały one zauważone przez użytkowników serwisu, powinny być w kreatywny sposób powiązane z profilem. Przykładowo, jeśli jesteś producentem farb i tapet, możesz w swoim profilu publikować zdjęcia ciekawych aranżacji wnętrz, do których użyte zostały Twoje produkty (o czym powinieneś wspomnieć w ich opisie).
Tak naprawdę jednak zdjęcia mogą dotyczyć wszystkiego – od ciekawych miejsc, poprzez modę czy literaturę, aż po bliżej nieokreślone tematy (tu bowiem przede wszystkim liczy się kreatywność). Instagram pozwala komunikować się za pomocą obrazów, które przed publikacją można dowolnie modyfikować (ku czemu służą dostępne w aplikacji filtry).
Potencjał marketingowy
Instagram jest miejscem o dużym potencjale marketingowym, który można wykorzystać do kreatywnej promocji swojego biznesu. Jeśli więc docelową grupą Twojej firmy/marki są osoby w wieku pomiędzy 15 a 24 rokiem życia, to ta aplikacja społecznościowa jest jednym z tych miejsc, gdzie nie może Cię zabraknąć.
To kanał, który daje możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z odbiorcami. A jako że komunikacja odbywa się tu na zasadzie: ja -marka, ty-klient, istnieje szansa nawiązania między tymi stronami mocnej więzi, która ma szansę zaowocować w kontaktach sprzedażowych. Do rzeczy jednak 😉
Jak promować swój biznes na Instagramie?
Kreatywność przede wszystkim
Podobne przykłady można by mnożyć, ja wymieniłam tylko 5, ponieważ moim zdaniem są to jedne ze skuteczniejszych działań podejmowanych w tym kanale społecznościowym. Oczywiście nie można zapominać, że każda firma/marka jest inna, dlatego powinna indywidualnie dopasować swój przekaz do rodzaju prowadzonej działalności oraz celów, jakie za pośrednictwem Instagrama chce osiągnąć. Pamiętaj, że w tym kanale podstawą wszystkiego jest kreatywność.
Dodaj komentarz