Z pewnością nie muszę Ci przypominać, że obecnie „być” w sieci to za mało, żeby mieć z tego zysk. Teraz trzeba „stać się widocznym” – a to zadanie zdecydowanie trudniejsze. W jaki sposób tego dokonać? Jak pozytywnie zaistnieć w świadomości swoich potencjalnych odbiorców?
Jeśli chcesz, żeby Twoja firma stała się rozpoznawalna w sieci, musisz pamiętać o kilku szczegółach, które w późniejszym rozliczeniu mogą okazać się kluczowe dla osiągnięcia konkretnego efektu.
Po pierwsze – pojawiaj się tam, gdzie są Twoi odbiorcy
Nie sztuką jest publikować różnego rodzaju treści, sztuką jest to, żeby wspomniane materiały zostały zauważone przez odpowiednie osoby. Jeśli więc chcesz zaistnieć w sieci, najpierw dobrze zastanów się, w jakich miejscach Twoja prezentacja może przynieść pożądane efekty.
Po drugie – nie rozpisuj się
Pamiętaj, że internauci (na których cały czas działają różnego rodzaju bodźce) szybko się nudzą i zmieniają obiekt zainteresowania. Twoim zadaniem jest więc stworzyć taką treść, która nie tylko przykuje ich uwagę, ale dodatkowo zachęci do odpowiedniej akcji. A tym co odstrasza już na samym początku, są bardzo długie artykuły. Pamiętaj – lepiej podzielić tekst na kilka części, niż publikować go w zbyt długiej formie.
Po trzecie – twórz nienarzucające się treści
Chodzi o to, żeby podczas zapoznawania się z treścią, czytelnik sam mógł zrozumieć to, że Twoja usługa jest mu potrzebna. Twój przekaz powinien być więc skonstruowany w taki sposób, aby taka informacja podświadomie do niego dotarła.
Po czwarte – nie przechwalaj się
Wiadomo, że każda firma chce, aby pisano o niej w samych superlatywach, pamiętaj jednak, że takie teksty są sztuczne, a czytelnicy w większości przypadków w nie nie wierzą. Ważne jest więc to, żeby w treści przedstawić choć jeden drobny szczegół, który będzie świadczył o tym, że firma jest bardziej „ludzka”. Chodzi o to, żeby czytelnik nie poczuł się zbyt mały na to, aby skorzystać z jej usług.
Po piąte – kreuj się na eksperta w wąskiej dziedzinie
Jako że odchodzi się już od bezpośrednich przekazów reklamowych, w ich miejsce pojawiają się inne treści. Mowa przede wszystkim o treściach eksperckich, które tworzą prawdziwi specjaliści w danej dziedzinie. Chodzi bowiem o to, aby pokazać, że firma może pochwalić się pracownikami, którzy doskonale znają się na swojej pracy i z którymi współpraca może przynieść same korzyści.
Po szóste– skup się na korzyściach
Internauci lubią czytać o tym, co mogą otrzymać lub osiągnąć. Jeśli więc wskażesz im na samym początku korzyści z Waszej współpracy, może się okazać, że z zainteresowaniem prześledzą cały tekst, a nawet odwiedzą Twoją stronę internetową i podejmą na niej pożądane przez Ciebie działania.
Po siódme – zwróć uwagę na sposób zapisu
Im więcej wyliczeń, śródtytułów, podkreślników, wytłuszczeń, tabel, schematów itp., tym lepiej. Przyciągają one wzrok, a jednocześnie pokazują, co w tekście jest ważne. Dzięki temu odbiorca podświadomie przegląda taki materiał i wie, na co zwracać uwagę. Nie zniechęca się też szybko – przeciwnie, jest raczej cierpliwy, bo widzi, że całość tworzą różne elementy.
Powodzenia 😉
Trzymając się 7 powyższych wskazówek, masz realną szansę zaistnieć ze swoim przekazem w świadomości internautów. Bądź wytrwały – pamiętaj, że początki zawsze są trudne. Bądź konsekwentny – to najlepsza recepta na sukces. Bądź też świadomy, że internauci są bardzo wymagający, dlatego Twoje teksty muszą przedstawiać wysoką jakość.
Dodaj komentarz