Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Z pewnością nie muszę Ci przypominać, że obecnie „być” w sieci to za mało, żeby mieć z tego zysk. Teraz trzeba „stać się widocznym” – a to zadanie zdecydowanie trudniejsze. W jaki sposób tego dokonać? Jak pozytywnie zaistnieć w świadomości swoich potencjalnych odbiorców?

Jeśli chcesz, żeby Twoja firma stała się rozpoznawalna w sieci, musisz pamiętać o kilku szczegółach, które w późniejszym rozliczeniu mogą okazać się kluczowe dla osiągnięcia konkretnego efektu.

Po pierwsze – pojawiaj się tam, gdzie są Twoi odbiorcy

Nie sztuką jest publikować różnego rodzaju treści, sztuką jest to, żeby wspomniane materiały zostały zauważone przez odpowiednie osoby. Jeśli więc chcesz zaistnieć w sieci, najpierw dobrze zastanów się, w jakich miejscach Twoja prezentacja może przynieść pożądane efekty.

Po drugie – nie rozpisuj się

Pamiętaj, że internauci (na których cały czas działają różnego rodzaju bodźce) szybko się nudzą i zmieniają obiekt zainteresowania. Twoim zadaniem jest więc stworzyć taką treść, która nie tylko przykuje ich uwagę, ale dodatkowo zachęci do odpowiedniej akcji. A tym co odstrasza już na samym początku, są bardzo długie artykuły. Pamiętaj – lepiej podzielić tekst na kilka części, niż publikować go w zbyt długiej formie.

Po trzecie – twórz nienarzucające się treści

Chodzi o to, żeby podczas zapoznawania się z treścią, czytelnik sam mógł zrozumieć to, że Twoja usługa jest mu potrzebna. Twój przekaz powinien być więc skonstruowany w taki sposób, aby taka informacja podświadomie do niego dotarła.

Po czwarte – nie przechwalaj się

Wiadomo, że każda firma chce, aby pisano o niej w samych superlatywach, pamiętaj jednak, że takie teksty są sztuczne, a czytelnicy w większości przypadków w nie nie wierzą. Ważne jest więc to, żeby w treści przedstawić choć jeden drobny szczegół, który będzie świadczył o tym, że firma jest bardziej „ludzka”. Chodzi o to, żeby czytelnik nie poczuł się zbyt mały na to, aby skorzystać z jej usług.

Po piąte – kreuj się na eksperta w wąskiej dziedzinie

Jako że odchodzi się już od bezpośrednich przekazów reklamowych, w ich miejsce pojawiają się inne treści. Mowa przede wszystkim o treściach eksperckich, które tworzą prawdziwi specjaliści w danej dziedzinie. Chodzi bowiem o to, aby pokazać, że firma może pochwalić się pracownikami, którzy doskonale znają się na swojej pracy i z którymi współpraca może przynieść same korzyści.

Po szóste– skup się na korzyściach

Internauci lubią czytać o tym, co mogą otrzymać lub osiągnąć. Jeśli więc wskażesz im na samym początku korzyści z Waszej współpracy, może się okazać, że z zainteresowaniem prześledzą cały tekst, a nawet odwiedzą Twoją stronę internetową i podejmą na niej pożądane przez Ciebie działania.

Po siódme – zwróć uwagę na sposób zapisu

Im więcej wyliczeń, śródtytułów, podkreślników, wytłuszczeń, tabel, schematów itp., tym lepiej. Przyciągają one wzrok, a jednocześnie pokazują, co w tekście jest ważne. Dzięki temu odbiorca podświadomie przegląda taki materiał i wie, na co zwracać uwagę. Nie zniechęca się też szybko – przeciwnie, jest raczej cierpliwy, bo widzi, że całość tworzą różne elementy.

Powodzenia 😉

Trzymając się 7 powyższych wskazówek, masz realną szansę zaistnieć ze swoim przekazem w świadomości internautów. Bądź wytrwały – pamiętaj, że początki zawsze są trudne. Bądź konsekwentny – to najlepsza recepta na sukces. Bądź też świadomy, że internauci są bardzo wymagający, dlatego Twoje teksty muszą przedstawiać wysoką jakość.

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl