Od pewnego czasu coraz częściej dyskutuje się nad spadkiem popularności kanałów społecznościowych. Dochodzą sygnały zza oceanu, że młodzi ludzie powoli odwracają się od największego giganta czyli Facebooka. Raporty na temat konsumpcji social media wśród Polaków również jasno wskazują na obniżenie wskaźnika przypływu nowych, młodych użytkowników tego portalu. Czy rzeczywiście mamy się czego obawiać? Jak rysuje się najbliższa przyszłość kanałów społecznościowych w Polsce i czy warto nadal inwestować w social media marketing?
Najnowszy raport interaktywnie.com zatytułowany Social Media 2014 w Polsce mówi jasno – wbrew powszechnym plotkom, kanały społecznościowe w naszym kraju swój najlepszy okres jeszcze przed sobą. Co prawda Facebook nadal będzie głównym serwisem przyciągającym uwagę Internautów, ale nie jednym. Bardzo możliwe, że portal ten zakończy rok z imponującą liczbą 16 milionów realnych użytkowników w Polsce, jednakże zyskiwać będą również inne możliwości. Jakie?
Snapchat i Ask.fm
Coraz większa popularność tego typu narzędzi jasno wskazuje, że Internauci nie szukają w kanałach społecznościowych tylko i wyłącznie rozrywki, ale i sprawnych instrumentów komunikacji. Prawdopodobnie przyczyni się to do dalszego rozwoju właśnie takich serwisów, ale z naciskiem na aplikacje mobline.
Video
Coraz mocniej upowszechniającym się trendem jest również video. Już w tej chwili na Instagramie możemy dzielić się 15-sekundowymi nagraniami. Już niebawem w portalu Facebook pojawią się także reklamy typu video, co może stanowić bardzo ciekawe urozmaicenie dla jego oferty biznesowej.
Coraz prościej
Komunikacja w kanałach social media staje się coraz bogatsza, a jednocześnie ulega nieustannemu uproszczeniu. Dowodem na to są chociażby Slingshot, Tinder, a przede wszystkim Yo, przeznaczona do wysyłania dwuliterowego komunikatu.
Real Time Marketing
Coraz częściej najciekawsze efekty reklamowe stają się efektem tzw. refleksu. Musimy monitorować otoczenie i znaleźć się z ciekawym komunikatem w odpowiednim czasie i odpowiednim miejscu. Z tego względu należy spodziewać się, że ramy czasowe działań reklamowych będą coraz ściślej zależały od godzin największej aktywności internautów.
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że tak naprawdę największy rozwój wszystkich kanałów społecznościowych w Polsce mamy jeszcze przed sobą. Liczba użytkowników giganta jakim jest Facebook otwiera nam ogromne możliwości działań marketingowych, chociażby przy użyciu reklam typu Facebook Adds. Natomiast rozwój trendu Real Time pozwala na nieograniczoną swobodę działania. Pozostaje tylko życzyć kreatywności!
Dodaj komentarz