Co robisz, kiedy czekasz w restauracji na spotkanie? Kiedy umówiłeś się ze znajomymi, a na miejsce zbiórki przyszedłeś jako pierwszy? Kiedy masz przerwę w pracy? Albo siedzisz na ławce w parku i nareszcie masz kilka chwil dla siebie? Wiele osób odblokowuje wtedy swoje urządzenie przenośne, łączy się z Internetem, a następnie przegląda Facebooka. To idealny moment dla reklamodawcy, który może właśnie wtedy wyświetlić reklamę swojemu potencjalnemu klientowi.
Facebook Ads na mobile
Proces planowania kampanii reklamowej na Facebooku składa się z kilku etapów: wyboru grupy odbiorczej i formatu reklamowego, przygotowania treści i grafiki, ustalenia stawek oraz umiejscowienia reklamy, która może być prezentowana w prawej kolumnie serwisu Facebook, w aktualnościach wyświetlanych na komputerach stacjonarnych lub urządzeniach mobilnych. Istnieje też możliwość wyświetlania reklamy w aplikacjach mobilnych (włączając reklamę za pośrednictwem narzędzi Facebooka, tę opcję można zaznaczyć jedynie wtedy, gdy zestaw reklam zostanie skierowany na urządzenia mobilne).
Facebook Ads – o czym pamiętać?
Po pierwsze – grafika. Jako że podczas przeglądania aktualności na telefonie używa się głównie kciuka, który służy do scrollowania wyświetlanych danych, oczywiste wydaje się to, że elementy graficzne, które znajdują się z prawej strony ekranu, są zasłonięte, dlatego nie warto umieszczać tam tego, co ma największe znaczenie dla naszego przekazu. Ważne jest też to, aby reklama nie miała zbyt dużej wagi, ponieważ może opóźniać ładowanie się strony i potencjalnie zainteresowany odbiorca może jej nawet nie zobaczyć – tu wszystko rozgrywa się w przeciągu kilku sekund.
Po drugie – video. Trzeba postawić się w sytuacji odbiorcy, który Facebooka przegląda zwykle skupiając się jednocześnie na innych czynnościach, i tworzyć takie treści video, które nie przekraczają 30 sekund. Dłuższe kreacje najprawdopodobniej nie zostaną wyświetlone do końca. Trzeba też pamiętać, żeby reklamę video kierować tylko do użytkowników mobilnych, którzy korzystają z wifi, w innym przypadku nasza reklama może mieć po prostu zbyt dużą wagę, tym samym zużywając dużą część transferu, co może zostać negatywnie odebrane.
Po trzecie – reklamy mobilne można lepiej dopasować do sytuacji odbiorcy. Zdarzyło nam się np. kierować reklamę do osób czekających na dworcu w Katowicach na pociąg Pendolino odjeżdżający do Warszawy. W końcu w takim miejscu wielu podróżnych może chcieć „zabić czas oczekiwania”, przeglądając Facebooka na swoim telefonie. Ważne jest to, żeby pamiętać o sytuacji potencjalnego odbiorcy reklamy – im dokładniej poznamy jego potrzeby w danej chwili, tym lepiej będziemy w stanie przygotować komunikat prowadzący do konwersji.
Po czwarte – budżet. Warto podkreślić, że najdroższą lokalizacją dla reklam facebookowych jest prawa kolumna w aktualnościach wyświetlanych na komputerach stacjonarnych. Reklama skierowana na urządzenia mobilne jest tańsza, a jeśli włączy się ją jednocześnie ze skierowaniem jej na aktualności na desktopie, można zobaczyć, że zasięg tej pierwszej jest zdecydowanie większy.
źródło: facebook.com
Stawki wahają się w zależności od grupy odbiorczej, formatu reklamowego oraz sposobu rozliczeń. Przykładowo CPC dla reklam mobile może wynosić zarówno 0,20 zł, jak i 2,03 zł. Facebook podaje zawsze stawki wahające się od do, warto je oczywiście brać pod uwagę, ale trzeba przy tym myśleć o celu, czyli uzyskaniu jak największej liczby osób konwertujących, a to zwykle nie są użytkownicy, do których można dotrzeć oferując najniższą z sugerowanych stawek.
Reklama mobilna w serwisie Facebook zajmuje całą powierzchnię ekranu, czyli nie pojawiają się obok niej żadne bodźce rozpraszające uwagę odbiorcy, w związku z czym rośnie prawdopodobieństwo dokonania przez niego konwersji.
Facebook Ads na mobile przynosi efekty
Z doświadczenia wiem, że skierowanie reklamy facebookowej na urządzenia mobilne przynosi lepsze efekty niż prezentowanie jej wyłącznie na komputerach stacjonarnych. Najlepszym natomiast rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch kanałów, przygotowując jednak dla nich osobne zestawy reklam (ich różny sposób wyświetlania wymusza bowiem przygotowanie różnych treści). Oczywiście, im lepiej znamy grupę odbiorców swojej reklamy, tym sprawniej jesteśmy w stanie przewidzieć to, jak powinny wyglądać poszczególne kreacje i jakie lokalizacje będą najskuteczniejsze. W przypadku użytkowników mobilnych, dzięki funkcji Custom Location, będziemy wiedzieć, gdzie konkretnie przebywają odbiorcy reklamy i czego mogą potrzebować w chwili, gdy zobaczą kreację.
Dodaj komentarz