W środę (27.04) w siedzibie Muzeum Śląskiego, już po raz drugi, odbyła się konferencja Key-Words, którą zorganizowaliśmy przy współpracy z firmą MOMA. Po sukcesie pierwszej edycji wiedzieliśmy, że śląscy przedsiębiorcy są zainteresowani pogłębianiem swojej wiedzy z zakresu marketingu, dlatego też przygotowując się do kolejnych prelekcji, staraliśmy się wybrać takie zagadnienia, które będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy.
Słów klika o strategii komunikacji
Jako pierwsza wystąpiła Monika Śleziońska (MOMA). Tytuł jej prezentacji brzmiał „Strategia komunikacji, czyli jak nie zmarnować budżetu na reklamę”. Monika opowiedziała o elementach, na które trzeba zwrócić uwagę, kiedy przygotowuje się plan promocji. Wspomniała o segmentacji klientów, ustaleniu celów komunikacyjnych oraz celów przekazu w odniesieniu do cyklu życia produktu, formach reklamy internetowej, sposobie przekazu, w tym o grafice i treściach (wskazując często popełniane błędy), a także o analizie efektów. W samym podsumowaniu podkreśliła, że to właśnie strategia jest podstawą budowania wszystkich narzędzi marketingowych, dlatego jeśli poszczególne jej elementy będą zaburzone, może się okazać, że zamiast efektów w postaci konwersji, jedynie zmarnujemy budżet…
Zobacz całą prezentację na Silence!:
Facebook Ads – możliwości reklamy
Kolejna prezentacja dotyczyła reklam na Facebooku. Przygotowałyśmy ją wspólnie z Dagmarą Szkudlarek-Nowatkowską (Silence!). Trudno jest pisać o własnym wystąpieniu, dlatego nadmienię jedynie, na czym starałyśmy się skupić. Trzydzieści minut to niewiele czasu na to, żeby zagłębiać się w tajniki tworzenia Facebook Ads, dlatego postanowiłyśmy opowiedzieć o możliwościach, jakie dają narzędzia służące do tworzenia płatnych kreacji. Wspomniałyśmy też o tym, jakie elementy bierzemy pod uwagę ustalając budżet na kampanię, a także jak ogólnie przebiegają działania analityczne i optymalizacyjne.
Zobacz całą prezentację na Silence!:
LinkedIn, czyli o budowaniu wizerunku zawodowego
Trzecim prelegentem był nasz gość, Marcin Janowski (Space PR), który przygotował prezentację pt. „LinkedIn dla biznesu”. Serwis LinkedIn, mimo że powstał mniej więcej w tym samym czasie co serwis Facebook, to jednak w Polsce nie cieszy się jeszcze tak wielką popularnością jak wspomniane medium. Mimo to swoje profile ma tu wielu przedsiębiorców, którzy właśnie w tym miejscu budują swój wizerunek zawodowy. Marcin opowiedział, w jaki sposób korzystać z LinkedIn, aby w pełni wykorzystać jego możliwości, wspomniał o tworzeniu reklam w tym kanale, o narzędziu LinkedIn Puls, a także o tym, jak wykorzystać ten kanał podczas budowania relacji biznesowych.
„Analityka internetowa” – mierz i wyciągaj wnioski
Po przerwie przyszedł czas na prezentację Grzegorza Skiery (Silence!), który skupił uwagę na analityce internetowej w oparciu o narzędzie Google Analytics. Grzegorz pokazał: co mierzyć, jak mierzyć i dlaczego mierzyć. Opowiedział też o tym, w jaki sposób zainstalować Google Analytics na swojej stronie oraz jakie pułapki czyhają tu na niedoświadczonego użytkownika. Przygotował checklistę, na której znalazły się kolejne kroki, jakie powinno się przejść, aby móc w pełni wykorzystać możliwości omawianego narzędzia.
Zobacz całą prezentację na Silence!:
Więcej na temat instalacji narzędzia, a także jego możliwości, możesz przeczytać w artykule:
11 rzeczy, o których warto pamiętać, instalując strony – na przykładzie Google Analytics
„Videomarketing w służbie sprzedaży” – case study
Ostatnią prelegentką była Marta Cala-Sturzbecher (MOMA), która pokazała konkretne przykłady zastosowania videomarketingu oraz opowiedziała o formach, jakie mogą przyjąć tego rodzaju materiały.
Niespodzianki dla uczestników
Konferencja trwała około 3 godzin, a po jej zakończeniu z prelegentami można było się spotkać i porozmawiać w restauracji Moodro bistro & cafe. Niespodzianką dla uczestników konferencji była szansa na wygranie atrakcyjnych nagród przygotowanych przez prelegentów. Poprawnie odpowiadając na pytania można było otrzymać: darmowe konsultacje w firmie MOMA, darmowe konsultacje z Marcinem Janowskim oraz kupony na reklamę AdWrods o wartości 250 zł.
Wszystkim przybyłym na II edycję konferencji Key-Words chcemy serdecznie podziękować. Jesteście dla nas inspiracją, dlatego mówimy Wam do zobaczenia 😉
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Dodaj komentarz