W środę (27.04) w siedzibie Muzeum Śląskiego, już po raz drugi, odbyła się konferencja Key-Words, którą zorganizowaliśmy przy współpracy z firmą MOMA. Po sukcesie pierwszej edycji wiedzieliśmy, że śląscy przedsiębiorcy są zainteresowani pogłębianiem swojej wiedzy z zakresu marketingu, dlatego też przygotowując się do kolejnych prelekcji, staraliśmy się wybrać takie zagadnienia, które będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy.
Słów klika o strategii komunikacji
Jako pierwsza wystąpiła Monika Śleziońska (MOMA). Tytuł jej prezentacji brzmiał „Strategia komunikacji, czyli jak nie zmarnować budżetu na reklamę”. Monika opowiedziała o elementach, na które trzeba zwrócić uwagę, kiedy przygotowuje się plan promocji. Wspomniała o segmentacji klientów, ustaleniu celów komunikacyjnych oraz celów przekazu w odniesieniu do cyklu życia produktu, formach reklamy internetowej, sposobie przekazu, w tym o grafice i treściach (wskazując często popełniane błędy), a także o analizie efektów. W samym podsumowaniu podkreśliła, że to właśnie strategia jest podstawą budowania wszystkich narzędzi marketingowych, dlatego jeśli poszczególne jej elementy będą zaburzone, może się okazać, że zamiast efektów w postaci konwersji, jedynie zmarnujemy budżet…
Zobacz całą prezentację na Silence!:
Facebook Ads – możliwości reklamy
Kolejna prezentacja dotyczyła reklam na Facebooku. Przygotowałyśmy ją wspólnie z Dagmarą Szkudlarek-Nowatkowską (Silence!). Trudno jest pisać o własnym wystąpieniu, dlatego nadmienię jedynie, na czym starałyśmy się skupić. Trzydzieści minut to niewiele czasu na to, żeby zagłębiać się w tajniki tworzenia Facebook Ads, dlatego postanowiłyśmy opowiedzieć o możliwościach, jakie dają narzędzia służące do tworzenia płatnych kreacji. Wspomniałyśmy też o tym, jakie elementy bierzemy pod uwagę ustalając budżet na kampanię, a także jak ogólnie przebiegają działania analityczne i optymalizacyjne.
Zobacz całą prezentację na Silence!:
LinkedIn, czyli o budowaniu wizerunku zawodowego
Trzecim prelegentem był nasz gość, Marcin Janowski (Space PR), który przygotował prezentację pt. „LinkedIn dla biznesu”. Serwis LinkedIn, mimo że powstał mniej więcej w tym samym czasie co serwis Facebook, to jednak w Polsce nie cieszy się jeszcze tak wielką popularnością jak wspomniane medium. Mimo to swoje profile ma tu wielu przedsiębiorców, którzy właśnie w tym miejscu budują swój wizerunek zawodowy. Marcin opowiedział, w jaki sposób korzystać z LinkedIn, aby w pełni wykorzystać jego możliwości, wspomniał o tworzeniu reklam w tym kanale, o narzędziu LinkedIn Puls, a także o tym, jak wykorzystać ten kanał podczas budowania relacji biznesowych.
„Analityka internetowa” – mierz i wyciągaj wnioski
Po przerwie przyszedł czas na prezentację Grzegorza Skiery (Silence!), który skupił uwagę na analityce internetowej w oparciu o narzędzie Google Analytics. Grzegorz pokazał: co mierzyć, jak mierzyć i dlaczego mierzyć. Opowiedział też o tym, w jaki sposób zainstalować Google Analytics na swojej stronie oraz jakie pułapki czyhają tu na niedoświadczonego użytkownika. Przygotował checklistę, na której znalazły się kolejne kroki, jakie powinno się przejść, aby móc w pełni wykorzystać możliwości omawianego narzędzia.
Zobacz całą prezentację na Silence!:
Więcej na temat instalacji narzędzia, a także jego możliwości, możesz przeczytać w artykule:
11 rzeczy, o których warto pamiętać, instalując strony – na przykładzie Google Analytics
„Videomarketing w służbie sprzedaży” – case study
Ostatnią prelegentką była Marta Cala-Sturzbecher (MOMA), która pokazała konkretne przykłady zastosowania videomarketingu oraz opowiedziała o formach, jakie mogą przyjąć tego rodzaju materiały.
Niespodzianki dla uczestników
Konferencja trwała około 3 godzin, a po jej zakończeniu z prelegentami można było się spotkać i porozmawiać w restauracji Moodro bistro & cafe. Niespodzianką dla uczestników konferencji była szansa na wygranie atrakcyjnych nagród przygotowanych przez prelegentów. Poprawnie odpowiadając na pytania można było otrzymać: darmowe konsultacje w firmie MOMA, darmowe konsultacje z Marcinem Janowskim oraz kupony na reklamę AdWrods o wartości 250 zł.
Wszystkim przybyłym na II edycję konferencji Key-Words chcemy serdecznie podziękować. Jesteście dla nas inspiracją, dlatego mówimy Wam do zobaczenia 😉
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Fot. MOMA
Fot. MOMA
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz