Facebook to najpopularniejszy kanał społecznościowy na świecie*. Czy wśród jego użytkowników są Twoich klienci? Jak możesz się o tym przekonać?
Warto skorzystać z facebookowego narzędzia Audience Insights, które umożliwia szczegółową analizę grup docelowych, dla których m.in. przygotowywane są płatne reklamy. Dzięki niemu masz szansę nie tylko sprawdzić, czy interesująca Cię grupa odbiorcza znajduje się na Facebooku, ale też jakiego rodzaju aktywności wykazuje, z jakich urządzeń korzysta oraz jakie fanpage’e ją interesują (a musisz wiedzieć, że to tylko niektóre z dostępnych możliwości…). Dokładnie analizując wspomniane informacje, jesteś w stanie wykazać czy obecność Twojej firmy na Facebooku to inwestycja, czy raczej starta czasu.
Facebook udostępnia narzędzie do analizy swoich użytkowników
Audience Insigths to narzędzie, z którego może korzystać każdy – znajdziesz je, klikając w Menedżera reklam, następnie w zakładkę „Narzędzia” i na koniec „Statystyki grupy odbiorców”.
Źródło: facebook.com
Tworząc grupę odbiorców, w lewym menu możesz określić szczegółowe o niej informacje:
a) Zachowania,
b) Język,
c) Status związku,
d) Wykształcenie,
e) Praca,
f) Finansowe,
g) Dom,
h) Segmenty rynku,
i) Rodzice,
j) Poglądy polityczne (opcja dostępna w USA),
k) Wydarzenia z życia.
Po kliknięciu w wybraną zakładkę, rozwija się szczegółowe menu, dzięki któremu możesz jeszcze precyzyjniej określić cechy swoich odbiorców.
Z prawej strony natomiast pojawiają się statystyki i dane, które dokładnie opisują wybraną grupę.
Źródło: facebook.com
Analizując dane dostępne w narzędziu Audience Insights, dowiedziesz się nie tylko tego, czy Twoi klienci korzystają z Facebooka, ale także jak liczna jest to grupa.
Żeby jednak zrobić to rzetelnie, musisz wykazać się znajomością swoich aktualnych klientów. Właśnie z tego powodu, zanim zdecydujesz się na jakiekolwiek działania marketingowe w sieci, powinieneś stworzyć profil swojego klienta idealnego, tzw. persony. Pomoże Ci to lepiej przygotować ofertę, a także zwiększyć jej skuteczność.
Dlaczego warto z niego korzystać?
Audience Insights jest bardzo intuicyjne, dlatego mogą korzystać z niego zarówno specjaliści ds. mediów społecznościowych, jak i osoby, które chcą sprawdzić, czy w ich przypadku warto zainwestować w dostępne na Facebooku płatne formy reklamy. Narzędzie pozwala bowiem znaleźć osoby, które są lub mogą być zainteresowane daną branżą i danym produktem/usługą. Co więcej, wskaże, jakie są ich inne potrzeby, a także pomoże zlokalizować miejsca, wokół których się skupiają.
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak ważna dla rozwoju biznesu jest obserwacja konkurencji (o czym ostatnio pisaliśmy tutaj). Warto więc zaznaczyć, że Audience Insights daje m.in. taką możliwość. Wystarczy w okienko „Zainteresowania” wpisać nazwę fanpage’a należącego do firmy konkurencyjnej, a Twoim oczom mogą ukazać się szczegółowe dane związane z jego fanami. Słowem-kluczem jest tu jednak „mogą”, ponieważ nie wszystkie fanpage’e da się w ten sposób wyszukać.
Jakie osiągniesz zyski?
Jak widzisz, za pośrednictwem Audience Insights możesz nie tylko sprawdzić, czy użytkownicy Facebooka odpowiadają profilowi Twoich klientów idealnych, ale masz też możliwość stworzyć nowe persony, dla których Twoja oferta reklamowana na Facebooku może okazać się odpowiedzią na ich aktualne potrzeby.
Warto też zwrócić uwagę na to, że dane uzyskane za pośrednictwem opisywanego narzędzia w żaden sposób nie naruszają prywatności pojedynczych użytkowników ani regulaminu Facebooka.
* Statystyki z lipca 2015 przygotowane przez Megapanel PBI/Gemius pokazują, że około 80% polskich użytkowników sieci, korzysta z Facebooka.
Dodaj komentarz