Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Chcesz sprawnie operować tekstem? Musisz się przede wszystkim skupić na jego głównym celu. A ten może być zależny od wielu czynników, m.in. od tego: do kogo jest skierowany, gdzie jest umieszczony oraz jaką reakcję czytelnika ma sprowokować.

Oczywiście wyróżnić można kilka rodzajów treści, od tekstów informacyjnych, przez poradnikowe i rozrywkowe, aż po sprzedażowe. Najważniejsze jest to, żeby dopasować styl danej wypowiedzi do wybranego przekazu i jego celu.

Jeśli mowa o stronach typu landing page, to znajdujące się na nich treści są typowymi komunikatami sprzedażowymi. Powinny więc w pełni odpowiadać na potrzeby grupy odbiorczej, do której są skierowane. Trzeba pamiętać o zwięzłości wypowiedzi i o jasnym przekazie. Internauta nie może mieć wątpliwości, czego od niego oczkujesz. Co więcej, musi czuć, że świadomie dokonuje konwersji. Jak to osiągnąć?

Landing page

Landing page to w polskim tłumaczeniu strona lądowania. Trafiają na nią internauci (możemy nazwać ich potencjalnymi klientami) zwabieni reklamami AdWords, Facebook Ads, mailingiem czy innymi działaniami promocyjnymi prowadzonymi w sieci.

Podczas przygotowywania tekstu pamiętaj o…

Tworząc przekaz na stronę lądowania, musisz pamiętać, żeby zrezygnować z wszelkiego rodzaju „rozpraszaczy”, które mogą niepotrzebnie pochłonąć uwagę internautów – dezorientując ich i odrywając od głównego celu, jakim może być m.in.: wypełnienie formularza kontaktowego, pozostawienie adresu e-mail czy pobranie poradnika.

Treści umieszczone na takiej stronie powinny być skupione wokół jednego, nadrzędnego celu, o którym będziesz komunikować odbiorcy za pośrednictwem tzw. sformułowań call to action: wypełnij formularz, zostaw swój adres e-mail itp. W ten sposób od początku będzie wiadomo, na czym Ci zależy i nie będzie w tej kwestii żadnych niedopowiedzeń.

Pamiętaj, że landing page to miejsce, w którym powinna znajdować się skondensowana i jasna treść. Nie będę mówiła, czy strona lądowania powinna być długa czy krótka. Najważniejsze jest bowiem to, żeby zawierała wszystkie, niezbędne informacje, przekazane w prosty sposób. Specjalistyczne określenia i szeroko rozumiany język korporacyjny mogą zniechęcić odbiorcę, który w większości przypadków nie jest przecież specjalistą w danej dziedzinie. Są oczywiście wyjątki od tej reguły np. sprzedaż telefonów komórkowych czy sprzętu RTV. Wtedy informacje na temat parametrów technicznych urządzeń powinny znaleźć się koniecznie na stronie sprzedażowej, warto je jednak przekazać w przystępny sposób, jak np. tutaj:

iPad, Apple

Źródło zdjęcia: www.apple.com

Wybór formy i stylu wypowiedzi

Tak naprawdę forma, w jakiej zwracasz się do odbiorcy, jest związana z wybraną na początku grupą docelową oraz charakterem Twojej firmy. Ja polecam dwie: albo zmniejszająca dystans pomiędzy nadawcą i odbiorcą forma pierwszoosobowa (ja-ty), albo forma bezosobowa, która jest bardziej oficjalna, jednak sprawdza się w przypadkach usług specjalistycznych, gdzie warto podkreślić swój profesjonalizm.

Ważny jest też styl wypowiedzi – warto zrezygnować z oficjalnego tonu, ponieważ w ten sposób możesz nie tylko odstraszyć potencjalnych klientów, ale też szybko ich znudzić, co zaburza proces sprzedażowy.

Przygotowując tekst na landing page, najlepiej skup się na potrzebach wybranej grupy odbiorczej. Tylko w ten sposób możesz zrealizować postawione przed sobą cele.

Na przykład:

Chcesz przekazać informację, że sprzedajesz ubezpieczenia na życie? Możesz to zrobić w dwojaki sposób:

  • Specjalizujemy się w ubezpieczeniach na życie dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów.
  • Zadbaj o przyszłość swoich najbliższych – ubezpiecz swoje zdrowie i życie.

Która forma Twoim zdaniem jest skuteczniejsza? Według mnie ta, która skupia się na korzyściach, jakie może osiągnąć klient. Musi on bowiem wiedzieć, co może zyskać, jeśli zdecyduje się na zakup danej usługi/produktu (w tym przypadku zyskuje zabezpieczenie dla swojej rodziny). Wniosek z tego taki, że na landing page’ach powinieneś raczej wystrzegać się zwrotów: „nasza firma…”, „my zrobimy…”, „my się specjalizujemy…” itp. A skupić się na takich jak: „zyskasz…”, „otrzymasz…”, „rozwiążesz problemy…” itd.

Tworząc treść landing page’a skup się na jasnym przekazie, który będzie czytelny zarówno dla laika, jak i osoby interesującej się danym tematem. Unikaj słów, które nie wnoszą do tekstu żadnych konkretów, a także zbyt rozbudowanych zdań. Staraj się nie używać przymiotników w stopniu najwyższym, np. najkorzystniejszy, największy, najtańszy itp. Korzystaj za to z wyliczeń, które porządkują treść, a jednocześnie są bardzo przejrzyste, jeśli mowa o formie graficznej.

Case studies, wykresy, raporty, rekomendacje i opinie klientów – to to, co powinno Cię interesować i na czym możesz się skupić. Za pomocą tekstu pokaż, czym wyróżniasz się na tle konkurencji, dlaczego właśnie Twoja oferta jest wyjątkowa i to ją należy wybrać.

Zamień uwagę odbiorcy na konkretne działanie!

Dobrze przygotowany landing page powinien w jednym czasie promować tylko jedną usługę lub produkt. W ten sposób możesz w pełni skupić uwagę odbiorcy. Podtrzymasz ją za pomocą sprawnie przygotowanych treści. Pokaż, że Twoja oferta odróżnia się od innych i odpowiada na potrzeby klienta. Pamiętaj, że celem treści opublikowanej na landing page jest zdobycie uwagi klienta i zamiany jej na konkretne działanie.

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl