Adminie! Będzie nowe narzędzie do publikacji postów wideo

AUTOR: Joanna Poczesna / OPUBLIKOWANO: 23.07.2015 / KATEGORIA: Aktualności

Źródło zdjęcia: media.bestofmicro.com

Jeśli administrujesz stroną na Facebooku, na pewno wiesz, czym są „Narzędzia do publikowania” postów. Dzięki nim możesz bowiem w prosty sposób nie tylko tworzyć poszczególne wpisy, ale też je planować, a przed publikacją przygotowywać ich wersje robocze. Masz również szybki dostęp do statystyk, które pozwalają Ci analizować wyniki osiągnięte przez Twoje publikacje.

Teraz, Facebook postanowił przyznać Ci dodatkowe udogodnienia w postaci całkowicie nowego narzędzia do publikacji postów w formie wideo, a także Wideoteki (Video Library).

Funkcje nowego narzędzia

Anaid Gomez-Ortigoza – Facebook Product Manager – ogłosiła, że administratorom stron facebookowych zostanie udostępnione nowe narzędzie służące do kontroli materiałów wideo. Za jego pośrednictwem będzie można dużo sprawniej zarządzać dystrybucją filmów (pojawić się ma m.in. nowa funkcja „tajnych filmów”: mowa o materiałach, które będą dostępne tylko za pośrednictwem bezpośredniego adresu URL i nie będzie można ich obejrzeć w żaden inny sposób), a także zwiększy się kontrola nad opublikowanymi materiałami. Szczegółowe targetowanie, możliwość ograniczenia grupy odbiorczej (np. ze względu na płeć czy wiek), włączenie daty ważności – to tylko niektóre z nowych opcji. Administratorzy zyskają także możliwość kategoryzowania swoich filmów oraz będą mogli zdecydować, czy chcą, żeby ich wideo było osadzane na witrynach osób trzecich.

Jeśli mowa o nowej Wideotece, to tutaj będzie można liczyć na jeszcze kilka dodatkowych opcji, a wśród nich na możliwość edycji metadanych swoich filmów (w tym zmiana napisów lub miniatury) czy wyszukiwania i filtrowania ich według różnych kryteriów (np. tytułów).

Facebook Video Library

źródło zdjęcia: media.fb.com

Kiedy?

Na uruchomienie nowego narzędzia trzeba poczekać jeszcze kilka tygodni, jednak warto już teraz o tym wiedzieć, ponieważ ta zmiana może mieć wpływ m.in. na strategię publikacji i działań promocyjnych podejmowanych na Facebooku.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj wątek  
Powiadom o