Zakładasz nową stronę www dla swojej firmy? A może zmieniasz domenę, na której działa Twoja firmowa witryna? Pamiętaj, żeby wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii, które mogą wpłynąć na przyszłość Twojej strony.
Okazuje się, że serwis, który jest od początku dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO, szybciej może osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. O czym więc nie możesz zapomnieć?
Po pierwsze – adresy URL
Przyjazny adres URL wygląda np. tak:
http://blog.silence.pl/social-media/jak-dzialaja-rekomendacje-spolecznosciowe-od-google.html.
Jego największą zaletą jest to, że niezależnie od tego kto, gdzie i kiedy na niego spojrzy, zawsze wiadomo do czego wskazany link się odnosi – szybko można go powiązać nie tylko z konkretną stroną www, ale także z dostępną na niej kategorią.
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj.
Brak przyjaznych adresów URL jest sygnałem dla robotów wyszukiwarek, że dana strona nie jest zoptymalizowana zgodnie ze wskazówkami Google, co może uniemożliwić osiągnięcie wyższych pozycji.
Po drugie – <title> i <description>
Niezależnie od tego czy tworzysz swoją firmową stronę od początku, czy też zmieniasz tylko jej domenę, musisz zawsze pamiętać o tym, żeby uzupełnić dwa, podstawowe jej elementy: <title> i <description>. Jeśli zmieniasz stronę, wystarczy że je przekopiujesz.
Jest to bardzo ważne, ponieważ umieszczony tam tekst jest widoczny w wynikach wyszukiwania Google i może mieć wpływ na odwiedzalność Twojej strony zarówno przez internautów, jak i roboty wyszukiwarki.
Szczegółowe informacje o <title> i <description>znajdziesz tu:
- <title>
Po trzecie – atrybuty obrazków
Nastały takie czasy, że obrazki umieszczane są właściwie przy każdym tekście. To duże udogodnienie dla internautów, którzy przychylniej spoglądają na artykuły uzupełnione grafiką. Jak jednak sprawić, żeby również roboty wyszukiwarek były usatysfakcjonowane? Z pewnością pomogą w tym atrybuty obrazków – mowa o uzupełnieniu kodu źródłowego o opisy: „alt” i „title”. Jest to bardzo ważne, ponieważ roboty nie widzą obrazów…
Więcej informacji o atrybutach obrazków znajdziesz tutaj.
Po czwarte – nagłówki H1-H6
Nagłówki oznaczone w kodzie źródłowym w sposób następujący: H1-H6 powinny znaleźć się na każdej podstronie danej witryny. Jest to istotne, ponieważ ich zadaniem jest wskazanie i uporządkowanie ważności opublikowanej w danym miejscu treści. Kwestią, o której musisz przy tym pamiętać jest to, że nagłówek H1 może zostać użyty na danej podstronie TYLKO RAZ (jego zadaniem jest bowiem podkreślenie sensu opublikowanej treści), natomiast pozostałe nagłówki mogą być publikowane wielokrotnie.
Prawidłowe zaznaczenie nagłówków ma wpływ na pozycje danej strony w wynikach wyszukiwania, dlatego zwracaj na to uwagę.
Oto przykład prawidłowo oznaczonych nagłówków w kodzie strony:
<h1>O czym musisz pamiętać, zakładając firmową stronę www?</h1>
<h2>Po pierwsze – adresy URL</h2>
Gdzie: nagłówek H1 oznacza tytuł artykułu, natomiast nagłówek H2 to tytuł śródtytuł (określenie tematyki konkretnego akapitu).
Po piąte – przekierowania
Ustawienie przekierowań jest sprawą kluczową szczególnie podczas zmiany adresu strony. Żeby Twoja firmowa witryna nie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google pod dwoma, różnymi adresami URL, np.: www.silence.pl oraz silence.pl, musisz zastosować odpowiednie przekierowanie.
W odniesieniu do pozycjonowania największe znaczenie ma przekierowanie 301, które rozwiązuje opisany wyżej problem. Jest to bowiem informacja (zarówno dla internautów, jak i dla robotów wyszukiwarek), że zawartość danej strony jest dostępna obecnie w innym miejscu.
Więcej informacji na temat znaczenia przekierowania 301 znajdziesz tu: przekierowanie 301
Po szóste – dostosowanie strony pod mobile
W dobie, kiedy świat został wręcz opanowany przez urządzenia mobilne, zaczęła się zmieniać również sieć. Strony www, które nie są dostosowane do tego typu sprzętów, są pomijane przez ich użytkowników, a co za tym idzie publikowane na nich informacje nie docierają do potencjalnych odbiorców… Zresztą Google oficjalnie przyznało, że wyniki mobilne są zależne od tego, czy dana strona jest dostosowana do wymagań urządzeń przenośnych, czy też nie.
A jak działa Twoja strona? Dowiedz się więcej o dostosowywaniu strony www pod urządzenia przenośne
Unikalne treści to klucz do sukcesu większości stron www. O czym musisz pamiętać? Przede wszystkim DUŻO TEKSTU na każdej podstronie (weź przy tym pod uwagę, że strona główna to również podstrona!). Dużo tekstu czyli około 1000 znaków na poszczególnych podstronach. Po co? Otóż treści na stronie przedstawiają wartość nie tylko dla internautów, ale także dla robotów wyszukiwarek, które cały czas krążą po sieci, odwiedzając zaindeksowane strony www. Po co to robią? Sprawdzają ich wartość i decydują o ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Im więcej wartościowych tekstów znajdą na danej stronie, tym wyższa szansa na to, że witryna znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. A trzeba w tym miejscu podkreślić, że roboty najczęściej odwiedzają stronę główną, ponieważ w dużej mierze to na nią kierują linki umieszczane w internecie przez pozycjonerów. Kiedy boty już wejdą na stronę, to chwilę się tam „rozglądają” w poszukiwaniu czegoś interesującego, czyli tekstu…
Musisz przy tym pamiętać, żeby treści publikowane na Twojej stronie były unikalne. Kopiowanie artykułów z innych stron, a następnie publikacja ich u siebie (nawet jeśli wspomniane teksty przedstawiają dużą wartość merytoryczną) z linkiem do źródła, może przynieść duże szkody. Po pierwsze mowa o duplicate content, który może stać się przyczyną nałożenia na witrynę kary od Google. Więcej szczegółów o duplicate content.
Z pewnością słyszałeś o Pandzie. To specjalny algorytm Google, którego zadaniem jest – mówiąc najprościej – wykrywanie stron, na których znajdują się zduplikowane treści, a następnie obniżanie ich pozycji w wynikach wyszukiwania.
I jeszcze ostatnia kwestia, co nie oznacza, że najmniej ważna – otóż treści na firmowej stronie www, trzeba aktualizować. Dlaczego? Otóż ma to wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Witryny, na których treści są regularnie uaktualniane, są uznawane przez roboty nie tylko za bardziej wiarygodne, ale przede wszystkim za serwisy wyższej jakości.
Treść + kwestie techniczne = prawidłowo zoptymalizowana strona firmowa
Zakładając nową stronę firmową lub zmieniając dla niej domenę, powinieneś pamiętać zarówno o wymienionych wyżej kwestiach technicznych, jak i o zasadach związanych z publikacją treści. Tylko połączenie tych wszystkich elementów może przyczynić się do tego, że Twoja witryna od początku będzie zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google – wszystkie odnoszą się bowiem do optymalizacji strony www.
Dodaj komentarz