Jedni to zauważają, inni przestali już zwracać uwagę, ale Facebook cały czas się zmienia. Twórcy serwisu nieprzerwanie pracują nad tym, żeby jak najdokładniej dopasować jego możliwości i funkcje do potrzeb użytkowników. Tym razem skupili się na algorytmie odpowiedzialnym za materiały wideo udostępniane w serwisie.
Nowy algorytm = nowe możliwości
Na podstawie przeprowadzonej wśród użytkowników Facebooka ankiety okazało się, że osoby, które oglądają filmiki pojawiające się w ich News Feedzie nie zawsze mają ochotę je komentować, lajkować czy udostępniać. Nie oznacza to jednak, że dany materiał im się nie podoba, czy że nie są nim zainteresowani. Wspomniane działania nie powinny więc decydować o tym, ile treści wideo będzie widocznych w facebookowym strumieniu danego użytkownika. Nowy algorytm to zmieni. Teraz wystarczy, że klikniesz przycisk PLAY, włączysz tryb pełnoekranowy lub podkręcisz dźwięk, a każda z tych czynności zostanie uznana za potwierdzenie, że dany materiał zwrócił Twoją uwagę.
Tak naprawdę nowy algorytm Facebooka odnosi się do wszystkich działań związanych z opublikowanymi w serwisie materiałami wideo. A jego głównym celem jest usprawnienie korzystania z serwisu i dopasowanie prezentowanych treści do zainteresowań poszczególnych osób.
Jest to zmiana na lepsze, nawet jeśli czasami oglądasz treści, które Cię drażnią i w konsekwencji Twój strumień będą zaśmiecały inne, podobne materiały. Na plus działa bowiem to, że nowy algorytm bada Twoje zachowania pod bardzo dokładnym kątem, a to oznacza, że to Ty sam – poprzez swoje działania podejmowane w kanale społecznościowym – decydujesz o tym, co zobaczysz w swoim News Feedzie.
Warto dodać, że nowy algorytm został opracowany na podstawie czasu, jaki każdy z nas spędza na scrollowaniu swoich facebookowych tablic.
Logo podmienione
O oficjalniej zmianie logo serwisu tylko wspomnę, ponieważ nie jest to jakaś sensacyjna informacja, mimo że to pierwsza zmiana od 2005 roku i jej zadaniem jest nie tylko odśnieżenie wizerunku, ale przede wszystkim dopasowanie logo do wersji mobilnej serwisu.
Zresztą sam zobacz i zdecyduj, czy ta zmiana jest dla Ciebie ważna:
Źródło zdjęcia: tech.wp.pl
Dodaj komentarz