PPC jest akronimem w pełnej formie brzmiącym „pay per click”, czyli płatność za kliknięcie. To jeden z płatnych rodzajów reklamy internetowej, której posiadacze ponoszą koszty za każdym razem, kiedy jakiś internauta kliknie w ich reklamę. Ale czy muszę Ci to wyjaśniać, jeśli sam promujesz się za pomocą PPC? Odpowiedź brzmi nie. Mogę Ci za to podpowiedzieć, jak zwiększyć skuteczność tego rodzaju reklam, ze szczególnym uwzględnieniem reklam AdWords.
Pamiętaj, że reklamy PPC muszą przyciągać uwagę internautów i zachęcać ich do klikania w nie, aby przejść na Twoją stronę www. Uściślę tylko, że nie chodzi o przypadkowych internautów, ale o tych, którzy na Twojej stronie dokonają określonych akcji, np. skorzystają z zaproponowanej przez Ciebie oferty promocyjnej. W końcu po to inwestujesz w reklamę, żeby zdobyć klientów dla swoich usług.
Skuteczność pomogą Ci osiągnąć sumiennie przygotowane teksty reklamowe. Musisz jednak wiedzieć, że każdy rodzaj reklam PPC rządzi się swoimi zasadami – ja skupię się na tym najpopularniejszym, a mianowicie Google AdWords.
Najważniejsze jest to, żebyś dla każdej frazy kluczowej utworzył osobną kampanię. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem sklepu internetowego, może się to okazać bardzo czasochłonne, jednak efekty, jakie możesz dzięki temu osiągnąć, są tego warte.
O Twoim sukcesie zadecyduje nagłówek, treść i rodzaj dopasowania słowa kluczowego.
Najważniejsza treść, jaką musisz stworzyć to nagłówek. To on bowiem przyciąga wzrok serfujących w sieci internautów. Pamiętaj więc o kilku kwestiach. Po pierwsze – postaraj się, aby w Twoim nagłówku znalazło się minimalnie jedno słowo kluczowe (konkretnie to, dla którego tworzysz daną kampanię). Po drugie – w treść nagłówka włącz słowo „darmowy”, które działa na internautów jak magnes (oczywiście musi ono odnosić się do Twojej oferty, nie możesz pisać np. o darmowej dostawie, jeśli takiej nie posiadasz). Po trzecie – sprawdź, jakie nagłówki dla reklam PPC wymyśliła Twoja konkurencja – postaraj się wśród nich wyróżnić.
Jeśli Twoja propozycja nagłówka zniknie na tle innych reklam, pozostaniesz niezauważony, a co za tym idzie nie osiągniesz wcześniej zamierzonych celów.
O słowach kluczowych nie powinieneś również zapominać, tworząc treści reklamowe. Uzupełnianie ich słowami-kluczami jest skutecznym sposobem na zwiększenie liczby wyświetleń reklam, co jednocześnie daje większe szanse na wzrost ich klikalności. AdWords posiada nawet specjalną funkcję, która umożliwia wstawianie słów kluczowych do tekstu reklamy. Żeby z niej skorzystać, wystarczy w odpowiednim miejscu dodać określony fragment kodu wstawienia słowa kluczowego (co ciekawe, tej funkcji można także używać w trakcie tworzenia nagłówków).
Sam opis – jako że nie daje dużych możliwości jeśli chodzi o liczbę znaków – w pierwszej części powinien składać się z krótkich stwierdzeń, opisujących korzyści, jakie może osiągnąć internauta, który skorzysta z oferowanych przez Ciebie usług. Pamiętaj, żeby skupić się na tym co najważniejsze, zamiast wymieniać wszystko, co w danej chwili przyjdzie Ci do głowy (na to z pewnością nie będziesz miał wystarczająco miejsca...). W drugiej części natomiast wezwij internautów do działania za pomocą takich słów jak np. wejdź, sprawdź, przekonaj się, wypróbuj.
Musisz przy tym pamiętać o zaleceniach wyszukiwarki, jeśli chodzi o ramy redakcyjne. Nie używaj więc takich stwierdzeń jak: kliknij, najniższe czy najlepsze. Odrzuć słowa, które kojarzą się negatywnie, np.: drogi czy trudny. Nie używaj zbyt często wielkich liter, a cyfry pisz słownie. Zawsze staraj się jak najlepiej dopasować opis, do oferowanych usług/produktów.
Treść reklam AdWords powinna być zwięzła i konkretna. Nie ma tu miejsca na kreatywne zabawy słowne czy niejednoznaczne opisy. Tu chodzi o to, żeby się wyróżnić i dotrzeć do określonej grupy odbiorczej – utrzymując przy tym swój tekst w odpowiednich ryzach redakcyjnych. Nie będę Cię oszukiwać, nie jest to zadanie proste. Jednak przy zaangażowaniu i odpowiedniej strategii możesz osiągnąć naprawdę zadowalające efekty.
Dodaj komentarz