Kiedyś nie wyobrażano sobie robienia zakupów przez internet. Dzisiaj wiemy, że branża e-commerce rozwija się w niewiarygodnie szybkim tempie, a ludzie bez wychodzenia z domu robią nawet zakupy spożywcze. Co jednak mamy myśleć o ponownie wprowadzanym i promowanym pomyśle na f-commerce, czyli o zakupach przez Facebooka?
Wielu twierdzi, że skoro parę lat temu się to nie udało, to i obecnie nie ma na to większych szans. Z tym twierdzeniem nie zgadza się jednak twórca Facebooka – Mark Zuckerberg. Na oficjalnym blogu jego kanału społecznościowego zostało niedawno ogłoszone, że właśnie rozpoczynają się testy nad nowym przyciskiem – „kup”. Póki co ta nowa funkcja została udostępniona jedynie wąskiej grupie przedsiębiorców w Stanach Zjednoczonych, których zadaniem jest sprawdzenie, na ile się ona opłaca.
A co z działaniem?
Wybrane firmy będą mogły umieszczać przycisk „kup” przy swoich reklamach i postach publikowanych na Facebooku. Jeśli internauta będzie zainteresowany zakupem danego produktu/usługi, wystarczy że naciśnie wspomniany guzik, a bez opuszczania serwisu czy aplikacji będzie mógł dokonać interesującego go zakupu. Wszystkie dane na temat karty kredytowej/debetowej, które poda podczas finalizowania transakcji, pozostaną niewidoczne dla innych reklamodawców, a internauta sam będzie mógł zdecydować, czy chce zachować w serwisie wpisane przez siebie informacje, czy też woli, żeby zostały skasowane.
I po co to wszystko?
Przecież jeszcze w styczniu słyszeliśmy z ust Sheryl Sandberg (dyrektora ds. operacyjnych), że Facebook nie planuje wchodzić na rynek bezpośredniej sprzedaży internetowej. Teraz znowu dowiadujemy się o rozpoczęciu testów nowej funkcjonalności kanału, która ma pomóc zwiększyć sprzedaż firmom obecnym na Facebooku. Mamy więc chyba do czynienia z pewną nieścisłością...
Na koniec jeszcze tylko podkreślę, że póki co Facebook nie będzie pobierał żadnych prowizji od produktów sprzedanych za jego pośrednictwem. Czy tak zostanie? Zobaczymy 😉
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz