W słynnym algorytmie Facebooka kolejne zmiany – tym razem jednak, przynajmniej z punktu widzenia specjalistów ds. social media, na lepsze! Pojawiła się bowiem nowa możliwość zwiększania zasięgu publikowanych postów. Wystarczy w przygotowywanej do publikacji treści oznaczyć inny fan page, a jego fani również będą mogli zobaczyć ten post (nawet jeśli nie polubili strony, która „wrzuciła” go na swoją tablicę).
Nowe możliwości tagowania
Wprawdzie takie rozwiązanie dla fan page'y jest nowością, jednak jako indywidualni użytkownicy już nieco się do niego przyzwyczailiśmy. Zastanów się, ile razy widziałeś swojego znajomego oznaczonego na zdjęciu osoby, której nie masz na liście swoich kontaktów? Tak właśnie będzie działać nowa opcja tagowania dla stron tematycznych i firmowych. Wystarczy, że w treści dodasz tag do strony innego fan page'a, a będą mogły go zobaczyć osoby, które nie są fanami Twojej strony, lubią za to wspomniany fan page.
Po co taka opcja?
Chodzi o to, żeby prezentować użytkownikom Facebooka treści, które mogą ich zainteresować. Jeśli np. na fan page'u poświęconemu jakiemuś serialowi, zaczną pojawiać się posty nawiązujące do stron poszczególnych postaci lub grających je aktorów, może to nie tylko wpłynąć na zasięg każdej z tych stron, ale również na aktywność związaną z poszczególnymi wpisami.
Jak to działa?
To serwis ustala, które treści mogą wydać się ciekawe poszczególnym użytkownikom. W swoich osądach opiera się przede wszystkim na tym, ile stron o konkretnej tematyce (np. o siatkówce) polubiła dana osoba.
Czy administratorzy fan page'y będą korzystać z nowej funkcji? Z pewnością tak, ponieważ może im to przynieść obiecujące korzyści w postaci zwiększenia zasięgu strony, a co za tym idzie nowych fanów zainteresowanych danym tematem.
Źródło zdjęcia: www.steo.com.pl
Dodaj komentarz