W sobotę odbyła się inauguracja School of New Media. Projekt zainicjowany przez Karolinę Chrostek i Dawida Pachę ma wypełnić lukę związaną z brakiem szkoleń marketingowych na terenie naszego województwa. Jak powiedzieli sami organizatorzy, chcą odmienić wizerunek Śląska, który na chwilę obecną kojarzony jest przede wszystkim z przemysłem ciężkim.
Sobotnia inauguracja miała na celu nie tylko przedstawienie informacji o projekcie, ale przede wszystkim praktyczne pokazanie, jak będą wyglądały kolejne spotkania (a w zasadzie mała tego namiastka). Zaproszeni prelegenci to jednocześnie wykładowcy, wspólnie z którymi będzie można poznawać świat nowych mediów (wyjątkiem był Euana Semple, który wystąpił jako gość honorowy).
Pierwszy wystąpił Paweł Loedl (VML Poland). Na przykładzie 3 swoich znajomych starał się udowodnić, że „Nie ma już offline”. Pokazał, jak każda z tych osób szuka informacji w sieci i jak znając zachowania oraz potrzeby swoich klientów, można zbudować skuteczną strategię marketingową.
Drugi wystąpił Euan Semple z prezentacją pt. „Real conversations, with real people, about stuff that matter”, który podkreślił, że tak naprawdę to komunikacja jest podstawą skutecznego marketingu i nic nie jest w stanie jej zastąpić. Po drugiej stronie ekranu zawsze siedzi człowiek, z którym trzeba nawiązać relację, żeby doszło do realizacji wcześniejszych założeń.
Cezary Andrzejczyk (XTB) wystąpił jako trzeci. Podczas swojej prelekcji pokazał, w jaki sposób działa jego firma. XTB nie korzysta z usług żadnej agencji marketingowej. Posiada wewnętrzny dział, który jest odpowiedzialny za promocję platformy xStation – ich produktu. Pokazał, z jakich kanałów w tym celu korzystają i jakie narzędzia do tego wykorzystują.
Kolejną prelegentką była Anna Miotk, która opowiedziała o tym, jak przez lata zmieniał się PR. Podzieliła się z nami swoimi doświadczeniami związanymi z pracą PR-owca. Na podstawie zdjęć własnego biurka wyjaśniła, jakie narzędzia były jej kiedyś potrzebne do pracy, a jakimi operuje obecnie.
Prezentacja Jana Zająca (Sotrender) „10 narzędzi dla marketerów, które wykorzystasz w codziennej pracy” podobała mi się najbardziej. Była to dawka konkretnej wiedzy, którą można wykorzystać podejmując kolejne wyzwania marketingowe. Google Trends, Similar Web, Jasnopis, Internet Archive to tylko niektóre narzędzia, o których była mowa.
Cała prezentacja do przejrzenia tutaj:
Ostatni prelegent to Jakub Jasiński (specjalista e-commerce), który podczas swojego wystąpienia skupił się na skutecznych kampaniach promocyjnych dla sklepów internetowych. Opowiedział o możliwościach działań promocyjnych, wykorzystywanych narzędziach, poszczególnych modelach kampanii i ich łączeniu, a także o wdrożeniu planu marketingowego.
Końcowe wystąpienie dotyczyło kwestii organizacyjnych związanych z działaniem School of New Media. Karolina Chrostek i Dawid Pacha opowiedzieli o swojej inicjatywie, zachęcając do udziału w zajęciach zaplanowanych na najbliższy semestr.
Całe spotkanie uważam za bardzo udane. Cechowała je przyjazna atmosfera, otwarci ludzie, a przede wszystkim warte uwagi prezentacje z dawką praktycznej wiedzy.
Dodaj komentarz