Google Trends to znane nam dobrze narzędzie, które wykorzystujemy do mierzenia popularności wybranych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Dzięki zmianom, które zostały wprowadzone wczoraj, wiemy już, że dotychczasowe wyniki były nie do końca zgodne z prawdą... W czym tkwił problem? Otóż do tej pory Google Trends miał problem na przykład z rozróżnieniem wyników wyszukiwania dla hasła „zamki w Polsce” – nie był w stanie przewidzieć, czy chodziło o zamek jako budowlę, czy o zamek jako zapinanie do bluzy. Nie pokazywał też wszystkich wyników, jeśli ktoś w danym haśle przestawił chociażby jedną literkę i np. zamiast pozycjonowanie wpisał pzoycjonowanie, mimo że chodziło mu o to samo wyrażenie, to nie było ono ujmowane w statystykach – dla Google Trends było to bowiem inne słowo.
Działanie nowego algorytmu
Nowa wersja wspomnianego wyżej narzędzia nie będzie popełniała takich gaf – aktualizacja miała bowiem na celu ich eliminację. Tak więc od wczoraj możemy korzystać z narzędzia, które jest w stanie rozróżnić dwuznaczne hasła oraz skojarzyć wyrażenia, w których zostały przestawione litery. Jednak to, jakie dane otrzymamy, zależy wyłącznie od nas. Jeśli bowiem zaznaczymy, o jakie wyniki dokładnie nam chodzi, czyli np. że wpisując słowo kości, chcemy znaleźć informacje dotyczące serialu telewizyjnego, to otrzymamy dokładne wyniki, jeśli jednak nie uściślimy tych informacji, to w dalszym ciągu wyniki pozostaną niedokładne. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku przestawienia liter w danym wyrazie.
Obszar działania
Do tej pory nowe Google Trends działa m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Francji, jednak zaczynają się też pojawiać hasła w języku polskim, warto więc zwrócić większą uwagę na to narzędzie i u nas...
Źródło zdjęcia: www.bigmarketingsmallbusiness.com
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz