Kryzys, że jest... każdy widzi... a może nie...? Jak odróżnić kryzys od „zagwozdki”? Czy ignorowanie problemu lub wypieranie swojej winy to najlepsze metody walki z kryzysem? Kto powinien być odpowiedzialny za działania antykryzysowe? W końcu jak zapobiegać kryzysowym wybuchom, kiedy są jeszcze w zalążku? Na te i wiele innych pytań daje odpowiedzi Monika Czaplicka w swojej książce „Zarządzanie kryzysem w social media”.
Poruszane zagadnienia
Książkę można podzielić na 2 części:
W części teoretycznej zebrane zostały informacje poradnikowe wyjaśniające m.in. w jaki sposób rozpoznać kryzys, jak mu zapobiegać oraz jak reagować, kiedy do niego dojdzie. Każdy z nas może zachować się inaczej w dobie kryzysu, dlatego warto przeczytać, jakich reakcji się wystrzegać, a jakie działania podejmować, zanim dojdzie do kryzysu – pozwoli to zaoszczędzić nie tylko cenny w takich sytuacjach czas, ale też zapobiec panice.
Monika Czaplicka porusza też inne kwestie związane z wybuchem kryzysu, m.in.:
Część praktyczna składa się z dwóch rozdziałów stanowiących trzon książki – opisywane są w nim przykłady kryzysów, które wzbudziły w internautach największe emocje, chociażby sprawa Sokołowa i Piotra Ogińskiego lub nc+. Każdy przytoczony przykład jest przeanalizowany przez autorkę, która określa jego plusy i minusy, a także wzbogacony komentarzem specjalisty ds. mediów społecznościowych.
W dobie kryzysu...
Każdy, kto aktywnie działa w social media z ciekawością będzie śledził kolejne strony książki – nie każdy jednak będzie zainteresowany tymi samymi treściami. Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę w mediach społecznościowych swoją uwagę skupią przede wszystkim na części teoretycznej, w której znajdą podstawowe informacje związane z zagadnieniem kryzysów. Dowiedzą się, np. czym charakteryzuje się kryzys, w jaki sposób monitorować sieć, żeby informacje dotyczące firmy nie pozostały niezauważone, jak reagować na zaczepki ze strony hejterów, czy w jaki sposób planować działania antykryzysowe. Z pewnością zainteresuje ich też część praktyczna, a więc przykłady, które stanowią o wartości książki. Za sprawą analizy przypadków oraz komentarzy specjalistów, pozwalają bowiem wyciągnąć wnioski z popełnionych błędów, a za wzór wziąć pozytywne reakcje firm dotkniętych kryzysem. To nimi będą też przede wszystkim zainteresowani specjaliści, którzy w branży działają od lat.
„Zarządzanie kryzysem w social media” to książka nie tylko dla marketingowców, ale też dla firm, które prowadzą aktywne działania w kanałach społecznościowych. Szczególnie studium przypadków może okazać się dla nich wartościowe, ponieważ patrząc na to, jakie efekty przynoszą poszczególnie działania, będą mogły wywnioskować, jakich reakcji się wystrzegać, a jakie działania mogą sprawić, że kryzys obróci się nawet na korzyść firmy...
Książkę można nabyć w tym miejscu: http://helion.pl/view/4840E/zakrsm.htm
Źródła zdjęcia: https://www.facebook.com/OnepressPL
Dodaj komentarz