Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

źródło grafiki: inspiredworlds.com

Płatne kampanie reklamowe prowadzone w kanałach społecznościowych często pozwalają dotrzeć do użytkowników danego medium sprawniej niż standardowe posty. Reklamy można bowiem skierować do szczegółowo wybranej grupy odbiorczej, wśród której z dużym prawdopodobieństwem znajdują się potencjalni klienci firmy.

Od 1 października w Polsce została włączona możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych na Instagramie, który otwiera przed reklamodawcami możliwość dotarcia do kolejnej grupy internautów.

Kto korzysta z Instagrama w Polsce?

Na podstawie danych zebranych przez firmę NapoleonCat, w Polsce z Instagrama korzysta ponad 3 000 000 użytkowników, wśród których aż 59% to kobiety. Co ważne, większość z użytkowników tego kanału to osoby pełnoletnie, co oznacza, że wspomniane medium jest potencjalnie atrakcyjnym miejscem reklamowym.

Polacy na Instagramie

źrodło grafiki: NapoleonCat.com

Jak włączyć kampanię reklamową na Instagramie?

Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe na Facebooku korzystając z Power Editora lub aplikacji zewnętrznej Fasttony.es, włączenie reklam na Instagramie nie będzie stanowić dla Ciebie problemu – reklamę instagramową bowiem również obsługuje się za pomocą wspomnianych narzędzi.
Jako, że do Power Editora ma dostęp każdy użytkownik Facebooka, można go używać za darmo i narzędzie daje szersze możliwości reklamowe niż Menedżer reklam, to właśnie na jego przykładzie pokażę, jak włączyć reklamę instagramową.

Po przejściu do Power Editora należy jako cel kampanii wybrać np. „Kliknięcia przekierowujące do witryny” lub „Konwersje w witrynie” (istnieje możliwość wyboru aż 6 z 14 dostępnych w narzędziu celów). W kolejnym kroku podczas tworzenia reklam, zamiast np. kierować kampanię do aktualności na urządzeniach mobilnych, trzeba umiejscowić ją na Instagramie.

Power Editor - Instagram

źródło grafiki: Facebook.com

Łączenie kont

Żeby prowadzić kampanie reklamowe w tym medium wystarczy posiadać konto na Facebooku. Jednak brak jego integracji z kontem instagramowym jest równoznaczny ze zgodą na ograniczenie możliwości reklamowych. Otóż użytkownicy Instagrama będą widzieli reklamę oraz zdjęcie i nazwę facebookowego fan page’a, dla którego została utworzona, mimo to te informacje nie będą podlinkowane, co oznacza, że internauci nie będą mieli możliwości kliknięcia w nie i przejścia do profilu reklamodawcy. Co więcej, nie będzie możliwości odpowiedzi na komentarze, które ewentualnie pojawią się pod reklamą.

Właśnie dlatego przed włączeniem reklamy (szczególnie, jeśli nie jest to jednorazowe działanie), warto się zastanowić nad założeniem konta firmowego na Instagramie.

Jako, że do tworzenia reklam instagramowych używane jest to samo narzędzie, co do przygotowywania kampanii facebookowych, możliwości targetowania reklam są takie same w przypadku obu kanałów. Oznacza to, że istnieje kilka możliwości wyboru grup odbiorczych:

  • grupy niestandardowych odbiorców, np. zewnętrzna baza adresów e-mail lub remarketing,
  • użytkownicy połączeni z wybranym fan page’em, aplikacją lub wydarzeniem, a także ich znajomi (z możliwością wykluczeń),
  • szczegółowe opcje targetowania, w tym zainteresowania, zachowania oraz dane demograficzne.

Instagram to bardzo charakterystyczne medium, w którym podstawową formą komunikacji są zdjęcia oraz krótkie filmiki. Dlatego też przygotowując kampanię reklamową dla tego kanału, warto w głównej mierze pochylić się nad przekazem graficznym. Musi on przede wszystkim wyróżniać się na tle innych komunikatów. Warto przy tym postawić na zasadę real-time marketingu i w swoich reklamach nawiązywać np. do aktualnych wydarzeń.

W treści reklamy z kolei bardzo ważne jest to, żeby nie zapomnieć dodać hashtagów, które są kluczem do skutecznej komunikacji w tym medium.

Widoczność reklam

Reklamy instagramowe ukazują się użytkownikom kanału, którzy korzystają z urządzeń mobilnych zarówno z systemem Android, jak i iOS (można też wybrać opcję tylko na urządzenia z Androidem lub tylko na urządzenia z iOS). Nie zobaczą ich natomiast internauci korzystający z Instagrama za pośrednictwem komputerów stacjonarnych lub innych niż wspomniane urządzeń przenośnych.

Power Editor - Instagram

źródło grafiki: Facebook.com

Dane techniczne

Na koniec wspomnę jeszcze o wymiarach grafik, jakie są wymagane na Instagrama. Powinny być to materiały o rozdzielczości 1080px na 1080px (Facebook udostępnia jednak narzędzie do przycinania obrazów). Co ważne, nie mogą one zawierać więcej niż 20% tekstu, ponieważ nie zostaną zaakceptowane przez system. W przypadku filmów ich długość nie może przekraczać 30 sekund, natomiast wymagany format to .mov lub .mp4.

Przykładowa reklama instagramowa:

Reklama na Instagramie

źródło grafiki: Instagram.com

Pozyskuj klientów przez Instagrama!

Reklamy na Instagramie to kolejna możliwość dotarcia do internatów, którzy mogą okazać się potencjalnymi klientami Twojej firmy. Zanim jednak zdecydujesz się na kampanię właśnie w tym medium, powinieneś dokładnie się zastanowić czy osoby, które tam znajdziesz, są Twoją grupą docelową. Pamiętaj, że nawet najlepiej zaplanowana kampania, może okazać się nieskuteczna ze względu na brak odpowiedniej grupy odbiorczej.

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl