Skuteczne działania SEO = wiedza + doświadczenie + czas
Firma, która decyduje się podpisać umowę na usługi SEO, liczy na widoczne efekty tej współpracy. Zresztą nie jest niczym dziwnym to, że klient chce, aby jego inwestycja nie tylko się zwróciła, ale i przyniosła większe korzyści dla jego biznesu.
Kwestią, która najczęściej budzi kontrowersje i może stać się przyczyną konfliktu na linii klient-agencja SEO, jest jednak czas. Mowa nie tyle o czasie realizacji poszczególnych zadań, ile o tym, w którym pojawiają się efekty podjętych przez pozycjonera działań.
Zawsze na początku współpracy agencja SEO informuje klienta, że na efekty pozycjonowania trzeba będzie poczekać – czasami nawet kilka tygodni. Bardzo ważne jest przy tym szybkie wprowadzenie sugerowanych przez pozycjonera zmian optymalizacyjnych na stronie. Im szybciej bowiem zostaną wyeliminowane błędy, a poszczególne elementy będą odpowiadać wymogom stawianym przez Google, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że strona zajmie lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Schemat postępowania ze stroną nowego klienta:
Jak widzisz, to że efekty działań nie są widoczne już następnego dnia po podpisaniu umowy, a po tygodniu współpracy z agencją SEO Twoja witryna nie pojawiła się jeszcze na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, wcale nie oznacza, że specjaliści nie zajmują się Twoją firmą. Ich praca, szczególnie w początkowym stadium, jest niedostrzegalna. Otóż po przeprowadzeniu audytu, a więc zdiagnozowaniu danego serwisu i zaproponowaniu dla niego poprawek, to Ty musisz przejąć pałeczkę i zastosować się do zaleceń specjalistów. Wprowadzanie poprawek pozostawiamy po stronie klienta przede wszystkim dlatego, że poszczególne serwisy internetowe działają na różnych systemach CMS, które obsługiwane są przez różnych programistów – a wiadomym jest, że poprawki najlepiej i najszybciej wprowadza się we własnym kodzie (szczególnie w przypadku autorskich systemów).
Warto podkreślić, że w niektórych przypadkach już zmiany optymalizacyjne na stronie mogą przyczynić się do poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego też nie możesz zwlekać z wprowadzaniem poprawek, ponieważ to właśnie one są podstawą do podjęcia kolejnych kroków.
Najbardziej czasochłonnym etapem jest proces zdobywania linków, który powinien być długofalowy – najważniejszym jego elementem jest budowanie strategii działania, na podstawie której podejmowane będą kolejne kroki. Pamiętaj, że odnośniki, jakie prowadzą do Twojej witryny, muszą być na tyle zróżnicowane, aby wyglądały naturalnie „w oczach robotów Google”. Oznacza to, że powinny m.in.: pochodzić z różnych źródeł, posiadać odmienne anchory, a także oznaczenia (nofollow/follow). Bardzo ważne jest to, żeby poszczególne linki pojawiały się systematycznie i były równomiernie rozłożone w czasie. Liczbę linków prowadzących do Twojej strony możesz sprawdzić np. za pomocą narzędzia Ahrefs. Będziesz mieć tam również możliwość zweryfikowania, jakie rodzaje odnośników prowadzą do Twojej strony oraz jakie mają anchory.
Praca agencji rozpoczyna się tuż po podpisaniu umowy z klientem. Pierwszym efektem waszej współpracy jest audyt SEO. Dzięki niemu dowiadujesz się, czy witryna Twojej firmy jest zoptymalizowana zgodnie ze wskazówkami Google. W tym raporcie znajdują się też zalecenia, które powinieneś jak najszybciej wdrożyć. Dopiero po wprowadzeniu poprawek, można bowiem przejść do kolejnego etapu pracy, czyli procesu zdobywania linków. To działanie powinno być szczegółowo zaplanowane (zbyt duża liczba odnośników dodanych w jednym czasie może zaszkodzić witrynie, zamiast wpłynąć pozytywnie na zajmowane przez nią miejsce w wynikach wyszukiwania).
Zaufaj specjalistom i nie wywieraj na nich nacisku, aby działali szybciej. Oni dobrze wiedzą, co robią. Mają zaplanowane poszczególne etapy pracy i kolejno jej realizują. Zakłócając te założenia, możesz tylko zaszkodzić swojej sprawie. Na wyniki SEO trzeba poczekać – w niektórych przypadkach nawet kilka tygodni.
Pamiętaj więc, że pomimo iż podjąłeś współpracę z agencją SEO, nie oznacza to z dnia na dzień zmiany pozycji Twojej witryny na liście wyszukiwania. Taka zmiana jest efektem systematycznych działań, których nie należy w sztuczny sposób przyspieszać – może przynieść to bowiem odwrotne efekty do tych oczekiwanych.
Dodaj komentarz