Jeśli zastanawiasz się, dlaczego prowadzone przez ciebie kampanie reklamowe na Facebooku nie są wystarczająco efektywne, sprawdź, czy w pełni wykorzystujesz potencjał tego kanału. Pierwszym krokiem na drodze do sukcesu jest widoczność – co wcale nie jest takie proste ze względu na mnogość treści, jaka codziennie pojawia się na Facebooku. Jak możesz zyskać uwagę swoich potencjalnych klientów? Wykorzystaj niestandardowe formaty reklamowe.
Prosty do przygotowania, a jednak na tyle efektywny format reklamowy, że zwraca uwagę użytkowników.
Źródło grafiki: facebook.com
Obecnie treści video są jednymi z najbardziej angażujących. Jeśli nie masz jednak możliwości nagrania filmiku, który następnie można by wykorzystać podczas kampanii reklamowej, format slideshow jest dla ciebie idealnym rozwiązaniem. Wystarczy zestaw zdjęć, które obrazują promowaną usługę, jej możliwości lub opowiadają jakąś historię, a z pewnością możesz liczyć na wzbudzenie zainteresowania użytkownika.
Nie wszystkie reklamy na Facebooku muszą kierować użytkowników na strony zewnętrzne. Format Local Awareness może wskazywać im drogę do promowanej lokalizacji (idealne dla kawiarni, barów, restauracji, hoteli), czy też zachęcać do bezpośredniego kontaktu z reklamodawcą – telefonicznego (guzik konwersji Call Now) lub mailowego (guzik konwersji Send Message).
Źródło grafiki: facebook.com
Źródło grafiki: facebook.com
W ten sposób zyskujesz możliwość bezpośredniego kontaktu ze swoim potencjalnym klientem. Wspomniany format reklamowy idealnie sprawdza się w przypadku lokalnych biznesów, m.in. kawiarni, restauracji, hoteli, siłowni, zakładów kosmetyczny czy fryzjerskich.
Canva jest formatem, który powstał z myślą o markach, chcących prezentować swoje bogate oferty użytkownikom mobilnym, a jednocześnie „nie zmuszać” ich do opuszczania Facebooka.
Źródło grafiki: facebook.com
W jednej kreacji typu Canva można połączyć kilka formatów reklamowych, które standardowo stanowią osobne twory. I tak video, multiproduct ad czy pojedyncze, podlinkowane zdjęcie możesz połączyć w jeden niestandardowy przekaz, który sprawdza się szczególnie pod względem wizerunkowym. Co ważne, canva to nie jedna, ale dwie kreacje: pierwsza – to reklama, w którą klika użytkownik z poziomu swojego news feeda, druga – to werwnątrz-facebookowy landing page, który może w efektowny sposób zaprezentować ofertę marki – szczególnie jeśli wspomniane przekazy się uzupełniają.
Innym sposobem na połączenie różnego typu formatów jest Multiproduct Creative.
Źródło grafiki: facebook.com
W osobnych boksach możesz umieścić grafikę, a całość połączyć z formatem Lead Ads, za pomocą którego będziesz zbierać takie dane o użytkownikach jak: imię, nazwisko, adres email czy telefon. Dzięki temu będziesz mógł się z nimi bezpośrednio skontaktować lub pozyskane informacje wykorzystać na kolejnym etapie działań promocyjnych.
We wspomnianych wcześniej boksach możesz też umieścić różnego rodzaju materiały np.: w jednym – grafiki, w drugim – video, w trzecim – pokazu slajdów. W ten sposób stworzysz niestandardowy przekaz, który z pewnością na chwilę skupi na sobie uwagę użytkownika, a to stwarza tzw. mikromoment i okazję do konwersji.
Facebook daje też reklamodawcom możliwość przygotowania osobnego formatu Lead Ads, który można następnie połączyć z użytkowanym systemem mailingowym (m.in. Get Response, FreshMail, MailChimp czy SALESMANAGO).
Źródło grafiki: facebook.com
Jest to reklama, która z poziomu użytkownika wygląda standardowo (dlatego bardzo ważny jest dobór grafiki oraz treści), jednak po jej kliknięciu pojawia się okienko z krótką prezentacją promowanej oferty, a także polami automatycznie uzupełnianymi przez system – m.in.: imię, nazwisko, adres email, telefon – które umożliwiają szybki kontakt z zainteresowanym użytkownikiem (oczywiście za jego zgodą). Dalej, dzięki temu, że Lead Ads można zintegrować z zewnętrznymi systemami do wysyłania emaili, możesz automatycznie – w przeciągu kilku sekund – przesłać wiadomość do potencjalnego klienta, która będzie nawiązywała do reklamy, na którą przed chwilą zareagował.
Jak widzisz, standardowe reklamy na Facebooku – treść, zdjęcie, nagłówek, opis – to może być trochę za mało, żeby przyciągnąć uwagę użytkowników, którzy podczas użytkowania kanału są bombardowani różnego rodzaju przekazami. Pierwszym etapem każdej strategii opartej na działaniach na Facebooku jest przygotowanie kreacji, która zostanie zauważona przez potencjalnych klientów marki, a sam przekaz będzie na tyle interesujący, że przekona ich do dokonania akcji.
Dodaj komentarz