Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego prowadzone przez ciebie kampanie reklamowe na Facebooku nie są wystarczająco efektywne, sprawdź, czy w pełni wykorzystujesz potencjał tego kanału. Pierwszym krokiem na drodze do sukcesu jest widoczność – co wcale nie jest takie proste ze względu na mnogość treści, jaka codziennie pojawia się na Facebooku. Jak możesz zyskać uwagę swoich potencjalnych klientów? Wykorzystaj niestandardowe formaty reklamowe.

Facebook Video Slideshow

Prosty do przygotowania, a jednak na tyle efektywny format reklamowy, że zwraca uwagę użytkowników.

Facebook Slideshow

Źródło grafiki: facebook.com

Obecnie treści video są jednymi z najbardziej angażujących. Jeśli nie masz jednak możliwości nagrania filmiku, który następnie można by wykorzystać podczas kampanii reklamowej, format slideshow jest dla ciebie idealnym rozwiązaniem. Wystarczy zestaw zdjęć, które obrazują promowaną usługę, jej możliwości lub opowiadają jakąś historię, a z pewnością możesz liczyć na wzbudzenie zainteresowania użytkownika.

Facebook Call Now/Get Direction/Send Message

Nie wszystkie reklamy na Facebooku muszą kierować użytkowników na strony zewnętrzne. Format Local Awareness może wskazywać im drogę do promowanej lokalizacji (idealne dla kawiarni, barów, restauracji, hoteli), czy też zachęcać do bezpośredniego kontaktu z reklamodawcą – telefonicznego (guzik konwersji Call Now) lub mailowego (guzik konwersji Send Message).

Facebook Call Now

Źródło grafiki: facebook.com

Facebook Get Direction

Źródło grafiki: facebook.com

W ten sposób zyskujesz możliwość bezpośredniego kontaktu ze swoim potencjalnym klientem. Wspomniany format reklamowy idealnie sprawdza się w przypadku lokalnych biznesów, m.in. kawiarni, restauracji, hoteli, siłowni, zakładów kosmetyczny czy fryzjerskich.

Facebook Canva

Canva jest formatem, który powstał z myślą o markach, chcących prezentować swoje bogate oferty użytkownikom mobilnym, a jednocześnie „nie zmuszać” ich do opuszczania Facebooka.

Facebook Canva

Źródło grafiki: facebook.com

W jednej kreacji typu Canva można połączyć kilka formatów reklamowych, które standardowo stanowią osobne twory. I tak video, multiproduct ad czy pojedyncze, podlinkowane zdjęcie możesz połączyć w jeden niestandardowy przekaz, który sprawdza się szczególnie pod względem wizerunkowym. Co ważne, canva to nie jedna, ale dwie kreacje: pierwsza – to reklama, w którą klika użytkownik z poziomu swojego news feeda, druga – to werwnątrz-facebookowy landing page, który może w efektowny sposób zaprezentować ofertę marki – szczególnie jeśli wspomniane przekazy się uzupełniają.

Facebook Multiproduct Creative

Innym sposobem na połączenie różnego typu formatów jest Multiproduct Creative.

Facebook Multiproduct Creative

Źródło grafiki: facebook.com

W osobnych boksach możesz umieścić grafikę, a całość połączyć z formatem Lead Ads, za pomocą którego będziesz zbierać takie dane o użytkownikach jak: imię, nazwisko, adres email czy telefon. Dzięki temu będziesz mógł się z nimi bezpośrednio skontaktować lub pozyskane informacje wykorzystać na kolejnym etapie działań promocyjnych.

We wspomnianych wcześniej boksach możesz też umieścić różnego rodzaju materiały np.: w jednym – grafiki, w drugim – video, w trzecim – pokazu slajdów. W ten sposób stworzysz niestandardowy przekaz, który z pewnością na chwilę skupi na sobie uwagę użytkownika, a to stwarza tzw. mikromoment i okazję do konwersji.

Facebook Lead Ads + mailing

Facebook daje też reklamodawcom możliwość przygotowania osobnego formatu Lead Ads, który można następnie połączyć z użytkowanym systemem mailingowym (m.in. Get Response, FreshMail, MailChimp czy SALESMANAGO).

 

Facebook Lead Ads

Źródło grafiki: facebook.com

Jest to reklama, która z poziomu użytkownika wygląda standardowo (dlatego bardzo ważny jest dobór grafiki oraz treści), jednak po jej kliknięciu pojawia się okienko z krótką prezentacją promowanej oferty, a także polami automatycznie uzupełnianymi przez system – m.in.: imię, nazwisko, adres email, telefon – które umożliwiają szybki kontakt z zainteresowanym użytkownikiem (oczywiście za jego zgodą). Dalej, dzięki temu, że Lead Ads można zintegrować z zewnętrznymi systemami do wysyłania emaili, możesz automatycznie – w przeciągu kilku sekund – przesłać wiadomość do potencjalnego klienta, która będzie nawiązywała do reklamy, na którą przed chwilą zareagował.

Widoczność – pierwszy etap strategii

Jak widzisz, standardowe reklamy na Facebooku – treść, zdjęcie, nagłówek, opis – to może być trochę za mało, żeby przyciągnąć uwagę użytkowników, którzy podczas użytkowania kanału są bombardowani różnego rodzaju przekazami. Pierwszym etapem każdej strategii opartej na działaniach na Facebooku jest przygotowanie kreacji, która zostanie zauważona przez potencjalnych klientów marki, a sam przekaz będzie na tyle interesujący, że przekona ich do dokonania akcji.

Najnowsze wpisy na blogu

Prowadzisz kampanię Google AdWords? Sprawdź jakie elementy możesz zoptymalizować!

Realizując kampanię reklam płatnych w Google już na samym początku powinniśmy jasno określić, co będzie jej zadaniem. Możliwości jest wiele. Reklama AdWords często oprócz funkcji sprzedażowej, spełnia (…)

Więcej

Planujesz kampanię w Google lub na Facebooku? Postaw na strategię!

Chcesz promować swoje produkty lub usługi w Internecie? Zamierzasz prowadzić działania oparte na reklamach, które będą wyświetlane w Google lub na Facebooku? Wybierasz to rozwiązanie dlatego, iż w (…)

Więcej

Kampania reklamowa bez strategii nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów

Działania reklamowe prowadzone z doskoku? Brak mierzalnych celów, a w związku z tym brak możliwości sprawdzenia efektywności kampanii? A może koszty, które Twoim zdaniem są zupełnie nieadekwatne do efektów? (…)

Więcej

Dlaczego warto łączyć kampanie AdWords i Facebook Ads?

Zakupy przez Internet są coraz powszechniejsze, jednak sama ścieżka zakupowa znacznie się wydłużyła w stosunku do lat ubiegłych. Dla firm prowadzących e-sprzedaż oznacza to, że obecnie prowadzone kampanie (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl