Każdy, kto prowadzi działania marketingowe na Facebooku powinien stosować obserwację opierającą się na analizie statystyk. Jeżeli tego nie robimy, naprawdę bardzo wiele tracimy. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Obserwacja statystyk pozwala nam sprawdzić czy idziemy w dobrą stronę na wielu płaszczyznach naszej kampanii tj. dobór odpowiedniego kontentu czy też pora publikacji postów.
Jakich zatem informacji dokładnie powinniśmy szukać analizując statystyki i jak wykorzystać te informacje w naszych działania??
Statystyki Facebooka umożliwiają nam zaobserwowanie tego, co działo się na naszym fanpage przez okres ostatnich 7 dni. Jednocześnie stan ten możemy porównać do tygodnia wcześniejszego. Dowiemy się o czynnikach tj. nowe polubienia strony, nowe komentarze, udostępnienia, polubienia, a także kliknięcia postu oraz jaki to wszystko wygenerowało zasięg. Facebook jasno oznaczy nam tendencję wzrostową lub spadkową.
Źródło grafiki: Facebook.com
Ogólne podsumowanie w statystykach pokaże nam również 5 ostatnich postów. I to, jaki wygenerowały one zasięg w kontekście polubień, komentarzy oraz udostępnień.
Źródło grafiki: Facebook.com
Szczegółowe statystyki strony pokażą nam liczbę polubień na dziś. Ciekawą i przydatną funkcją są tzw. wskaźniki wzorcowe (benchmark), które Facebook udostępnia nam dla porównania.
Źródło grafiki: Facebook.com
Statystyki stron umożliwiają nam również dokładne prześledzenie polubień. Dotrzemy tutaj do informacji tj. ile polubień zostało anulowanych, czy ile było polubień wygenerowanych w sposób płatny.
Źródło grafiki: Facebook.com
Jednym z najbardziej przydatnych wskaźników jest ten, który pokazuje źródła poprzez które Internauci polubili nasz fanpage. Dzięki temu dowiemy się, czy zyskaliśmy fanów poprzez kontent na stronie, czy też może poprzez prezentowane przez Facebooka propozycje stron, a może dzięki innym czynnikom.
Źródło grafiki: Facebook.com
Poprzez statystyki obserwujemy zasięgi postu, z rozgraniczeniem na organiczne oraz opłacone. Dzięki temu łatwo można przekonać się w jaki sposób płatna kampania reklam wspiera nasze działania.
Źródło grafiki: Facebook.com
Warto zwrócić uwagę na wskaźnik, który pozwala nam dowiedzieć się które z naszych działań wywołały ewentualne, negatywne reakcje Internautów tj. jak zgłoszenie spamu czy np. ukrycie postu. Dobrze to systematycznie sprawdzać, bo dzięki temu dowiemy się czy przypadkowo nasze działania nie powodują reakcji odwrotnej do zamierzonej.
Źródło grafiki: Facebook.com
Statystyki facebookowe pozwalają nam zbadać także tzw. inne aktywności na stronie. Dowiemy się przez to ile było aktywności tj. posty innych użytkowników na naszej stronie, zameldowania, wzmianki, wykupione oferty.
Źródło grafiki: Facebook.com
Warto obserwować w statystykach tzw. odnośniki zewnętrzne. To szczególnie ważne jeżeli prowadzimy kampanię zintegrowaną, gdzie adres naszego fanpage pojawia się w wielu innych mediach. Tutaj zaobserwujemy dokładnie, które z tych źródeł przekierowało do naszej strony największą liczbę Internautów.
Źródło grafiki: Facebook.com
Jak już powyżej zostało wspomniane, statystyki Facebooka pozwalają nam zbadać i wybrać odpowiedni „tajming” dla publikacji postów. Jak to sprawdzić?
Mamy tutaj szczegółowe dane, które wskazują nam dni oraz godziny, podczas których nasz fanpage cieszył się największym zainteresowaniem.
Źródło grafiki: Facebook.com
Statystyki jasno pokazują najlepsze typy postów. Wiem więc co najlepiej sprawdza się na fanpage, czy są to zdjęcia czy filmy.
Źródło grafiki: Facebook.com
Na koniec możemy zaobserwować jak zmienia się grupa docelowa naszego fanpage. Zobaczymy czy obserwuje nas więcej kobiet czy mężczyzn, a także w jakim te osoby znajdują się wieku, z jakiej części świata zamieszkują oraz jakim posługują się językiem.
Źródło grafiki: Facebook.com
Mam nadzieję, że powyższe informacje przekonały Was że warto obserwować statystyki swojej strony na Facebooku. Pamiętajcie, że im więcej informacji uda Wam się pozyskać, tym lepiej przygotujecie swoją kampanię. Unikniecie wielu błędów, a nawet jeżeli już coś dzieje się nie tak, to właśnie dzięki statystykom możemy wiele zmienić!
Dodaj komentarz