Poprzez optymalizację Twojej strony www powinieneś rozumieć dostosowanie jej do wymogów stawianych przez wyszukiwarki, a właściwie przez jedną z nich – Google, której używa ponad 90% Polaków, kiedy szuka informacji w sieci.
Zarządzaj treściami
Musisz wiedzieć, że jednym z głównych czynników mających wpływ na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania jest publikowana na niej treść, która w połączeniu z odpowiednim atrybutami decyduje o tym, jak strona będzie postrzegana przez roboty wyszukiwarek. I tu nie chodzi tylko o treść, którą publikujesz dla internautów, ale też o treść, której nie widzą Twoi użytkownicy, a którą widzą roboty wyszukiwarek.
Kluczowe treści wymagające optymalizacji:
Dobrze też zwrócić uwagę na to, że zarówno tytuł strony, jak i jej opis oraz słowa kluczowe powinny być różne na różnych podstronach. W ten sposób nie tylko dokładnie oddasz ich tematykę, ale również zwiększysz swoje szanse na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania pod różnymi słowami kluczowymi.
Warto żebyś już podczas tworzenia swojej strony skupił się na architekturze jej treści, ponieważ znacznie ułatwi to poruszanie się po niej zarówno jej użytkownikom, jak i odwiedzającym ją robotom (co w ostatnim przypadku może mieć wpływ na indeksację).
Znaj wagę optymalizacji
Powyżej zostały przedstawione jedynie podstawowe zagadnienia związane z optymalizacją różnego rodzaju treści znajdujących się na stronach www. Jest to jednak część procesu pozycjonowania, która ma znaczący wpływ na pozycję witryn w wynikach wyszukiwania, dlatego w kolejnych tekstach postaram się bardziej szczegółowo opisać poszczególne zagadnienia.
Dodaj komentarz