Chcesz prowadzić profil swojej firmy na Facebooku? Zastanawiasz się, czy jeśli posiadasz już prywatne konto w serwisie, warto zakładać stronę firmową? A może wystarczy, że włączysz funkcję „obserwuj”, poszerzając w ten sposób grono odbiorców publikowanych przez Ciebie treści?
Pojawiając się na Facebooku, do wyboru masz profil prywatny i profil dla firm. Wspomniane profile w znacznym stopniu różnią się między sobą. Różnice te są związane przede wszystkim z dostępnością niektórych funkcji i narzędzi. Jeśli zastanawiasz się, które konto powinieneś wybrać dla siebie, poniżej znajdziesz informacje, które mogą Ci pomóc w podjęciu decyzji.
Konto prywatne z założenia przeznaczone jest do użytku osób korzystających z Facebooka niekomercyjnie. Posiadając takie konto, możesz publikować w swojej osi czasu dowolne treści. Będą one docierały głównie do Twoich znajomych, czyli osób, które zaprosiłeś do tej grupy, lub których zaproszenia zaakceptowałeś. Zwróć uwagę na to, że kiedy Ty dodasz kogoś do grona swoich znajomych, to automatycznie dołączasz do takiej samej grupy w jego profilu.
Jeśli chcesz poszerzyć grono swoich odbiorców, możesz włączyć funkcję „obserwuj”. Umożliwi to innym użytkownikom (którzy nie należą do grupy Twoich znajomych) na obserwowanie udostępnianych przez Ciebie treści. Od tej pory każdy opublikowany post będzie ukazywał się w aktualnościach Twoich znajomych oraz osób, które Cię obserwują, a przed każdą publikacją będziesz musiał się zastanowić, czy dana treść pasuje nie tylko do Twojego wizerunku, ale też do wizerunku firmy.
Posiadając konto prywatne możesz zarządzać dowolną ilością fan page'y, czyli stron firmowych, których głównym celem jest reprezentowanie danej marki w kanale społecznościowym lub promocja jej produktów. Jeśli powyższy cel zbiega się z Twoimi założeniami, powinieneś zdecydować się na założenie fan page'a, który umożliwi Ci na szeroko rozumianą promocję marki.
Posiadając stronę firmową, możesz zapraszać innych użytkowników serwisu do jej polubienia, dzięki czemu masz szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Pamiętaj, że fanem strony może zostać każdy użytkownik Facebooka (niezależnie od tego czy tego chcesz, czy nie), który posiada konto prywatne. Co więcej, Ty jako fan page nie jesteś w związku z tym zobowiązany do polubienia jego strony.
Wprawdzie stroną firmową możesz zarządzać ze swojego prywatnego konta, jednak mimo to Twoje prywatne dane nie będą widoczne dla każdej osoby, która odwiedzi fan page. Informacje o moderatorach nie są powszechnie dostępne, a więc nie musisz obawiać się, że Twój prywatny wizerunek zostanie w jakiś sposób naruszony. Jeśli mimo to nie chcesz w ten sposób wykorzystywać swojego konta osobistego, możesz założyć profil firmowy, który również umożliwi Ci zarządzanie fan page'ami.
Pamiętaj, że jednym z najczęściej popełnianych błędów na Facebooku jest tworzenie profilu prywatnego nazywanego nazwą firmy, a następnie zapraszanie innych użytkowników do jego polubienia. Facebook ma prawo zlikwidować lub zamknąć takie konto bez wcześniejszego informowania o tym jego właściciela. Jeśli więc decydujesz się na założenie profilu we wspomnianym serwisie, powinieneś wiedzieć, co chcesz dzięki temu osiągnąć i jak działać, żeby móc swoje założenia zrealizować.
Dodaj komentarz