Świat internetu po brzegi wypełniony jest słowami. Powstają z nich niezliczonej ilości kombinacje – niestety nie zawsze niosące ze sobą interesujące przesłanie. Mimo to zajmują uwagę czytelników, którzy nierzadko nie potrafią dotrzeć do tekstów, mających szansę wnieść w ich codzienny świat coś nowego. Jak możesz przyciągnąć ich uwagę? Jak sprawić, żeby przygotowany przez Ciebie tekst wzbudził ich zainteresowanie i przekonał do Twojej marki?
Po pierwsze – bądź oryginalny
Teksty, które chcesz zaproponować swoim czytelnikom powinny przedstawiać najwyższą wartość. O co chodzi? Nie będę nawet wspominała o kopiowaniu tekstów, ponieważ jest to tabu, którego absolutnie nie wolno łamać. Chciałabym za to skupić się na doborze tematu, który uzależniony jest od prowadzonej przez Ciebie działalności oraz celów, jakie za jego pośrednictwem chcesz osiągnąć.
Pamiętaj, że wtórne tematy mają niewielkie szanse na przebicie się przez dostępny w sieci „kontent”. Żeby wzbudzić zainteresowanie internautów, powinieneś skupić się na tym, co może im się w jakiś sposób przydać, na przykład pomoże im zrozumieć, czym się zajmujesz lub jakie korzyści mogą osiągnąć, dzięki współpracy z Tobą. Dobrym pomysłem jest publikacja ciekawostek lub nowości z branży, w której działasz. W ten sposób pokażesz, że na bieżąco śledzisz zmieniające się trendy i trzymasz rękę na pulsie. Możesz też pomyśleć o poradniku, za pomocą którego będziesz mógł wyjaśnić klientom kwestie, które wzbudzają w nich wątpliwości lub nie do końca są dla nich zrozumiałe.
Po drugie – zaskakuj formą
Nie trzymaj się utartych schematów. Dobrze żeby forma, w której będziesz komunikował się z czytelnikiem, była oryginalna. Aby przyciągnąć jego uwagę, skup się przede wszystkim na pierwszych kilku zdaniach (tzw. leadzie). To one mogą zainteresować lub zniechęcić internautę do dalszego czytania – mają więc dla Ciebie kluczowe znaczenie.
Musisz przy tym pamiętać, żeby wstęp nie zawierał zbyt wielu szczegółów. Zdradzając zbyt szybko wszystkie informacje, nie dajesz bowiem czytelnikowi potrzeby zgłębienia dalszej części artykułu – wręcz zniechęcasz go do dalszego czytania. Musisz zawsze „dozować” informacje, dzięki czemu czytelnik zawsze będzie ich „głodny”...
Po trzecie – pozwól się znaleźć
Nic nie wskórasz, jeśli nikt nie zobaczy Twojego tekstu. Musisz więc pomyśleć o sposobach jego promocji. Pamiętaj, że nie chodzi o to, żeby dotrzeć do jak największej grupy czytelników, ale o to, żeby dotrzeć do czytelników o konkretnych zainteresowaniach. Myśląc więc o sposobach promocji, powinieneś zastanowić się, co pozwoli Ci zrealizować wyznaczone na początku cele.
Jakie masz możliwości? Promocja w kanałach społecznościowych. Promocja w wyszukiwarkach. Promocja na portalach branżowych. Promocja na stronie firmowej. Promocja za pośrednictwem newslettera. A także wiele innych.
Osiągaj efekty
Zawsze, kiedy tworzysz tekst, powinieneś pamiętać o kilku kluczowych sprawach. Przede wszystkim nie możesz pozwolić sobie na wtórność – to największy grzech copywritera. Następną kwestią jest dopasowanie tematyki do charakteru prowadzonej przez Ciebie działalności. Później zamknięcie tematu w ciekawej formie – takiej, która wzbudzi w czytelniku zainteresowanie i zachęci go do dalszego czytania. Musisz przy tym jednak dozować informacje, aby odbiorca cały czas czuł pewnego rodzaju niedosyt. A na koniec jeszcze zaplanować promocję dla swojego artykułu (niekoniecznie w tej kolejności).
Pamiętaj, że nawet najbardziej wartościowy tekst nie jest w stanie dotrzeć do czytelnika, jeśli nie zostanie mu odpowiednio zaprezentowany...
Dodaj komentarz