Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Co kryje się pod zagadnieniem „meta tag”? Czy meta tagi mają wpływ na pozycje stron w wyszukiwarce? Które znaczniki mogą mieć największe znaczenie podczas procesu pozycjonowania? Wreszcie czy są one ważne podczas optymalizacji strony www?

Temat meta tagów jest dość skomplikowany. Jedni twierdzą, że nie mają one większego znaczenia podczas ustalania pozycji strony w rankingu wyszukiwania, inni z kolei wierzą, że algorytmy różnych wyszukiwarek biorą pod uwagę inne elementy, a nawet jeśli meta tagi nie mają większego znaczenia we wspomnianym procesie, to warto o nie zadbać.

Meta tagi a roboty wyszukiwarek

Meta tagi to dodatkowe znaczniki znajdujące się w kodzie Twojej strony. Za ich pomocą możesz „przemycić” dodatkowe informacje związane z serwisem.

Wprawdzie nie wszystkie roboty wyszukiwarek, ustalając kolejność stron w wyszukiwarce i nadając im page rank, biorą pod uwagę meta tagi, jednak nie tylko boty czytają kod strony… Robią to również niektóre katalogi (np. znacznik keywords). A w przypadku znacznika description – również internauci.

Obecnie najpopularniejsze wyszukiwarki to:

  • Google,
  • Yahoo,
  • Bing,
  • Ask.

Musisz wiedzieć, że każda z nich bierze pod uwagę nieco inne informacje i inne meta tagi. Jako że jednak największa liczba osób korzysta z Google, to optymalizując swoją stronę www, powinieneś skupić się przede wszystkim na ważnych dla niej znacznikach, a najważniejszym z nich jest znacznik title. Pamiętaj więc, żeby zawsze go uzupełniać, wykorzystując wybrane frazy kluczowe.

Czytanie meta tagów

Już w 2009 roku Matt Cutts oficjalnie ogłosił, że wyszukiwarka Google, ustalając ranking i kolejność stron w wynikach wyszukiwania, nie bierze pod uwagę meta tagu keywords (dodatkowych słów kluczowych) oraz meta tagu description. W związku z tą informacją, wiele osób zaprzestało stosowania wspomnianych znaczników. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie. W końcu internauci, poszukując w sieci informacji, korzystają z różnych wyszukiwarek. A jak już wspominałam, nie każda wyszukiwarka, podczas ustalania pozycji strony w rankingu, bierze pod uwagę te same znaczniki.

Warto też podkreślić, że mimo iż roboty Google’a nie biorą pod uwagę description, to jednak jest on widoczny dla użytkowników, kiedy przeglądają wyniki „podsunięte” im przez wyszukiwarkę. Gdzie go widzą? Jest to krótki opis znajdujący się tuż pod tytułem i adresem strony. Okazuje się więc, że znacznik description może mieć wpływ na liczbę kliknięć w Twoją stronę – nie powinieneś go pomijać podczas optymalizacji kodu strony. Zresztą pomimo że Google oficjalnie zaprzecza, żeby wspomniane wcześniej meta tagi miały jakiekolwiek znaczenie dla robotów ich wyszukiwarki, to jednak zaleca, żeby nie pomijać tych znaczników podczas optymalizacji kodu strony…

Przemyślane działania

Jeszcze tylko podkreślę, że jeśli nie do końca wiesz, w jaki sposób posługiwać się meta tagami, to nie powinieneś samodzielnie podejmować się optymalizacji swojej strony Twoje działania jej bowiem nie pomogą. Szczególnie, jeśli będziesz starał się „upchać” w dodatkowych znacznikach zbyt dużą ilość słów kluczowych. Może to spowodować, że roboty wyszukiwarek oznaczą Twoją stronę jako spam…

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl