Zanim skupię się na kosztach, na jakie jesteś narażony decydując się na reklamę AdWords, chciałabym Ci trochę przybliżyć to zagadnienie. Z tekstu dowiesz się więc m.in.:
Co to jest reklama AdWords?
Jeśli szukasz sposobu na szybkie zaprezentowanie oferty swojej firmy w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, to zagadnieniem na którym powinieneś się skoncentrować, jest Google AdWords – płatna reklama kontekstowa, która pozwali Ci wyświetlić adres Twojej strony nad organicznymi wynikami wyszukiwania.
AdWords to nie SEO
Bardzo często popełnianym błędem jest utożsamianie Google AdWords z SEO. Żebyś tego uniknął postaram się krótko przedstawić różnice między tymi dwoma zagadnieniami:
Można oczywiście przedstawić więcej różnic między AdWords i SEO, jednak te, które przytoczyłam powyżej, najlepiej je obrazują.
Za co płacisz?
Google daje Ci możliwość całkowitej kontroli kosztów związanych z prowadzeniem kampanii AdWords. Wysokość opłaty określasz z góry, deklarując maksymalną kwotę, którą możesz wydać każdego dnia.
Mimo że podajesz kwotę maksymalną, nie oznacza to, że musi ona zostać w całości wykorzystana (wszystko zależy od tego, jakie stawki zadeklarują osoby zarządzające konkurencyjnymi kampaniami). Prowadząc bowiem kampanię AdWords, za każdym razem, kiedy Twoje słowo-klucz wpisywane jest do wyszukiwarki, odbywa się licytacja. Jej celem jest określenie, które reklamy będą widoczne w wynikach wyszukiwania i jaka będzie ich kolejność. Im wyższą kwotę zadeklarujesz, tym masz większe szanse na wyświetlenie reklamy (dostępnych jest 11 miejsc). Od maksymalnej kwoty, jaką określisz zależy też, na którym miejscu Twoja reklama zostanie wyświetlona.
Żeby jednak Twoje reklamy mogły wziąć udział w licytacji, musisz najpierw określić swój model rozliczeniowy, a w przypadku reklamy w wyszukiwarce do wyboru masz:
Najczęściej wybieraną formą rozliczeniową jest CPC, ponieważ pieniądze z Twojego konta pobierane są wyłącznie wtedy, gdy ktoś kliknął w ofertę.
Musisz wiedzieć, że koszty poszczególnych kliknięć różnią się np. w zależności od tego, jak bardzo konkurencyjna jest dana fraza. Stawki wahają się od kilkunastu groszy nawet do kilku złotych (za bardzo konkurencyjne frazy).
Jak optymalizować kampanię?
Na koszty kampanii AdWords ma wpływ jej optymalizacja. Umiejętnie przeprowadzone działania w tym zakresie mogą znacznie obniżyć koszty jej prowadzenia. Poza kosztem kliknięcia wpływ na pozycję reklamy ma również Wynik Jakości, który swoją wartość bierze z kilku czynników kampanii: czasu jej prowadzenia, współczynnika kliknięć CTR, jakości reklam oraz jakości strony docelowej. Dzięki optymalizacji tych elementów możesz niższym kosztem zyskać wyższe pozycje, a co za tym idzie większą ilość kliknięć w swoją reklamę przy takim samym budżecie dziennym.
Dlaczego warto korzystać z Google AdWords?
Google AdWords to idealne uzupełnienie SEO. Nie każdy jednak powinien decydować się na tę formę reklamy. Jeśli chcesz szybko dotrzeć do konkretnego grona odbiorców. Jeśli chcesz mieć całkowitą kontrolę nad przebiegiem i kosztami prowadzonych działań. Jeśli chcesz mieć możliwość sprawdzania, jakie słowa kluczowe mają wpływ na oglądalność Twojej strony. Wreszcie jeśli chcesz mieć gwarancję, że Twoja reklama zostanie wyemitowana na szczycie listy wyszukiwania Google'a. To jesteś osobą, która powinna zainwestować w kampanie AdWords.
Informacje na temat usługi Google AdWords znajdziesz na stronie:www.silence.pl/Linki-sponsorowane. Dodam, że jako firma posiadamy dostęp do darmowych kuponów Google AdWords, które udostępniamy naszym nowym klientom, dając im tym samym możliwość przetestowania skuteczności wspomnianej usługi 😉
Dodaj komentarz