Źródło grafiki: developers.facebook.com
Czy wiesz po co został stworzony protokół Open Graph? Jego zadaniem jest pomoc użytkownikom Facebooka w „opowiadaniu historii ich życia”. Dzięki niemu mogą dzielić się ze znajomymi wydarzeniami, które odegrały dla nich ważną rolę, np. jakie miejsca odwiedzili, jakiej muzyki słuchają czy też jaką książkę ostatnio przeczytali. Ważne jest to, że każdy użytkownik może samodzielnie decydować o tym, jakimi wydarzeniami ze swojego życia chce się podzielić i komu chce je opowiedzieć.
Komunikat
Elementem kluczowym są tu aplikacje wykorzystujące protokół Open Graph. To za ich pośrednictwem użytkownicy Facebooka mogą „opowiadać swoje historie”. Każda taka aplikacja jest ściśle związana ze wspomnianym kanałem społecznościowym, a do prawidłowego działania potrzebuje trzech elementów:
Dzięki nim, aplikacja jest w stanie stworzyć komunikat, który pojawi się:
Forma, w jakiej pojawia się komunikat o wykonaniu akcji, zawsze jest taka sama i wygląda w następujący sposób: użytkownik-akcja-obiekt, np. Ewa słucha Caro Emerald.
Źródło grafiki: developers.facebook.com
Zalety zastosowania
Wyjątkowość aplikacji wykorzystujących Open Graph jest związana przede wszystkim z generowanymi przez nie wpisami. Za ich pośrednictwem możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Informacje o czynnościach podjętych przez jednego użytkownika są widoczne dla jego znajomych, dzięki czemu zwiększa się klikalność w dany post. Największą klikalność generują posty z aplikacji, które przyjęły formę gier. Wyobraź sobie, że grasz w grę za pośrednictwem dowolnej aplikacji. Masz do przejścia kilka plansz, jednak w połowie gry okazuje się, że natrafiłeś na duże trudności i sam sobie nie poradzisz. Chcesz więc poprosić o pomoc znajomych . Nie musisz w tym celu wychodzić z aplikacji, dzięki Open Graphowi w grze istnieje bowiem przycisk „pomóż mi”. Wystarczy, że w niego klikniesz, a Twoja prośba o pomoc ukaże się w profilu wybranych przez Ciebie użytkowników Facebooka, którzy po kliknięciu w Twój post, zostaną przekierowani do gry i będą mogli udzielić Ci pomocy. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacząco zwiększa się zasięg postów.
Dodatkową zaletą aplikacji z protokołem Open Graph jest to, że możesz szczegółowo monitorować akcje wykonane przez użytkowników korzystających z Twojej aplikacji. Dzięki temu jesteś na bieżąco informowany o tym, jakie przynosi ona efekty.
Proces weryfikacji
Musisz wiedzieć, że aplikacje wykorzystujące Open Graph nie mogą generować postów, które nie zostały zatwierdzone przez użytkownika. Wszystkie komunikaty muszą być tworzone w taki sposób, aby ich nie zaskakiwały, ale sprostały ich wymaganiom.
Facebook posiada szczegółowe wytyczne wykorzystania protokołu Open Graph w aplikacjach. Pamiętaj więc, że zanim Twoja aplikacja pojawi się na Facebooku, musi zostać poddana procesowi weryfikacji, który trwa maksymalnie do 3 dni roboczych.
Efekty
Jeśli szukasz sposobu na wzbudzenie zainteresowania fanów Twojego fan page'a, to aplikacja wykorzystująca Open Graph jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Nie tylko bowiem zaangażujesz fanów w życie marki, ale też zwiększysz zasięg swojej strony. Musisz tylko pamiętać, żeby trzymać się stworzonych przez Facebook zasad dotyczących tworzenia aplikacji, ponieważ łamiąc regulamin pokazujesz swój brak profesjonalizmu.
Dodaj komentarz