Jeśli chcesz, żeby prowadzone dla ciebie kampanie PPC osiągały pełną moc, musisz pamiętać o tym, że reklama wizerunkowa jest nieodłączną częścią sprzedaży. Im lepiej potencjalny klient cię zna, im większym zaufaniem cię darzy, tym jest bardziej skłonny dokonać u ciebie zakupu.
Zastanów się, jak sam robisz zakupy w sieci. Wybierasz sklepy, które znasz, w których wcześniej kupowałeś lub robił to ktoś z Twoich znajomych, czy może decydujesz się na zakupy w sklepach, których oferta Ci się po prostu spodobała? Jeśli jesteś drugim typem konsumenta, to należysz do mniejszości. Otóż duża część internautów deklaruje, że do e-zakupów wybiera jedynie sprawdzone źródła, ponieważ m.in. obawia się oszustwa czy też braku rzetelności ze strony sprzedawcy. Tego rodzaju postawa wynika ze złych doświadczeń w przeszłości – a jeśli człowiek raz się sparzy, to przy kolejnej okazji będzie się starał zabezpieczyć z każdej strony. Nikomu nie uśmiecha przecież tracić czasu, a w wielu przypadkach również pieniędzy, kiedy może dokonać zakupu w miejscu, któremu ufa. I tak koło się zamyka. Jeśli Twoja marka nie jest znana potencjalnym klientom – prowadzisz sklep sportowy, ale jesteś nowy na rynku, założyłeś właśnie sklep z odzieżą i dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sprzedażą przez Internet – musisz liczyć się z tym, że Twoje szanse na konwersje w postaci sprzedaży w pierwszych miesiącach działalności będą znacznie ograniczone, ponieważ będziesz konkurować z ofertami firm, które już mają swoje miejsca w świadomości Twoich potencjalnych klientów.
Wizerunek, wizerunek i jeszcze raz wizerunek! W tym doszukuj się swojej szansy. Bo musisz wiedzieć, że nawet jeśli Cię wszędzie widzą, to nie oznacza, że u Ciebie kupią. Więc nie chodzi o to, żeby Twoją reklamę widzieli, ale żeby zaczęli Ci ufać. A to już bardziej złożona sprawa, która wymaga przygotowania w wielu aspektach.
Oczywiście mówi się, że często nad rozsądkiem biorą górę emocje. Zakupy pod wpływem chwili – skąd ja to znam – ale nawet jeśli raz się to uda, nie oznacza to wcale, że za każdym razem będzie się udawać. Zresztą takie akcje to raczej jednorazowe strzały, które powinny uatrakcyjniać kampanię reklamową, a nie w głównej mierze się na niej opierać.
Przygotuj stronę sprzedażową
Wystarczy przytoczyć, że aż ponad połowa klientów e-commerce zadeklarowało, że zanim kupi, szuka informacji o produkcie w sieci* – a to oznacza, że nawet jeśli Twoja kampania reklamowa wzbudzi zainteresowanie, to wiele osób będzie chciało dowiedzieć się więcej na temat Twojej oferty. W tej sytuacji, jeśli na Twojej stronie www (na którą przeniosą się bezpośrednio po kliknięciu w reklamę) nie znajdą interesujących informacji – na pewno nie kupią.
Co z tego wynika? Wizerunek to nie tylko kampania reklamowa, ale przede wszystkim solidnie przygotowana strona www. Pomyśl o tym w ten sposób, że w przypadku e-sklepu strona www zastępuje sprzedawcę, dlatego muszą się na niej znaleźć wszystkie informacje, o które klient zapytałby w sklepie stacjonarnym. Jeśli coś pominiesz – nic prostszego! – klik i klient kupuje u kogoś innego… Co więcej, strona internetowa to także witryna sklepowa, dlatego zdjęcia, jakie się na niej znajdują, powinny być wybierane z dużą precyzją (wysoka jakość, odwzorowanie rzeczywistości, możliwość obejrzenia towaru z każdej strony – to dodatkowe atuty). Kolejna niezwykle ważna sprawa – daj swojemu klientowi możliwość wyboru przesyłki. To zdecydowanie nie tylko podniesie prestiż Twojego sklepu, ale też doda mu kilka punktów do kwestii zaufania.
Dopiero w momencie, kiedy będziesz mieć solidnie przygotowaną i użyteczną stronę www (powyżej jedynie delikatnie dotknęliśmy tego tematu), możesz przejść do rozpoczęcia kampanii wizerunkowej w sieci.
Działając wizerunkowo, powinieneś łączyć wiele kanałów marketingowych, o czym pisałam w artykule: Punkty styku - oto dlaczego kampanie e-marketingowe mogą być efektywniejsze. W tym tekście chciałabym przede wszystkim uzmysłowić Ci, jak ważną rolę w procesie marketingowym ma budowanie wizerunku marki. Bez tego Twoje szanse na bezpośrednie konwersje są zdecydowanie mniejsze niż w przypadku sklepu, który jest już dobrze znany konsumentom. Tak więc Twoim pierwszym krokiem na drodze sprzedaży powinno być zdobycie zaufania potencjalnych klientów, poprzez kampanię wizerunkową w sieci:
Możliwości jest bardzo dużo – a im bardziej kreatywne, tym lepiej, ponieważ dzięki temu będziesz mieć większą szansę na zapamiętanie. Im częściej będziesz przedstawiać swoim potencjalnym klientom wartościowe dla nich materiały, tym większe zyskasz w ich oczach uznanie, co przyczyni się do systematycznego zwiększania konwersji. A jak zacznie pojawiać się sprzedaż, zaczną pojawiać się pozytywne opinie o zakupach za pośrednictwem Twojej strony, pomału rosnąć będzie prestiż Twojej marki, a także liczba konwersji, czyli to, na czym Ci najbardziej zależy.
Twoja kampania PPC nie sprzedaje, mimo że doprowadza ruch na Twoją stronę? Dopatrujesz się problemów w kampanii? Możesz nie mieć ku temu podstaw, ponieważ problem może być bardziej złożony niż Ci się wydaje. Zastanów się – skoro ludzie klikają w reklamy, to znaczy, że są nimi zainteresowani, to na stronie jest jakiś problem, ponieważ po tym, jak na nią trafią, nie podejmują decyzji zakupowej. Mogą np. nie ufać Twojej marce, dlatego jedną z bardzo ważnych kwestii jest systematyczne budowanie jej wizerunku wśród potencjalnych odbiorców.
Warto doczytać: http://www.ecommercepolska.pl/pl/dla-czlonkow/cyfrowa-baza-wiedzy/badania-i-raporty/
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz