Czy decydując się na kampanię PPC - zarówno w Google, jak i w social mediach - zastanawiałeś się, czy Twoja strona www jest odpowiednio przygotowana do działań promocyjnych? Jeśli nie, a agencja, z którą podjąłeś współpracę, nie zwróciła Ci na to uwagi, może się okazać, że nie będziesz zadowolony z osiągniętych efektów... Otóż powinieneś wiedzieć, że przygotowanie strony docelowej jest jednym z kluczowych elementów, które mają wpływ na to, czy podjęte dla Ciebie działania odniosą sukces.
Musisz wiedzieć, że strona, na której lądują użytkownicy po kliknięciu w reklamę, jest kluczowym elementem każdej kampanii PPC i tak naprawdę to, w jaki sposób jest przygotowana, ma duży wpływ na to, ile konwersji przyniosą działania reklamowe!
To właśnie z tego powodu specjaliści polecają tworzenie stron docelowych dedykowanych pod konkretne kampanie*. I mimo że wymaga to dodatkowych nakładów pracy, czasu i pieniędzy, to warto to zrobić, aby przybliżyć swoją szansę na sukces.
* Oczywiście nie w przypadku sklepów internetowych.
Pamiętaj! Po pierwsze – szczegółowo zaplanuj ścieżkę zakupu: musi być w pełni intuicyjna, a jej poszczególne odcinki dopracowane pod względem technicznym, po drugie – przygotuj feed produktowy: tak naprawdę bez niego zarówno promocja w Google’u, jak i na Facebooku ma bardzo ograniczone możliwości.
Przygotowanie feedu produktowego do kampanii w Google AdWords: kliknij tutaj.
Przygotowanie feedu produktowego do kampanii Facebook Ads: kliknij tutaj.
Przygotuj pod kampanię PPC dedykowaną stronę docelową, na której jedyną akcją, jaką będzie mógł wykonać odwiedzający ją użytkownik, będzie dodanie do listy uczestników.
**W przypadku zapisu na newsletter warto pamiętać o tym, żeby w zamian za pozostawienie danych zaoferować coś użytkownikowi, np. dostęp do pliku PDF, w którym znajdzie m.in. wyjaśnienie interesujących go zagadnień czy kupon rabatowy na Twoje usługi.
Przygotuj czytelną stronę internetową, z której będzie jasno wynikało, co oferujesz i jakie korzyści osiągnie osoba, która zdecyduje się na podjęcie z Tobą współpracy. Kieruj użytkowników bezpośrednio na stronę z ofertami, na której jednocześnie będzie możliwość skontaktowania się z Tobą.
Od góry strony:
Pamiętaj o tym, żeby na stronie docelowej umieścić informacje, które będą zawarte także w reklamie. Przygotowując treści, skup się na użyciu wybranych wcześniej słów kluczowych – mowa o kampanii w Google AdWords, ale także Facebook Ads oraz innych mediach społecznościowych – nie chodzi o jednak o to, aby pozycjonować wspomniany landing, ale o to, aby w pełni zintegrować komunikację na stronie i w reklamie.
Pamiętaj, że w przygotowaniu strony docelowej pod kampanie PPC najważniejsze są: spójność komunikatów na stronie i w reklamie, prostota przekazu oraz skupienie się wyłącznie na jednej akcji ze strony użytkownika i do niej przez cały czas nakłanianie. Im mniej rozpraszaczy, im jaśniejszy komunikat, im prostszy sposób dokonania akcji, tym większa szansa na konwersje!
Czy widzisz już, że to czy kampania PPC przynosi pożądane efekty, nie zależy tylko od technicznych umiejętności i doświadczenia osoby, która ją uruchamia? To zdecydowanie bardziej złożone zagadnienie. Wybór odpowiedniego formatu, grup odbiorczych/słów kluczowych, dobór grafiki czy przygotowanie treści, to zarówno w przypadku reklam na Facebooku, jak i reklam Google AdWords dopiero początek. Elementem, który ma duży wpływ na liczbę konwersji jest także strona docelowa, na której użytkownicy lądują po kliknięciu w kreację reklamową. Dopiero w momencie, gdy odpowiednio ją przygotujesz, masz szansę na sukces.
P.S. Jeśli Twoja strona ma jakiekolwiek problemy techniczne, pamiętaj, że lepiej jest najpierw je naprawić, a dopiero później rozpoczynać działania promocyjne.
P.S. 2 Masz pytania? Daj komentarz, a chętnie odpowiemy 😉
Dodaj komentarz