Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Czy decydując się na kampanię PPC – zarówno w Google, jak i w social mediach – zastanawiałeś się, czy Twoja strona www jest odpowiednio przygotowana do działań promocyjnych? Jeśli nie, a agencja, z którą podjąłeś współpracę, nie zwróciła Ci na to uwagi, może się okazać, że nie będziesz zadowolony z osiągniętych efektów… Otóż powinieneś wiedzieć, że przygotowanie strony docelowej jest jednym z kluczowych elementów, które mają wpływ na to, czy podjęte dla Ciebie działania odniosą sukces.

Zrezygnuj z prowadzenia kampanii reklamowej, jeśli Twoja strona:

  1. posiada niedociągnięcia techniczne, które mimo że są niewidoczne gołym okiem, to jednak mogą sprawić problemy podczas podłączania analityki czy, co gorsza, składania zamówienia przez użytkownika;
  2. nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co może wiązać się z poważnymi stratami nie tylko w liczbie użytkowników, ale przede wszystkim – konwersji;
  3. jej czas ładowania jest zbyt długi – w ten sposób bardziej zniechęcisz użytkowników (szczególnie tych mobilnych) do korzystania z Twojej oferty, niż nakłonisz ich do dokonania konwersji;
  4. jest nieczytelna, zawiera zbyt wiele elementów, które rozpraszają uwagę użytkowników albo posiada zbyt wiele miejsc, w których mogą dokonać akcji, co wiąże się z tym, że nie zawsze muszą wybrać te, na których Ci zależy;
  5. zawiera zupełnie inny kontent niż oferta, którą chcesz reklamować – sprzedając buty do biegania w reklamie, użytkownik oczekuje, że po kliknięciu w kreację zostanie przekierowany do witryny, gdzie wspomniane buty znajdzie, jeśli tak się nie dzieje, zwykle poirytowany wychodzi i więcej nie wraca.

Musisz wiedzieć, że strona, na której lądują użytkownicy po kliknięciu w reklamę, jest kluczowym elementem każdej kampanii PPC i tak naprawdę to, w jaki sposób jest przygotowana, ma duży wpływ na to, ile konwersji przyniosą działania reklamowe!

To właśnie z tego powodu specjaliści polecają tworzenie stron docelowych dedykowanych pod konkretne kampanie*. I mimo że wymaga to dodatkowych nakładów pracy, czasu i pieniędzy, to warto to zrobić, aby przybliżyć swoją szansę na sukces.

* Oczywiście nie w przypadku sklepów internetowych.

Dostosuj swoją stronę do celu promocji

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie online?

Pamiętaj! Po pierwsze – szczegółowo zaplanuj ścieżkę zakupu: musi być w pełni intuicyjna, a jej poszczególne odcinki dopracowane pod względem technicznym, po drugie – przygotuj feed produktowy: tak naprawdę bez niego zarówno promocja w Google’u, jak i na Facebooku ma bardzo ograniczone możliwości.

Przygotowanie feedu produktowego do kampanii w Google AdWords: kliknij tutaj.

Przygotowanie feedu produktowego do kampanii Facebook Ads: kliknij tutaj.

Chcesz zwiększyć liczbę zapisów na webinar lub inne organizowane przez Ciebie wydarzenie?

Przygotuj pod kampanię PPC dedykowaną stronę docelową, na której jedyną akcją, jaką będzie mógł wykonać odwiedzający ją użytkownik, będzie dodanie do listy uczestników.

**W przypadku zapisu na newsletter warto pamiętać o tym, żeby w zamian za pozostawienie danych zaoferować coś użytkownikowi, np. dostęp do pliku PDF, w którym znajdzie m.in. wyjaśnienie interesujących go zagadnień czy kupon rabatowy na Twoje usługi.

Chcesz więcej zapytań o swoją ofertę?

Przygotuj czytelną stronę internetową, z której będzie jasno wynikało, co oferujesz i jakie korzyści osiągnie osoba, która zdecyduje się na podjęcie z Tobą współpracy. Kieruj użytkowników bezpośrednio na stronę z ofertami, na której jednocześnie będzie możliwość skontaktowania się z Tobą.

Elementy, o których nie możesz zapomnieć!

Od góry strony:

  • nagłówek – w nim jasno wyjaśnij, co chcesz, aby użytkownicy zrobili na Twojej stronie,
  • lead – tu możesz krótko rozwinąć myśl płynącą z nagłówka,
  • zdjęcie/video – tego rodzaju elementy uatrakcyjniają stronę, a odpowiednio dopasowane do umieszczonych na niej treści mogą przybliżyć użytkownika do momentu dokonania konwersji,
  • zawołanie do działania – tu masz pierwszy raz szansę bezpośrednio zaprosić użytkownika do wykonania wspomnianej na początku przez Ciebie akcji,
  • produkt/usługa/oferta – pokaż, jakie korzyści czekają osobę, która dokona konwersji na Twojej stronie (możesz dołączyć tu zdjęcia produktu w trakcie jego użytkowania lub też zobrazowany moment transakcji – przygotowując grafikę, pamiętaj, że odbiorcy podążają za wzrokiem osób przedstawionych na zdjęciach),
  • zawołanie do działania – kolejny moment na to, aby użytkownik zaczął zastanawiać się nad dokonaniem konkretnej akcji,
  • rekomendacje osób, które już korzystały z Twoich usług,
  • na koniec po raz kolejny zawołanie do działania, które „zostanie z użytkownikiem”, który dotarł do tego momentu.

Pamiętaj o tym, żeby na stronie docelowej umieścić informacje, które będą zawarte także w reklamie. Przygotowując treści, skup się na użyciu wybranych wcześniej słów kluczowych – mowa o kampanii w Google AdWords, ale także Facebook Ads oraz innych mediach społecznościowych – nie chodzi o jednak o to, aby pozycjonować wspomniany landing, ale o to, aby w pełni zintegrować komunikację na stronie i w reklamie.

Pamiętaj, że w przygotowaniu strony docelowej pod kampanie PPC najważniejsze są: spójność komunikatów na stronie i w reklamie, prostota przekazu oraz skupienie się wyłącznie na jednej akcji ze strony użytkownika i do niej przez cały czas nakłanianie. Im mniej rozpraszaczy, im jaśniejszy komunikat, im prostszy sposób dokonania akcji, tym większa szansa na konwersje!

Reklama + strona docelowa = sukces

Czy widzisz już, że to czy kampania PPC przynosi pożądane efekty, nie zależy tylko od technicznych umiejętności i doświadczenia osoby, która ją uruchamia? To zdecydowanie bardziej złożone zagadnienie. Wybór odpowiedniego formatu, grup odbiorczych/słów kluczowych, dobór grafiki czy przygotowanie treści, to zarówno w przypadku reklam na Facebooku, jak i reklam Google AdWords dopiero początek. Elementem, który ma duży wpływ na liczbę konwersji jest także strona docelowa, na której użytkownicy lądują po kliknięciu w kreację reklamową. Dopiero w momencie, gdy odpowiednio ją przygotujesz, masz szansę na sukces.

P.S. Jeśli Twoja strona ma jakiekolwiek problemy techniczne, pamiętaj, że lepiej jest najpierw je naprawić, a dopiero później rozpoczynać działania promocyjne.

P.S. 2 Masz pytania? Daj komentarz, a chętnie odpowiemy 😉

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl