Reklama dla sklepów internetowych w Google Ads wygląda nieco inaczej niż reklama stron usługowych. W przypadku e-sklepów głównym celem promocji jest bezpośrednia sprzedaż produktów i na tym należy się skupić, tworząc strategię reklamową. Jak to zrobić? Zapraszam do dalszej części artykułu.
Z naszego doświadczenia wynika, że jeśli chodzi o Google Ads formy promocji, które przynoszą najlepsze efekty dla branży e-commerce to:
Dzięki nim cieszymy się efektywnymi wynikami sprzedaży.
źródło grafiki: www.analytics.google.com
źródło grafiki: www.analytics.google.com
źródło grafiki: www.analytics.google.com
Jak zbudować kampanię dla sklepu internetowego w Google Ads, aby przynosiła wymierne efekty? W tym artykule odpowiemy na to pytanie.
Podstawowa zasada reklamowania się w sieci jest następująca: najpierw rozpoznawalność, potem ruch, a w końcu sprzedaż. Jeśli więc twój e-sklep nie przynosi w tej chwili zadowalających efektów sprzedażowych - postaw na zwiększenie rozpoznawalności marki i spróbuj zachęcić większą liczbę użytkowników do odwiedzenia twojego sklepu www.
Należy połączyć działania marketingowe, aby dotrzeć do różnych miejsc w sieci. Nie mogą to być jednak przypadkowe miejsca, tylko takie, które odwiedzają twoi potencjalni klienci. Chodzi o to, żeby ich zachęcić do przejścia stamtąd na stronę twojego e-sklepu. Prowadzisz e-commerce z kosmetykami dla przyszłych mam i niemowlaków? Oprócz pozycjonowania na konkretne frazy kluczowe, warto pokusić się o publikacje w serwisach parentingowych oraz współpracę z influencerkami w social mediach. Rozpoznawalność wzmocnią dodatkowo reklamy na Facebooku i Instagramie, a całość dopną Google Adsy.
Może ci się wydawać, że jeśli ktoś szuka danego przedmiotu w Google’u, to jest gotowy na zakup. Jeśli więc wyświetlisz mu swoje reklamy, to możesz być pewny, że kupi od ciebie dany produkt. To zdanie nie jest do końca prawdziwe, ponieważ musisz mieć na uwadze fakt, że twoje reklamy w Google nie są jedyne. Obok twoich kreacji reklamowych na pewno pojawią się też reklamy innych reklamodawców, co oznacza, że twój potencjalny klient będzie miał wybór. W większości wypadków jeśli internauta może wybierać między ofertami różnych sklepów, to wybierze sklep, który zna (albo już w nim kupował, albo słyszał o nim od znajomych, albo często pojawiała mu się jego reklama i jest to dla niego marka rozpoznawalna) lub - w mniejszym stopniu - którego reklamy się w jakiś sposób wyróżniają (np. grafika w Google Zakupy jest czerwona, kiedy wszystkie inne są białe). Wynika z tego, że jeśli nie zbudujesz najpierw swojej pozycji na rynku i nie zaistniejesz w świadomości potencjalnych odbiorców, sprzedaż w twoim e-sklepie może okazać się niezadowalająca.
W przypadku nowych e-sklepów trzeba uzbroić się w cierpliwość i podczas pierwszego etapu promocji skupić się na tym, aby jak najwięcej użytkowników sieci poznało markę i odwiedziło stronę sklepu. Oczywiście można włączać od początku reklamy sprzedażowe, jednak bez reklam wizerunkowych może okazać się, że wyniki są mocno zaniżone, a budżet przepalony.
Ważne jest również to, aby zadbać o drobne szczegóły użytecznościowe, które są standardem w sklepach internetowych i bez nich trudno jest wygenerować sprzedaż, mowa tutaj w głównej mierze o:
Z naszego doświadczenia wynika, że sklepy, które są znane na rynku i już mają w swojej historii sprzedaż, mają również większe szanse na osiągnięcie zadowalających efektów sprzedażowych i zwiększenie przychodów w krótszym czasie. Jak to zrobić? Polecamy połączenie 4 działań w reklamach Google.
Charakterystyczną cechą kampanii reklamowej Google Zakupy jest to, że przy stosunkowo niskim koszcie można uzyskać wysoki współczynnik konwersji. Tak więc jest to oczywisty wybór dla sklepów internetowych, dla których wspomniane czynniki są szczególnie ważne.
źródło grafiki: www.google.com
Reklama Google Zakupy to reklama produktowa, która wyświetla się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania oraz tymi płatnymi (czyli linkami sponsorowanymi/reklamą Google w sieci wyszukiwania). To bardzo ważna informacja, ponieważ dzięki temu wzrok potencjalnego klienta pada od razu na reklamę, więc wzrasta prawdopodobieństwo, że dokona on za jej pośrednictwem zakupu. Dodatkowo jeśli zdjęcie produktu wyróżnia się na tle pozostałych. Co więcej, jest to reklama graficzna, która od razu pokazuje cenę produktu, jego krótki opis i link do sklepu, w którym można go kupić - dzięki takiej transparentności przekazu i łatwości dokonania zakupu całość jest dla potencjalnego klienta bardziej przystępna, tym samym zachęcająca do zakupu.
Google ma też dodatkowe miejsce dla tego typu reklam - osobną kartę w wyszukiwarce o nazwie Google Zakupy. Tu również wyświetlane są promowane produkty, a to nie koniec, reklama pojawia się również w karcie Google Grafika, sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. Tak więc włączając Google Zakupy, zwiększasz swoje szanse sprzedażowe.
Ważne w Google Zakupy jest to, że użytkownik wyszukujący produkt, który chce kupić, widzi zarówno Twoją ofertę, jak i ofertę Twojej konkurencji. Może więc szybko porównać ceny i dostępność towarów. Jeśli Twój produkt nie jest unikalny - czyli mają go również inni - to ważne jest to, aby jego cena - z dostawą - była konkurencyjna. To pozwoli na pozyskanie użytkowników i potencjalną sprzedaż. Oczywiście nie zachęcamy do tego, żeby zaniżać ceny, jednak warto o tym aspekcie pamiętać.
To podstawowa reklama Google Ads, która pojawia się na liście wyników wyszukiwania nad linkami naturalnymi. Włączenie tego typu kampanii razem z Google Zakupy zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu właśnie w twoim sklepie www. Bowiem nawet jeśli wzrok internauty nie zatrzyma się na reklamie graficznej/produktowej, to użytkownik ma szansę jeszcze zobaczyć reklamę w postaci linka sponsorowanego. Jest to też świetne uzupełnienie dla pozycjonowania, szczególnie na frazy kluczowe, które mają problem z tym, żeby osiągnąć najwyższe pozycje. Jak widzisz, pomijając reklamy w sieci wyszukiwania możesz wiele stracić.
Promocję swojego e-sklepu możesz wzmocnić marketingowo, wykorzystując nowy rodzaj kampanii automatycznej w Google Ads, a mianowicie Performance Max. Jest to kampania, która koncentruje się na marketingu efektywnościowym. Za jej pośrednictwem możesz za jednym zamachem docierać do swoich potencjalnych klientów znajdujących się w różnych miejscach sieci (bez konieczności osobnego ustawiania poszczególnych umiejscowień podczas budowania kampanii reklamowej), m.in.: w sieci reklamowej i wyszukiwania, Gmailu, YouTubie, Mapach Google czy na kartach Google Discover.
Performance Max jest reklamą zautomatyzowaną, dlatego trzeba tu w dużym stopniu zaufać algorytmowi i dokładnie określić cel konwersji, jaki chce się osiągnąć i dobrze go skonfigurować. Algorytm testuje różne możliwości i połączenia, a w efekcie wybiera te przynoszące najlepsze wyniki.
W przypadku naszych klientów kampanie tego typu bardzo dobrze się sprawdzają i mimo że początkowo podchodziliśmy do nich z pewną rezerwą, na dzień dzisiejszy wykorzystujemy je z dużymi sukcesami. Spójrz na przygotowaną przez nas infografikę.
Widać tu porównanie miesiąc do miesiąca kampanii sprzedażowej Google Ads, którą prowadziliśmy dla jednego z naszych klientów. W miesiącu, w którym prowadziliśmy promocję bez wykorzystania Performance Max, miało miejsce 20 transakcji, a koszt pozyskania klienta wynosił około 70 zł. Z kolei w miesiącu, w którym wprowadziliśmy zautomatyzowaną kampanię, liczba transakcji wzrosłą do 59, a koszt pozyskania klienta obniżył się do kwoty 32 zł. Pokazuje to siłę Performance Max, dzięki której sprzedaż w tym przypadku wzrosła ponad dwukrotnie. Sprawdź, jak zadziała tego rodzaju kampania u ciebie.
Reklamy oparte o remarketing są niezwykle ważną częścią procesu marketingowego. Bo kiedy wspomniane wcześniej kampanie docierają do osób konkretnie zainteresowanych produktami sprzedawanymi w twoim e-sklepie, to reklamy oparte o remarketing docierają wyłącznie do osób, które już odwiedziły twój sklep (a często wykonały w nim także konkretne akcje, np. dodały produkty do koszyka, ale ostatecznie ich nie kupiły). To bardzo ważne, żeby przypominać się w reklamie osobom, które rozpoczęły proces zakupowy, ale go nie dokończyły, bowiem przyczyn takiego zjawiska może być wiele, np. rozkojarzenie, brak czasu, porównywanie kilku ofert. Warto więc ponownie zaprezentować swoja ofertę tego typu klientom, gdyż prawdopodobieństwo zakupu jest tu zdecydowanie wyższe niż ma to miejsce w przypadku użytkowników do tej pory nie mających styczności z marką.
Google Adsy dają możliwość włączenia remarketingu dynamicznego. To szansa na wyświetlenie potencjalnemu klientowi reklam produktów, które wcześniej go zainteresowały. Jest to ważne, ponieważ w prosty sposób pomaga dokończyć proces zakupowy.
Pamiętaj, że jeśli chodzi o kampanie reklamowe dla e-commerce w Google Adsach, sprawa nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać i całość musi zostać zaplanowana nieco inaczej niż promocja dla klienta usługowego.
Nie mając odpowiedniej pozycji na rynku i nie istniejąc w świadomości swoich potencjalnych klientów, żaden e-sklep nie ma szans w pełni wykorzystać możliwości, jakie dają reklamy. W większości przypadków sprzedaż się pojawia, jednak aby ją zmaksymalizować, należy umiejętnie zaplanować strategię marketingową, w której wykorzystywane są nie tylko reklamy sprzedażowe, ale również te wizerunkowe. Ważne jest, aby dokładnie przemyśleć to, co chce się osiągnąć i obliczyć koszty, na jakie można sobie pozwolić, a następnie wybrać formaty reklamowe, za pośrednictwem których można tego dokonać. Pamiętaj, że nie ma jednego sprawdzonego sposobu na sukces - również w przypadku Google Ads - tutaj trzeba przede wszystkim testować różne możliwości.
Potrzebujesz pomocy z kampanią Google Ads? Skontaktuj się z nami!
Dodaj komentarz