Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć swoje zyski, to powinieneś zainteresować się usługą Zakupy Google, która jest skierowana do firm, których nadrzędnym celem jest sprzedaż przez internet. Dzięki tej usłudze może wzrosnąć współczynnik konwersji w Twoim e-sklepie!
Oczami potencjalnego klienta…
Wejdźmy na chwilę w rolę internauty, który szuka w sieci butów do biegania. Przyjmijmy, że jest to mężczyzna, który biega hobbystycznie każdego wieczoru. Dla niego najważniejsza jest jakość obuwia, komfort treningu oraz korzystna cena.
Od czego powinien zacząć poszukiwania idealnych butów? Na początek wyszukiwarka – Google wybiera w Polsce około 95% internautów* i załóżmy, że nasz testowy klient do tego grona należy. Kolejny etap to wpisanie w okno wyszukiwarki nazwy produktu - tu możliwości jest wiele, a wśród nich: „buty do biegania męskie”, „męskie buty do biegania”, „buty do biegania” itp. To od tego, jakie wyniki ukażą się jego oczom zależy, w który link kliknie.
Co ważne, wyniki wyszukiwania dzielą się na 2 rodzaje:
Z kolei wyniki nieorganiczne składają się z:
Każde z nich ma swoje miejsce na liście wyszukiwania:
Źródło grafiki: google.com
Patrząc na zamieszoną wyżej grafikę, zastanów się, co najmocniej przyciąga Twój wzrok. Mój na przykład wędruje na prawą stronę, gdzie zlokalizowany jest boks ze zdjęciami butów. To na tych wynikach wyszukiwania się skupiam i z pewnością to wyświetlone tam modele sprawdzałabym w pierwszej kolejności. Dlaczego? To przede wszystkim oszczędność czasu i wygoda. Oszczędność czasu, ponieważ nie muszę odwiedzać kolejnych stron z butami do biegania, żeby porównać atrakcyjne modele i ich ceny. Takie informacje otrzymuję od razu bez przechodzenia na konkretną stronę. Jest to zarazem bardzo wygodne – szczególnie podczas porównywania poszczególnych ofert, kiedy nie muszę otwierać kilku kart na raz i na zmianę ich przeglądać.
Zakupy Google
Dzisiaj to treści wizualne cieszą się największą popularnością, dlatego usługa Zakupy Google jest bardzo skutecznym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta.
Każdy, kto w wynikach wyszukiwania kliknie w zdjęcie wybranych butów do biegania, zostanie przekierowany na konkretną podstronę konkretnego sklepu. Co więcej, już z poziomu tej podstrony będzie mógł złożyć zamówienie.
Nie będę czarować, z pewnością nie każdy internauta, który kliknie w reklamę z boksu Zakupy Google, kupi dany produkt. Mimo to jego odwiedziny mogą okazać się bardzo owocne. Wystarczy włączyć remarketing dynamiczny. Dzięki temu produkt, którym wyraził zainteresowanie, będzie podążał za nim w sieci, wyświetlając się na innych, odwiedzanych przez niego stronach (należących do sieci partnerskiej Google). Istnieje więc duża szansa na to, że w przyszłości ten internauta dokona zakupu w Twoim e-sklepie.
Co zyskasz dzięki usłudze Zakupy Google?
Przede wszystkim wybrane produkty dostępne w Twoim e-sklepie będą reklamowane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Daje to możliwość szybszego dotarcia do szerszego grona potencjalnych klientów i podwyższenia konwersji dla sklepu. Co więcej, produkty będą zajmowały pozycje obok organicznych i nieorganicznych wyników wyszukiwania, dzięki czemu staną się lepiej widoczne i powstanie większe prawdopodobieństwo, że internauci będą w nie klikać. To nie koniec, ponieważ będą to internauci realnie zainteresowani danym produktem – obok jego zdjęcia w wynikach wyszukiwania będzie bowiem widniała cena i link do strony, na której będą mogli od razu złożyć zamówienie. To wszystko wpływa pozytywnie na zwiększenie współczynnika konwersji!
Dodatkową zaletą tego typu reklamy jest model rozliczeń – CPC. Jako reklamodawca nie płacisz więc za wyświetlenia Twojej kampanii, ale jedynie za poszczególne kliknięcia. Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę, przy automatycznym ustalaniu stawek, jest określany na podstawie wyniku jakości, który w tym przypadku opiera się na ilości danych o reklamowanych produktach i ich odpowiednim skategoryzowaniu. Warto podkreślić też, że na chwilę obecną ceny za kliknięcia są stosunkowo niskie (w porównani do reklam AdWords), co jest wynikiem małej konkurencji.
Zakupy Google mogą być uzupełnieniem dla kampanii AdWords skierowanej na wyszukiwarkę. Potencjalny klient będzie mógł sam wybrać, czy kliknie w reklamę AdWords, czy też w konkretny produkt z prawego boksu Zakupy Google. W obu przypadkach trafi na Twoją stronę, jednak dzięki możliwości wyboru będzie miał wrażenie, że to on znalazł Twoją ofertę. W dzisiejszym świecie bardzo ważne jest to, żeby pozostawić klientowi taką możliwość, ponieważ tym czego najbardziej nie lubi internauta, jest natarczywa reklama.
* Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2015, grupa: internauci w wieku 7+
Dodaj komentarz