Podczas kryzysu z 2008 r., większość firm z działki B2B zdecydowała się przeczekać ten okres, zanim wyszła na prostą – między innymi dzięki obcięciu wydatków na marketing. Także i dziś stoimy przed trudnym wyborem, bowiem może on zadecydować (w najgorszym przypadku) o być albo nie być dla sporej liczby biznesów.
Warto jednak wyciągnąć odpowiednie wnioski, żeby nie popełnić błędów z poprzedniego okresu. Musimy zmienić sposoby działania i współpracy w biznesie. Część z nas, ze względu na narzucone ograniczenia, jeszcze w większym stopniu przeniosła się do świata online – w którym dalej prowadzi swoją działalność, zarówno w zakresie szukania nowych możliwości jak i modelu pracy ze swoimi pracownikami.
Jeśli mieliście przygotowane tegoroczne budżety na targi to – póki co – temat ten w 100% został zawieszony. Nie warto tracić czasu na zamartwianie się nad skutkami ich braków. Jak będzie teraz wyglądać promocja naszej firmy czy szukanie nowych klientów?
Zmiana, którą widzimy aktualnie wymaga od nas szybkiej reakcji. Mamy skuteczne narzędzia oraz odpowiednie metody, aby z taką samą siłą działać w świecie wirtualnym. Czy będzie to wzmocnienie budżetu na prowadzenie kampanii reklamowych lub działań pozycjonujących markę w sieci? Czy też prowadzenie wirtualnych spotkań w sieci z potencjalnymi klientami? Niezależnie od działań, cel mamy jeden – robimy to po to, aby zachować ciągłość i efektywność naszych działań. Tak, aby nasza firma przetrwała ten dziwny czas, a w momencie wyjścia z kryzysu nie została w tyle za innymi, którzy zareagowali w samą porę.
Trzeba zaznaczyć, że działania tego typu mają sporą przewagę. Poza tym najbardziej oczywistym, czyli brakiem wymogu spotkań twarzą w twarz, wszystkie te działania, które podejmiemy w ramach naszej aktywności da się łatwo policzyć. A to przełoży się na dokładne oszacowanie tego, które z działań będą generowały najlepsze wyniki. Jak działać w sieci, aby zapewnić ciągłość generowania leadów? Zoptymalizuj swoje działania w wirtualnym świecie.
Przemyśl swoją strategię w kwestii marketingu internetowego, zanim ubiegnie Cię konkurencja. Mówimy tutaj o rzeczach takich jak:
Jeśli wzmocnisz działania w marketingu internetowym już teraz, to zachowasz spokój w tym niepewnym okresie. Dodatkowo, po wyjściu z kryzysu zdobędziesz sporą przewagę nad konkurencją, która zareagowała zbyt późno.
Jedno jest pewne, po tych wydarzeniach świat nieco się zmieni, więc wprowadzając te wszystkie zmiany w tej chwili – zarówno w kwestiach marketingowych jak i sposobach działania w sieci – będziesz po prostu dobrze przygotowany na to co nas nieubłagalnie czeka – czyli model wirtualny w biznesie. Dlatego nie zwlekaj i działaj już dziś!
Masz problem z tematem marketingu internetowego? Nie wiesz jak sobie poradzić widocznością marki i sprzedażą w sieci? Chętnie Ci pomożemy!
Dodaj komentarz