Rok 2019 zbliża się ku końcowi, więc jesteśmy ciekawi: czy udało Wam się zrealizować wszystkie założone przez siebie cele w kwestiach marketingowych? Marketing to dla niejednej z firm prawdziwe wyzwanie. Wymagają ciągłego analizowania trendów jakie panują na rynku oraz wyjścia ze swojej strefy przyzwyczajeń – bo tylko w taki sposób osiągniesz cele.
Poniżej podsyłamy Wam listę porad, jakie możecie wziąć pod uwagę przy tworzeniu planu na nowy rok. Zapraszamy do lektury 😉.
Tutaj nie wystarczy, że wyszukasz daną grupę ludzi. Zadaj sobie w międzyczasie pytanie: „Dlaczego ta konkretna grupa odbiorców potrzebuje moich produktów lub usłu?” Odpowiedź na to pytanie pozwoli zbudować jeszcze bardziej spójny przekaz marketingowy.
Przykład:
Jakiś czas temu sami stanęliśmy przed tym samym problemem. Rynek marketingu internetowego jest bardzo konkurencyjny i tylko dobrze skrojona oferta pozwoli na przebicie się przez gąszcz usług, jakie można znaleźć w Internecie. Dlatego po przeanalizowaniu konkurencji (na rynku polskim oraz zagranicznym) oraz naszych dotychczasowych produktów – zaktualizowaliśmy naszą ofertę. Skupiliśmy się na zbudowaniu lejka sprzedażowego w odniesieniu do rozbijania obiekcji, jakie mogą mieć potencjalni klienci oraz przedstawiliśmy korzyści, jakie uzyskają po skorzystaniu z naszych usług. Dodatkowo wyróżniliśmy te składniki oferty, które naszym zdaniem wyróżniają nas na plus od konkurencji.
Komunikuj się regularnie ze swoimi klientami na temat tego, co dzieje się w Twojej firmie i co aktualnie oferujesz. Wykorzystuj wpisy blogowe do tego, aby zdobywać jeszcze większą publikę z wyszukiwań organicznych w Google, co wzmocni widoczności Twojej marki.
Przykład:
Niedawno podęliśmy współpracę z jednym z klientów w ramach prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku. Okazało się, że klient ten ma zbudowaną platformę pod swoją witrynę, na której w łatwy sposób copywriterzy mogą dodawać nowe wpisy. Podczas rozmowy dowiedzieliśmy się też, że klient ma już przygotowane artykuły do umieszczenia na stronie na kolejne pół roku. Efekt? Dzięki narzędziom, które używamy do monitorowania widoczności, zauważyliśmy regularne i wysokie wzrosty w pozycjach w pierwszej dziesiątce. Są one bezpośrednio związane z tym, że na stronie systematycznie pojawia się unikatowa treść.
Jesteś przedsiębiorcą, który właśnie rozpoczyna swoje kroki w Internecie? Masz już markę, z którą działasz, ale nie jesteś pewna/pewien czy Twoje działania marketingowe są odpowiednie? Zgłoś się do nas. Pomożemy Ci przeprowadzić analizę oraz zaoferujemy naszą pomoc – abyś zyskał jak najlepsze wyniki marketingowe i sprzedażowe 😊.
Sprawdź naszą ofertę już dziś!
Dodaj komentarz