Pamiętaj, że teksty opublikowane na Twojej firmowej stronie www powinny być raz na jakiś czas „odświeżane” – co oznacza, że powinieneś na bieżąco je uaktualniać, uzupełniać, a nawet dodawać zupełnie nowe treści do swojej witryny. Po co? To przede wszystkim informacja dla robotów wyszukiwarek, że Twój serwis jest rzetelnie prowadzony i dostarcza internautom użytecznych informacji. W ten sposób masz szansę znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania poszczególnych wyszukiwarek (w tym Google).
Więcej informacji na temat aktualizacji treści na stronach www znajdziesz w naszym artykule Aktualizacja treści strony ma wpływ na jej pozycję w Google
To pytanie, które często słyszymy z ust klientów. Nie ma jednak na nie jednoznacznej odpowiedzi – choć można z całą pewnością stwierdzić, że im więcej wartościowych tekstów znajduje się na danej stronie www, tym przychylniejszym okiem spoglądają na nią boty. Najważniejsze jest to, żeby publikowane treści były unikalne, a więc nie dublowały się z innymi tekstami opublikowanymi w sieci. Może to bowiem przyczynić się do szybkiego spadku strony www w wynikach wyszukiwania Google. Nie łudź się, że skopiowany tekst nie zostanie zauważony przez algorytm – Panda czuwa nad jakością treści publikowanych na poszczególnych stronach www i jest w stanie (wcześniej czy później) to wyłapać, co zawsze wiąże się z karą, której nie da się uniknąć.
Systematyczne odświeżanie/dodawanie treści na stronie firmowej jest jednym z czynników SEO, które mają wpływ na pozycjonowanie. Nie lekceważ go więc!
Po zwróceniu uwagi na wartości, jakie przedstawiają treści publikowane na Twojej stronie www, chciałabym przejść do kwestii redagowania i przeredagowywania tekstów. Są to bowiem podstawowe terminy używane podczas składania zamówienia na usługi copywriterskie.
Zredagować oznacza w głównej mierze przygotowanie tekstu (pod względem merytorycznym i stylistycznym) od początku do końca m.in. na podstawie informacji uzyskanych od klienta.
Przeredagować oznacza zmienić istniejący już tekst, a więc pracować na treści już dostępnej i w pewnym stopniu ją przebudowywać, np. poprzez zmianę szyku zdania.
[definicje stworzone w oparciu o SJP PWN]
Jeśli więc zdecydujesz się na to, żeby jedynie w niewielkim stopniu pozmieniać teksty dostępne na swojej stronie firmowej – złóż zamówienie na przeredagowanie tekstów.
Jeśli natomiast zdecydujesz się na dodanie do swojej strony nowych treści – złóż zamówienie na zredagowanie nowych tekstów.
Trzymając się tych zasad będziesz mieć pewność, że Twoje zamówienie nie zostanie opacznie zrozumiane przez zleceniobiorcę – zostanie za to wykonane sprawnie i bez zbędnych niedopowiedzeń. A muszę przyznać, że te mogą pojawić się już na samym początku, czyli na poziomie zapytania ofertowego. Dla copywritera bowiem rozróżnienie wspomnianych terminów jest kluczowe, natomiast klienci często używają ich zamiennie.
Wyobraź sobie sytuację, w której zamiast tekstów nowych otrzymasz teksty lekko zmienione. Efekt będzie nie tylko niemożliwy do zaakceptowania, ale przede wszystkim będzie startą cennego czasu. Aby tego uniknąć, rozróżniaj wspomniane wcześniej terminy. Dzięki temu – zamówienie zostanie zrealizowane szybko, sprawnie i zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Dzięki temu świat może być prostszy 😉
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz