Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Pamiętaj, że teksty opublikowane na Twojej firmowej stronie www powinny być raz na jakiś czas „odświeżane” – co oznacza, że powinieneś na bieżąco je uaktualniać, uzupełniać, a nawet dodawać zupełnie nowe treści do swojej witryny. Po co? To przede wszystkim informacja dla robotów wyszukiwarek, że Twój serwis jest rzetelnie prowadzony i dostarcza internautom użytecznych informacji. W ten sposób masz szansę znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania poszczególnych wyszukiwarek (w tym Google).

Więcej informacji na temat aktualizacji treści na stronach www znajdziesz w tym artykule.

Lepiej dodawać nowe treści, czy uaktualniać „stare” artykuły?

To pytanie, które często słyszymy z ust klientów. Nie ma jednak na nie jednoznacznej odpowiedzi – choć można z całą pewnością stwierdzić, że im więcej wartościowych tekstów znajduje się na danej stronie www, tym przychylniejszym okiem spoglądają na nią boty. Najważniejsze jest to, żeby publikowane treści były unikalne, a więc nie dublowały się z innymi tekstami opublikowanymi w sieci. Może to bowiem przyczynić się do szybkiego spadku strony www w wynikach wyszukiwania Google. Nie łudź się, że skopiowany tekst nie zostanie zauważony przez algorytm – Panda czuwa nad jakością treści publikowanych na poszczególnych stronach www i jest w stanie (wcześniej czy później) to wyłapać, co zawsze wiąże się z karą, której nie da się uniknąć.

Systematyczne odświeżanie/dodawanie treści na stronie firmowej jest jednym z czynników SEO, które mają wpływ na pozycjonowanie. Nie lekceważ go więc!

Teksty zredagowane czy przeredagowane?

Po zwróceniu uwagi na wartości, jakie przedstawiają treści publikowane na Twojej stronie www, chciałabym przejść do kwestii redagowania i przeredagowywania tekstów. Są to bowiem podstawowe terminy używane podczas składania zamówienia na usługi copywriterskie.

Zredagować oznacza w głównej mierze przygotowanie tekstu (pod względem merytorycznym i stylistycznym) od początku do końca m.in. na podstawie informacji uzyskanych od klienta.

Przeredagować oznacza zmienić istniejący już tekst, a więc pracować na treści już dostępnej i w pewnym stopniu ją przebudowywać, np. poprzez zmianę szyku zdania.

[definicje stworzone w oparciu o SJP PWN]

Jeśli więc zdecydujesz się na to, żeby jedynie w niewielkim stopniu pozmieniać teksty dostępne na swojej stronie firmowej – złóż zamówienie na przeredagowanie tekstów.

Jeśli natomiast zdecydujesz się na dodanie do swojej strony nowych treści – złóż zamówienie na zredagowanie nowych tekstów.

Unikając zbędnych nieporozumień

Trzymając się tych zasad będziesz mieć pewność, że Twoje zamówienie nie zostanie opacznie zrozumiane przez zleceniobiorcę – zostanie za to wykonane sprawnie i bez zbędnych niedopowiedzeń. A muszę przyznać, że te mogą pojawić się już na samym początku, czyli na poziomie zapytania ofertowego. Dla copywritera bowiem rozróżnienie wspomnianych terminów jest kluczowe, natomiast klienci często używają ich zamiennie.

Wyobraź sobie sytuację, w której zamiast tekstów nowych otrzymasz teksty lekko zmienione. Efekt będzie nie tylko niemożliwy do zaakceptowania, ale przede wszystkim będzie startą cennego czasu. Aby tego uniknąć, rozróżniaj wspomniane wcześniej terminy. Dzięki temu – zamówienie zostanie zrealizowane szybko, sprawnie i zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Dzięki temu świat może być prostszy 😉

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl