Obecnie, większość strategii e-marketingu opiera się na przekonaniu, że klienci są rozproszeni w różnych miejscach sieci – jednych można znaleźć na Facebooku, do innych dotrzeć za pośrednictwem portali tematycznych, a jeszcze innych dostrzec np. na forach internetowych. Każda z tych grup posiada jednak cechy wspólne, które tworzą z nich Twoich idealnych klientów. Jak znaleźć miejsca, w których przebywają? Jak dotrzeć do nich i efektywnie przedstawić swoją ofertę?
Działania e-marketingowe = wielokanałowość
Musisz pamiętać, że skończyły się już czasy, kiedy agresywne reklamy (m.in. pop upy) przynosiły największe zyski. Dziś internauta nie lubi, kiedy reklama przeszkadza mu swobodnie poruszać się w sieci. Lubi dostawać wybór i czuć się tak, jakby to on decydował o tym, na czym chce się skupić, a co woli pominąć. Z tego właśnie powodu lepiej jest na chwilę obecną inwestować w nieinwazyjne formy działań e-marketingowych, m.in.: pozycjonowanie, content marketing, kampanie AdWords czy Facebook Ads.
Pozycjonowanie pomaga stronie www znaleźć się na wyższej pozycji w „hierarchii ważności” wyszukiwarki Google. Im wyżej dana strona będzie na liście wyszukiwania, tym będzie miała większe szanse na to, że internauci ją zauważą i się nią zainteresują.
Content marketing to działanie, które pozwala zarówno budować pozytywny wizerunek firmy, jak i może być wsparciem dla działań sprzedażowych. Są to bowiem wartościowe materiały, odpowiadające na potrzeby odbiorców korzystających z poszczególnych kanałów, np. portali tematycznych czy mediów społecznościowych.
Kampanie AdWords to działania typowo reklamowe, które jednak pozostawiają potencjalnemu odbiorcy prawo wyboru. Pojawiają się na szczycie wyników wyszukiwania Google i z ich prawej strony. Są oznaczone hasłem „reklama”, dlatego każdy, kto w nie klika, robi to w pełni świadomie.
Facebook Ads, czyli płatne reklamy w serwisie Facebook. Działają podobnie jak reklamy AdWords, jednak docierają do innego rodzaju użytkowników – są to osoby, które korzystają z kanału głównie w celach rozrywkowych, dlatego prowadzone tu działania w większości przypadków mają na celu budowanie świadomości marki i informowanie o ofercie.
Jak widzisz, każda z powyższych usług jest inna, a jednak wszystkie mogą mieć jeden cel – zwiększenie zysku dla Twojej firmy. Łącząc poszczególne usługi, możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, którzy są rozproszeni w sieci. Skąd jednak wiedzieć, gdzie ich szukać?
Jaki jest Twój klient idealny?
Przede wszystkim musisz wiedzieć, jakimi cechami charakterystycznymi odznacza się Twój idealny klient. Dzięki temu będziesz wiedzieć, w jakich miejscach go szukać. Zbudowanie buyer persony, nie jest jednak sprawą tak prostą, jak mogłoby się wydawać. Żeby to zrobić, powinieneś m.in. przeprowadzić dokładną analizę swoich dotychczasowych klientów. Możesz w tym celu przeprowadzić specjalną ankietę lub też skorzystać z wiedzy oraz doświadczenia pracowników działu sprzedaży i obsługi klienta, którzy na co dzień rozmawiają z Twoimi odbiorcami, dlatego też najlepiej znają ich potrzeby.
Kiedy będziesz znał potrzeby swoich klientów, potrafił określić sposób, w jaki korzystają z sieci oraz znał cel, w jakim to robią, poznasz również miejsca, które najczęściej odwiedzają. I to właśnie powinna być dla Ciebie kluczowa informacja, ponieważ na jej podstawie będziesz w stanie dobrać odpowiednie kanały promocji do swoich działań e-marketingowych.
Pamiętaj, że prowadząc kampanie promocyjne jednocześnie w kilku kanałach internetowych, masz szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców niż miało to miejsce dotychczas. Co więcej, to szerokie grono, będzie w większości przypadków odpowiadało profilowi Twojego klienta idealnego. Tak więc od początku będzie potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. Wiąże się to ze zwiększoną odwiedzalnością Twojej strony www, mniejszym współczynnikiem odrzuceń, a także wzrostem zysku z inwestycji.
Podążaj za swoimi odbiorcami!
Dobór działań e-marketingowych powinien być zależy od kanałów, w których pojawiają się Twoi potencjalni klienci. Jeśli np. po przeanalizowaniu swojej sytuacji stwierdzisz, że na Facebooku nie znajdują się odbiorcy dla Twojej oferty, nie powinieneś inwestować w Facebook Ads, ponieważ nie będzie to miało większego sensu – stracisz pieniądze, a inwestycja i tak Ci się nie zwróci.
Decydując się więc na prowadzenie kampanii e-marketingowych w wielu kanałach, pamiętaj o tym, żeby poszczególne miejsca wybierać na podstawie zebranych wcześniej danych o klientach. Oprócz tego musisz brać też pod uwagę specyfikę różnych kanałów i swoje działania dopasowywać do ich charakteru.
Jeśli jesteś zainteresowany prowadzeniem kampaniami zintegrowanymi prowadzonymi w wielu kanałach internetowych, zapraszamy do odwiedzenia strony: reklama.silence.pl
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz