Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Źródło zdjęcia: przeambitni.com

Do tej pory Instagram był jednym z niewielu kanałów społecznościowych wolnych od reklam. Na dłuższą metę to jednak nie miało szans na przetrwanie – każdy portal powinien bowiem na siebie zarabiać (tylko wtedy można mówić o opłacalności tej inwestycji). Dlatego też nadszedł kres beztroskiego korzystania z Instagrama, a użytkownicy tego serwisu będą musieli przyzwyczaić się do reklam.

Na początek była mowa tylko o reklamach w formie zdjęć z dopiskiem „sponsorowane” w aplikacji mobilnej, jest już jednak informacja również o 30-sekundowych filmach reklamowych, które mają dawać markom możliwość pełniejszego przedstawiania „swoich historii” (to dwa razy więcej niż filmiki, które do tej pory mogli publikować użytkownicy tego kanału). Pojawi się też narzędzie premium – Marquee – które pozwoli zwiększyć zasięgi kampanii reklamowych. Dostępne będą także narzędzia do ich uruchamiania i optymalizacji.

reklama Instagram

Źródło grafiki: blog.instagram.com

Targetowanie tego rodzaju reklam będzie opierało się na danych zebranych zarówno za pośrednictwem Instagrama, jak i Facebooka, a reklamodawcy będą mogli określać profile swoich idealnych odbiorców oraz ich zainteresowania.

Dla Polski (i reszty świata) reklamy na Instagramie mają zostać uruchomione do 30 września.

Nowe grupy odbiorcze

Wprowadzenie reklam na Instagramie otwiera przed firmami (zarówno dużymi, jak i tymi z sektora MŚP) nowe możliwości. Za jego pośrednictwem można bowiem dotrzeć do kolejnej grupy odbiorczej. Użytkownicy tego kanału społecznościowego w Polsce – jak pokazują dane opracowane przez NapoleonCat – to w głównej mierze kobiety i osoby młode (w wieku 13-24, łącznie 64% wszystkich użytkowników).

W Polsce z Instagrama korzysta już 3,2 mln internautów, dlatego możliwość skierowania do nich reklam może być prawdziwą szansą na uzyskanie zadowalających efektów.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl