Twoja firma wprowadza na rynek nowy produkt lub wygrała duży przetarg? Warto ogłosić tę informację w sieci – w ten sposób ma bowiem szansę dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Jakie działania powinieneś podjąć, żeby tego dokonać? Najlepszym rozwiązaniem jest inwestycja w ePR, który daje bardzo szerokie możliwości – od przygotowania różnego rodzaju materiałów prasowych, aż po kontakt z mediami.
Możliwości sieci
W dzisiejszym świecie internet stanowi potęgę, którą warto w różnoraki sposób wykorzystać – od publikacji informacji prasowych, poprzez wysyłanie newsletterów, a kończąc na ścisłej współpracy z mediami branżowymi. W jaki sposób ePR może przysłużyć się Twojej firmie? Przede wszystkim wsparciem dla działań marketingowych prowadzonych w sieci – za sprawą budowania pozytywnego wizerunku firmy oraz „zdobywania” linków zewnętrznych prowadzących do jej strony www.
Linki zewnętrzne to sprawa kluczowa jeśli chodzi o generowanie ruchu na Twojej stronie oraz pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Co więcej, specjaliści ePR „zdobywają” linki, których klikalność zależna jest od jakości publikowanej treści – jeśli przekaz jest ważny i odpowiada na potrzeby czytelników, to istnieje większa szansa, że odwiedzą stronę, aby dowiedzieć się więcej o firmie, która stara się im pomóc. Jak widzisz, w ten sposób nie tylko ruch na Twojej stronie rośnie, ale wzrasta też zaufanie ze strony potencjalnych klientów, w których oczach tworzy się pozytywny wizerunek marki.
Promocja firmy
W jaki sposób dać się znaleźć potencjalnym klientom? Specjaliści ds. ePRu mają sprawdzone metody działania, które wykorzystują za każdym razem dostosowując je do indywidualnych potrzeb każdego ze swoich klientów.
Załóżmy, że Twoja firma działa w branży gastronomicznej i właśnie otwiera w Gliwicach kolejny lokal. Jej celem jest dotarcie z tą informacją do jak największego grona potencjalnych klientów. Jak powinieneś wykorzystać usługę ePR, żeby ten cel osiągnąć?
Pamiętaj, że na początku zawsze najważniejszy jest plan. Nie chodzi przecież o to, żeby informacja ukazała się w każdym możliwym miejscu sieci, ale żeby trafiła do określonej grupy odbiorców. Z tego względu musisz na początek określić, kto się do niej zalicza. W tym przypadku są to przede wszystkim mieszkańcy Gliwic i okolicznych miejscowości. W końcu nie otwierasz lokalu w Szczecinie, żeby reklamować się w tamtejszych mediach internetowych (najprawdopodobniej nikt z tego nadmorskiego miasta nie przyjedzie specjalnie na Śląsk, żeby zjeść kolację w Twojej nowo otwartej restauracji...).
Informacja, którą póki co masz, jest jednak bardzo ogólna, dlatego powinieneś zastanowić się, jaka grupa wiekowa i społeczna będzie dla Ciebie najważniejsza. Im bardziej szczegółowe informacje bowiem uzyskasz, tym większe szanse na to, że po publikacji Twoja informacja dotrze do osób, które będą zainteresowane jej przekazem.
Dlaczego warto?
Jak widzisz działania ePR są przydatne podczas otwierania nowego lokalu – za ich pośrednictwem informacja o otwarciu trafia do takich miejsc w sieci, w których znajdują się osoby potencjalnie zainteresowane tym tematem. Jednak ePR to również usługa, która przysłuży Ci się w innych, ważnych momentach „życia” Twojej firmy. Jeśli będzie wprowadzać na rynek nowy produkt, jeśli będzie chciała wypromować daną usługę, jeśli zdobędzie jakąś nagrodę lub wygra duży przetarg, wreszcie jeśli będzie zmieniać obszar swojej działalności – w każdym z tych momentów będziesz chciał dotrzeć do grupy swoich potencjalnych klientów. Pamiętaj wtedy, jak wielkie możliwości przedstawia usługa ePR, dzięki której szybko, sprawnie i za pośrednictwem wielu kanałów internetowych będziesz mógł przekazać informacje swoim odbiorcom. Dzięki ePR możesz zyskać też linki prowadzące do Twojej strony www, a to może wpłynąć na większą jej odwiedzalność oraz zmianę jej pozycji (na lepszą oczywiście 🙂 w wynikach wyszukiwania.
Dodaj komentarz