Pewnie nie raz słyszałeś, że na stronie głównej Twojej witryny internetowej powinien znaleźć się tekst. I to nie jakieś 2-3 luźno połączone ze sobą zdania, ale spójna treść o pokaźnej liczbie znaków. Nie do końca wiesz, po co takie „cudowanie”? Bo niby co miałbyś tam umieścić? Poza tym przecież internauci i tak nie czytają długich tekstów, a już szczególnie tych z pierwszej strony, gdzie zwykle nie ma żadnych, konkretnych informacji…
Nie lekceważ siły słowa pisanego w sieci!
W końcu nie tylko internauci się po niej poruszają, nie oni też decydują o tym, które miejsce w rankingach wyszukiwarek zajmie Twoja witryna. Powinieneś wiedzieć o istnieniu robotów, które niczym pająki nieustannie wędrują po niezliczonych pajęczynach sieci, odwiedzając poszczególne strony www i decydując, która z nich otrzyma najwyższą wartość.
Wspomniane pająki-boty lubują się w unikalnych tekstach. Dlatego im więcej znajdą ich w danym serwisie, tym częściej do niego wracają, a co za tym idzie – w ich mniemaniu przedstawia on wyższą wartość, dlatego warto umieścić go wyżej na liście wyników wyszukiwania.
A teraz uważaj – jako że pozycjonerzy, którzy „zajmują się” Twoją stroną www, publikują linki prowadzące bezpośrednio na stronę główną Twojej witryny, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wędrujące po sieci boty, trafią do Ciebie właśnie za pośrednictwem takiego linka. Co więcej, kiedy znajdą się na stronie głównej, to będą miały chwilę, żeby się tam rozejrzeć i jeśli nie znajdą nic interesującego, to zamiast otwierać kolejne podstrony, szybko opuszczą cały serwis. Jak je zatrzymać i pokazać swoją atrakcyjność? Jeśli w tym przypadku nie wiadomo o co chodzi, to nie chodzi o pieniądze, ale o… tekst. To – jak już wspomniałam – w nim właśnie przede wszystkim lubują się roboty wyszukiwarek (pająki, boty czy jakkolwiek by ich nie nazwać). I to on pomaga im zadecydować, jaką wartość przedstawia dana witryna.
Co umieścić na stronie głównej?
Kolejną sprawą jest to, jaki tekst powinien znaleźć się na stronie głównej. Wiesz już przecież, że wszystkie publikowane treści mają dwie grupy odbiorców: 1 – internautów, 2 – roboty wyszukiwarek. W związku z tym musisz pamiętać o kilku sprawach – po pierwsze, poprawność ortograficzna, gramatyczna i stylistyczna to podstawa. Powtarzające się, w nielogiczny sposób powiązane z całością słowa kluczowe nie zachwycą – wręcz przeciwnie, mogą odstraszyć internautów, a bądź co bądź to właśnie na ich opinii powinno zależeć Ci najbardziej (to oni bowiem mogą stać się Twoimi klientami).
Tworząc tekst na stronę główną, powinieneś odpowiedzieć sobie na 2 pytania:
Treść, która będzie opublikowana na Twojej stronie głównej powinna: w internautach wzbudzać zainteresowanie i zachęcać ich do pozostania przez dłuższy czas w serwisie, natomiast dla botów przedstawiać wartość i dawać im możliwość przemieszczania się po poszczególnych podstronach (słowa kluczowe warto umieścić na początku tekstu). W obu przypadkach chodzi więc o to, żeby pokazać, iż stronę warto częściej odwiedzać.
Na stronie głównej możesz umieścić informacje na temat swojej firmy oraz jej celów. Możesz podać też linki do szczególnie (Twoim zdaniem) interesujących podstron, zachęcić do bliższego przyjrzenia się swojej ofercie, ogólnie poruszyć tematykę, w której się specjalizujesz. Pamiętaj, że tekst powinien być spójny, logiczny i nie krótszy niż 1000 znaków (wraz ze spacjami).
Odpowiednia ilość tekstu
Strona główna to swego rodzaju wizytówka, dlatego każdy element, który się na niej znajdzie, powinien zostać dokładnie przemyślany. Jednym z głównym elementów powinien być tekst, którego forma powinna być zachęcająca zarówno dla internautów (to w końcu Twoi potencjalni klienci), jak i dla robotów wyszukiwarek (to one przyznają Twojej stronie wartość i mają wpływ na zajmowane przez nią miejsce na liście wyników wyszukiwania). Zasady są dwie – treści nie może być zbyt mało, ponieważ będzie to negatywnie wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, treści nie może być zbyt dużo, ponieważ internauci mogą przerazić się jej ilością i zniechęcić do strony; co więcej może to wydłużyć czas ładowania się witryny, a to również negatywnie wpływa na jej pozycję oraz oglądalność.
Pamiętaj, jeśli na stronie głównej Twojej witryny nie znajdzie się odpowiednia ilość tekstu, może się zdarzyć tak, że roboty wyszukiwarek nie będą w stanie powiązać jej ze słowami kluczowymi, a to źle wpłynie na jej pozycję na liście wyników wyszukiwania i utrudni jej znalezienie Twoim potencjalnym klientom…
Dodaj komentarz