Jeśli szukasz sposobu na poinformowanie swoich klientów o trwającej właśnie promocji. Jeśli chcesz konkretnym produktem zainteresować wybraną grupę odbiorczą. Jeśli chcesz w ciągu 15 minut pojawić się na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania Google (mowa o wynikach nieorganicznych). Jeśli chcesz wreszcie trafiać ze swoim kontentem zawsze do ściśle określonej grupy odbiorczej. Reklamy Google AdWords z pewnością odpowiedzą na wszystkie Twoje potrzeby.
Świadome inwestowanie
Tajemnicą sukcesu Google AdWords jest umiejętna optymalizacja poszczególnych kampanii. Może się bowiem okazać, że mimo iż znasz podstawy obsługi panelu AdWords, to jednak nie będziesz w stanie zoptymalizować danej kampanii w taki sposób, aby w pełni wykorzystać jej potencjał – niektóre dostępne tam funkcje będą po prostu poza Twoim zasięgiem.
Na początek powinieneś się zastanowić, w jakim celu chcesz wykorzystać reklamy AdWords. Samo stwierdzenie, że np. wszyscy znajomi w nie inwestują albo bo jest taka możliwość, nie wystarczy. Jeśli nie masz konkretnego celu, jaki za ich pośrednictwem chcesz osiągnąć, nie powinieneś ich kupować. Najważniejsze jest bowiem to, żeby świadomie korzystać z dostępnych na rynku możliwości promocji. W przeciwnym wypadku może się okazać, że ktoś wykorzysta Twoją niewiedzę i zaoferuje Ci usługi, które w przypadku Twojej firmy nie będą miały żadnego uzasadnienia…
Pamiętaj, że jeśli nie wiesz, na czym polega dana usługa, to zadaniem agencji, która Ci ją zaproponuje, jest jej szczegółowe omówienie. Może się też zdarzyć tak, że to właśnie agencja zaproponuje Ci nowy sposób promocji w sieci, który jej zdaniem będzie idealnie pasował do Twojej strategii marketingowej. Pamiętaj, żeby w takim wypadku nie zgadzać się na wszystko, a w razie jakichkolwiek wątpliwości zawsze szczerze o nich mówić i prosić o uzasadnianie poszczególnych propozycji.
Jeśli rzeczywiście zależy Ci na tym, żeby rozwijać marketing swojej firmy i docierać do potencjalnych klientów na różne sposoby, to jednym z elementów, którego już na dzień dzisiejszy nie możesz pominąć, są reklamy AdWords (nazywane też linkami sponsorowanymi).
Dlaczego warto inwestować?
Po pierwsze – dzięki Google AdWords możesz w bardzo krótkim czasie zaistnieć w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie (po stworzeniu kampanii system potrzebuje minimum około 15 minut, żeby ją włączyć).
Po drugie – swoją reklamę możesz zawsze prezentować ściśle określonej grupie odbiorczej (nie są to osoby przypadkowe, ale potencjalni klienci, którzy z dużym prawdopodobieństwem mogą być zainteresowani zakupem danego produktu/usługi). Ważne jest to, że możesz zadecydować nie tylko o płci swoich odbiorców, ale też m.in. o ich miejscu zamieszania, zainteresowaniach, a nawet sprzęcie, jakiego używają, korzystając z sieci i godzinach w jakich to robią.
Po trzecie – w każdej chwili trwania danej kampanii możesz ją optymalizować i dostosowywać do aktualnych warunków, co sprawia, że będzie ona jeszcze precyzyjniej docierać do wybranej przez Ciebie grupy odbiorców.
Po czwarte – panel Google AdWords daje szerokie możliwości analityczne. Dzięki temu jesteś w stanie bardzo szczegółowo sprawdzić, jakie efekty przyniosły Twojej firmie poszczególne kampanie – w zależności od wyboru: jaka była konwersja, liczba wyświetleń lub klikalność.
Jeśli jesteś zainteresowany bardziej szczegółową wiedzą na temat optymalizacji kampanii AdWords, zapraszam do artykuły, który ukazał się w portalu Marketer+: AdWords – strategie ustalania stawek optymalizujących koszty poszczególnych kampanii.
AdWords jako element strategii marketingowej
Reklamy AdWords powinny stać się jednym z elementów strategii marketingowej firm, dla których ważną rolę odgrywa czas publikacji oraz możliwość ustalenia konkretnego kosztu reklamy. Załóżmy, że Twoja firma zajmuje się sprzedażą zegarków i w danym miesiącu ogłosiła promocję na jeden z dostępnych modeli. Promocja ma trwać 1 miesiąc, dlatego zależy Ci na tym, żeby dokładnie w tym czasie reklamy tego konkretnego zegarka były widoczne w Google. Idealnym w tej sytuacji rozwiązaniem jest utworzenie reklamy Google AdWords, która pojawi się w sieci w niedługim czasie po jej powstaniu. Co więcej, kiedy będzie dostępna, będziesz mógł na bieżąco optymalizować jej ustawienia, dzięki czemu będzie przynosiła nie tylko lepsze efekty, ale też mogą obniżyć się jej koszty.
Świadoma inwestycja w AdWords może przynieść korzystne efekty dla Twojego biznesu, dlatego warto włączyć tego rodzaju promocję do swojej strategii marketingowej.
Zainteresowany? Więcej informacji na temat usługi Google AdWords znajdziesz na stronie: www.silence.pl/Linki-sponsorowane. Dodam jeszcze tylko, że jako firma posiadamy dostęp do darmowych kuponów Google AdWords, które udostępniamy naszym nowym klientom, dając im tym samym możliwość przetestowania skuteczności wspomnianej usługi 😉
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz